Gå til innhold

"Har du kjøpt bestemorbil?"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en brukt Suzuki SX4 for å komme meg opp til hytta - den fikk jeg etter skilsmissen. Nå hører jeg fra alle kanter at jeg har kjøpt "bestemorbil". Skjønner det ikke...er det en gang et problem? Det må jo i så fall være en fordel at bestemødre, som alltid leverer bilen trofast på service, kjører slike?

Anonymkode: b7273...790

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk bestemorbil.

Men so what? Kjøpte du den for å dekke egne behov eller etter hva andre mener?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer hadde en sx4 i ca 6 mnd. Den stod mer på verksted enn den var i bruk 🙄 En skikkelig drittbil 😝

Han har riktignok passert 50, men vil ikke nødvendigvis si at det er en gubbebil 😄 Jeg kjørte den et par ganger og likte den ikke da 😄

Svigers har en gammel Suzuki Ignis fra 2002. Det vil jeg heller si er en type gubbebil 😄

Men til syvende og sist, så spiller det jo ingen rolle hva andre måtte mene om bilen man kjører 😄

Endret av Mardina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Alle nyere Suzuki er maks bestemor og først i køen

Anonymkode: 3833d...544

Først i køen betyr vel at jeg må skaffe meg et ① klistremerke. 🤪

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, enig med deg, det er ikke noe problem for andre enn de som er veldig bilinteresserte eller ser på det som statussymbol. Er nok ofte valgt av bestemødre pga. pris og ønske om å være trygg på glatta. Helt supert det.

Anonymkode: 18e07...bf9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt supre vinterbiler.

Hatt en selv, ingen likte den. Men jeg kom frem overalt 😄 Gadd ikke måke oppkjørselen, kjørte over grøfter, inn i skogen. 

Anonymkode: d50f8...921

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bestemødre har jo levd et ganske langt liv og opparbeidet seg mye livserfaring, så da tenker jeg at det kanskje er en hedersbetegnelse å kjøre "bestemor-bil".

Hilsen en som kjører Nissan X-trail bare fordi den var billig, har firehjulstrekk og god bagasjeplass (kjekt både som hyttebil og jobb-bil). Fornuft over status når som helst! :)

Anonymkode: 5b18c...ca3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 19.19):

Skjønner det ikke...er det en gang et problem? Det må jo i så fall være en fordel at bestemødre, som alltid leverer bilen trofast på service, kjører slike?

Åpenbart et problem for deg da, siden du er nødt til å lage tråd om det på KG. Skulle kjøpt deg noe annet om du var så opptatt av status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (1 time siden):

Åpenbart et problem for deg da, siden du er nødt til å lage tråd om det på KG. Skulle kjøpt deg noe annet om du var så opptatt av status.

Nydelig svar, takk for at du vet at jeg er så opptatt av status. Det slå meg ikke når jeg spurte om hva disse kommentarene betyr. Av og til hjelper det å snakke med folk som kjenner en bedre enn seg selv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk høre at Jeepen var bestemorbil - Grand Cherokee trackhawk 2018 modell... 

Anonymkode: 88cb1...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte google bilde, og det så absolutt ut som noe bestemor kunne kjørt ja.

Anonymkode: fa87a...50d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nydelig svar, takk for at du vet at jeg er så opptatt av status. Det slå meg ikke når jeg spurte om hva disse kommentarene betyr. Av og til hjelper det å snakke med folk som kjenner en bedre enn seg selv.

Mener du oppriktig at du er et voksent menneske - voksent nok til å ha vært gjennom en skilsmisse - også klarer du ikke å tenke deg frem til hva kommentaren "bestemorbil" betyr uten å spørre om det på KG...?

Nei men da så.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Måtte google bilde, og det så absolutt ut som noe bestemor kunne kjørt ja.

Måtte google jeg også, kan da ikke være så ille tenkte jeg.. Men jo 😅

Men hva så? :) 

Anonymkode: ae3ef...0a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en toyota prius 2017 som jeg selv synes er driiitkul!

Det er visstnok en stygg bil...

Det viktigste er at du liker den og at den funker. Når alt kommer til alt, er det bare en bil (plast og metall).

Anonymkode: 9c658...62a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig fint lite om utseendet på bilen, så lenge den er driftssikker og økonomisk. Men ett sted går grensa, og den går nok lenge før Suzuki SX4 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...