Gå til innhold

Kjøper dere lekepistoler til barna??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle sier de ikke kjøper, men likevel er de til salgs på lekebutikker.   Så noen må jo kjøpe.  Hva slags foreldre er det snakk om som kjøper? 

Nysgjerrig 

Anonymkode: a6082...792

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Kjøper ikke pistoler, med unntak av vannpistoler,. Pistoler tar ufattelig mange liv og jeg ønsker ikke at barna mine leker med det. Sverd og pil og bue får de. Så mulig jeg er dobbeltmoralsk🫣 Sånn er det bare😅

Anonymkode: 4fc8e...c56

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjøper slikt som nerf, og vi kan ha det kjempegøy med å skyte på hverandre; disse gjør jo ikke vondt. Jeg har veldig høflige, empatiske og vennlige barn, som ikke tyr til vold. Barna lærer å prate om det når man er uenige, og de er gode til å sette ord på følelser. Tenker det er oppdragelse og omsorg som er avgjørende, ikke om barna får leke med lekepistoler.

Anonymkode: e671f...7da

• Liker 2
Skrevet

Kjøper ikke drapsvåpen nei, selv om det er en leke. Barn trenger ikke leke at man dreper, selv ikke på lat.

Anonymkode: aeffd...786

• Nyttig 1
Skrevet

Lekepistoler var ikke etterspurt, men de hadde mye nerfs de brukte. 

Skrevet

Jeg har ei venninne som ikke skulle kjøpe dette til sønnen. Han brukte hva enn han kom over som pistol. Han er en trøblete gutt. Selv om han ikke fikk lekepistol til jul

Anonymkode: 7d866...9a1

• Liker 1
Skrevet

Har masse nerf våpen, og har også luftgevær og luftpistoler i våpenskapet som ungen får skyte med under oppsyn, pluss «ordentlig» pil og bue av typen man kan bruke til jakt i land der det er lov, kampsport driver vi også med, og vi rir med sverd og spyd og kapper kålhoder med sverdene og stikker i striesekker med spyd og skyter med pil og bue fra hesteryggen, mens vi har på oss kapper og har det utrolig moro. Vi leser også masse fantasy, der barn ofte dreper og er i krig eller krigslignende tilstander…

Likevel tegner ikke ungen til å bli en krigshissende psykopat. Merkelig det der. 

Anonymkode: 54cc4...4cf

• Liker 3
Skrevet

Nei det har jeg aldri gjort. Å kommer heller ikke til å gjøre. Da sønnen min var 6-7 år lekte han skytevåpen med alt han kom over. Selv en banan gjorde nytten😀 

Skrevet

nei, har ikke vært populært. men sverd, pil og bue og vanspistol har vi kjøpt.

Skrevet

Er det en oslogreie at barn ikke skal leke med pistoler?

Anonymkode: 7a2f3...4c2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er det en oslogreie at barn ikke skal leke med pistoler?

Kanskje. Jeg bor i Oslo og vi kjøper ikke lekepistoler. Har ett sabeltannsverd da😂

Anonymkode: d2a37...499

Skrevet

Vi lekte med både vannpistoler og lekepistoler da jeg var liten. Aldri tenkt det var et problem?! Er ikke massemorder idag.

Anonymkode: 149db...305

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei. Kjøper ikke pistoler, med unntak av vannpistoler,. Pistoler tar ufattelig mange liv og jeg ønsker ikke at barna mine leker med det. Sverd og pil og bue får de. Så mulig jeg er dobbeltmoralsk🫣 Sånn er det bare😅

Anonymkode: 4fc8e...c56

Du får unngå å lese «we need to talk about kevin» 😛

Anonymkode: 149db...305

Skrevet

Men alle disse får vel leke med pistol i spillverden før eller siden?!

Skrevet
Hmmmmmm skrev (41 minutter siden):

Men alle disse får vel leke med pistol i spillverden før eller siden?!

Men da er de jo betydelig eldre. Når de er i leke med pistol perioden, er de jo riktig små.

Skrevet

Vi kjøper ikke lekevåpen, med unntak av vannpistoler til sommeren. Et kriterie for meg er at de ikke skal se ut som ekte våpen. 

Bor i Oslo.

På Halloween i år var det flere som kom med realistiske pistoler som en del av kostymene sine, og sa «Knask eller knep eller terrorangrep». Ubehagelig, spesielt i år. 

Anonymkode: 733ee...1d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På Halloween i år var det flere som kom med realistiske pistoler som en del av kostymene sine, og sa «Knask eller knep eller terrorangrep». Ubehagelig, spesielt i år. 

Anonymkode: 733ee...1d0

Det er akkurat derfor vi bør lære dem om pistoler. Hvis vi forbyr dem det har vi heller ikke mulighet til å lære dem hvor grensene for lekepistoler går.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men da er de jo betydelig eldre. Når de er i leke med pistol perioden, er de jo riktig små.

er de? Her leker 12-13-åringene med nerf i nabolaget

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

er de? Her leker 12-13-åringene med nerf i nabolaget

Jeg vet ikke hva nerf er for noe, men min 6 åring er ikke opptatt av lekepistoler lenger. Han er over den perioden. 3 åringen min er veldig gira. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...