Gå til innhold

Klikker av for lite søvn..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samboer takler ikke alle barna alene, og jeg har vært på julebord på fredag. En dag i året må jeg få dra ut, men dessverre så får jeg ikke hvile. 

Han klarer ikke å roe ned minstemann, og baby har skreket siden kl 05.00, og samboer lar han bare skrike. Jeg har derfor ikke fått sovet eller noe, og jeg er utslitt. Jeg er helt gåen, og jeg er sint. 

Når samboer drar ut ordner jeg alt. Tar baby om morgen, lager mat og fikser mens samboer får det rett og slett ikke til. Han får sove lenge! Men ikke jeg..

Klikker for meg i dag å ble sint, og barna fikk det med seg. Ingen tar hensyn og samboer er UBRUKELIG. 

Anonymkode: 18628...d81

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

forstår deg godt. 

Anonymkode: 75a98...d1f

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Søvn påvirker humøret. Når kommer samboer hjem? Prøv å si at du trenger litt søvn før julebord, om du rekker det. Han burde forstå :hæ:

Anonymkode: c2210...7f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg godt. Søvn påvirker humøret. Når kommer samboer hjem? Prøv å si at du trenger litt søvn før julebord, om du rekker det. Han burde forstå :hæ:

Gikk litt fort på morgenkvisten. Mente etter.

Skrevet

Han takler ikke minstemann noe godt, og setter baby på gulvet eller vognen, og babyen fortsetter å gråte. Han holder aldri babyen, og er generelt dårlig på babyer.Han er 100% avhengig av meg og takler det rett og slett ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

generelt dårlig på babyer.Han er 100% avhengig av meg og takler det rett og slett ikke

er det noe han sier selv? Eller er det din analyse? 

Noen har jo den holdningen at man kan la babyen gråte - at den ikke har noe vondt av det (hvis man har utelukket at det dreier seg som smerter eller sult) 

Skrevet

Hvor gammel er baby? Skjønner far her også, hvis det er sånn at baby vanskelig lar seg roe hos han. Hadde prøvd på litt veiledning (i fredstid) på hva han bør gjøre med barnet.

Anonymkode: 3e038...576

Skrevet

Skjønner godt at du blir frustrert! Du bør absolutt få lov til å ha den ene dagen i året  for å sosialisere og lade batteriene, hvis ikke mannen din forstår det ville jeg sagt at neste gang blir du å sjekke inn på et hotell eller hos en veninne/kollega, så har han ikke noe annet valg enn å bidra

Anonymkode: 99719...400

Skrevet

Kvitt deg med han eller lev med det. En gammel sau er vond å vende. 

Anonymkode: 2428f...015

Skrevet

Lei deg et hotellrom.

Anonymkode: 6b529...f2e

Skrevet

Tror du må sende han på kurs, eller lære ham å ta vare på sin egen baby. Dette er sykt å lese... føler med deg.

Anonymkode: add92...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lei deg et hotellrom.

God idé! 

GJør det TS. Da far bare 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han takler ikke minstemann noe godt, og setter baby på gulvet eller vognen, og babyen fortsetter å gråte. Han holder aldri babyen, og er generelt dårlig på babyer.Han er 100% avhengig av meg og takler det rett og slett ikke

Og hva er unnskyldningen hans for å ikke sette seg inn i barns behov? 
Alle er «dårlig på babyer» til man leser seg opp, får veiledning og observerer andre foreldre. 
Håndterer han babyen lite i det daglige? Da er han vel hverken kjent med barnet eller særlig interessert i barnets ve og vel. 

• Nyttig 2
Skrevet

Du må få deg en mann som bryr seg. En mann som i så fall vil lære seg å ta seg av barna, om ikke noe annet. Virker som han tar deg for gitt. Her er det vel bare å komme seg bort, for det vil nok ikke bli bedre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Samboer takler ikke alle barna alene, og jeg har vært på julebord på fredag. En dag i året må jeg få dra ut, men dessverre så får jeg ikke hvile. 

Han klarer ikke å roe ned minstemann, og baby har skreket siden kl 05.00, og samboer lar han bare skrike. Jeg har derfor ikke fått sovet eller noe, og jeg er utslitt. Jeg er helt gåen, og jeg er sint. 

Når samboer drar ut ordner jeg alt. Tar baby om morgen, lager mat og fikser mens samboer får det rett og slett ikke til. Han får sove lenge! Men ikke jeg..

Klikker for meg i dag å ble sint, og barna fikk det med seg. Ingen tar hensyn og samboer er UBRUKELIG. 

Takla han den ene siden du fikk barn nr to med han? 

Anonymkode: 3faa0...f03

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor gammel er baby? Skjønner far her også, hvis det er sånn at baby vanskelig lar seg roe hos han. Hadde prøvd på litt veiledning (i fredstid) på hva han bør gjøre med barnet.

Anonymkode: 3e038...576

10 mnd 

Skrevet

Men hvorfor får ikke pappan det til? Her har vi øvd sammen siden baby var 2 mnd. Så pappan klarer fint å roe babyen han også. I starten måtte han ha noe hjelp fra meg, men så gikk det bedre og bedre.

Anonymkode: ef62d...3ef

Skrevet
~white lady~ skrev (2 timer siden):

Og hva er unnskyldningen hans for å ikke sette seg inn i barns behov? 
Alle er «dårlig på babyer» til man leser seg opp, får veiledning og observerer andre foreldre. 
Håndterer han babyen lite i det daglige? Da er han vel hverken kjent med barnet eller særlig interessert i barnets ve og vel. 

Han forstår seg lite på babyer og har aldri vært flink. Han klarer ikke å lese de, og lat baby sitte på gulvet eller i vogn med sæle. Gir aldri baby nærhet så begynner å lure på om det er noe galt med han.. 

Han er ikke noe fan av nærhet!

Dritt lei og det blir lenge til jeg blir å dra ut igjen. Jeg får sitte hjem å vaske hus, lage mat og passe unger. Får være sosial på jobb og det er det:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor får ikke pappan det til? Her har vi øvd sammen siden baby var 2 mnd. Så pappan klarer fint å roe babyen han også. I starten måtte han ha noe hjelp fra meg, men så gikk det bedre og bedre.

Anonymkode: ef62d...3ef

Fordi han er sliten, da vi har tre barn og alle er små og tett. 

Han er noe utslitt

Skrevet

Hvorfor gidder du?

Anonymkode: 48db5...6c2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...