Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Valyria83 skrev (3 timer siden):

Sverige kan gi oss poeng. Nøkkelharpen som vises tydelig er Sveriges nasjonal instrument. 😊

Ja jeg las det i en av kommentarene om Nøkkelharpen (som jeg også feilaktig kalte for fele i tidligere innlegg). Dette er et smart knep som kan sanke noen ekstra jurypoeng og kanskje også publikumstemmer.

Som jeg nevnte tidligere så tror jeg de bør vise litt mer av han som spiller Nøkkelharpe under opptreden.

Tror Norden kommer til å sette pris på dette.

En annen ting jeg digger med låten er åpenbart at teksten er på nynorsk/dialekt. Herlig å få et slit bidrag i Eurovision, og ganske passende etter at Jon Fosse vant Nobelprisen i litteratur :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K_mb skrev (18 timer siden):

Den kan sanke inn mange poeng i fagjuryen (som jeg synes har altfor mye makt)

DET BURDE IKKE VÆRE FAGJURY. SEERNE ALENE BØR AVGJØRE 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på Miia sin låt på lørdag. Jeg håper at den blir bra på scenen. Liker den låten veldig godt 😊

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke noe fan av gåte sin låt i innspilt versjon, men da jeg så den live ga jeg den min stemme 🤩 Er jo basert på en mørk middelalder-ballade, så er ikke noe gladsang, skjønner at enkelte kan «bli trist» av den : p Men Gunnhild synger jo helt ekstremt bra, og det er en god oppbygning i låta. My AI falt gjennom i live versjonen for min del. Keiino skuffer, eurotrash til de grader.. skuffende at de velger DEN låta å delta med :( Håper Gåte eller Gothminister eller Margaret tar seieren. Mine topp 3 i år😍

Endret av marsvin
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen av dere hvem dere tror stemmen deres går til i finalen? :)

Jeg kommer nok til å stemme på Miia, Robotlåten, Margaret Berger eller Keiino. Jeg velger etter hva jeg liker å høre på av musikk. Jeg velger ikke etter hva jeg tror kan fenge og vinne hos eurovision-seerne pluss jury :)

Jeg tror Gåte kommer til å vinne MGP.  Jeg har tippet på norsk tipping at Gåte vinner. Men jeg håper på at det blir en av de andre 😀 . Jeg blir så trist når jeg hører på Gåte. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer ikke til å stemme på Gåte. Det er ikke min musikksmak. 

Jeg kommer nok til å stemme på Miia (hvis hun synger bra live/ og ellers går videre til finalen). Andre alternativet blir Robot-låten. Jeg foretrekker Margareth Berger og Keiino fremfor Gåte. Jeg velger etter hva jeg liker å høre på av musikk. Jeg velger ikke etter hva jeg tror kan vinnei eurovision :)

Det har du all rett til å gjøre. Er redd viss flere tenker sånn så får vi fort en ny Tix situasjon igjen. Europa kommer til å le av oss igjen for dårlig sangvalg.

Vi har gjort det ganske bra de siste 10-12 årene. 7 top 10 plasser.

Kun Tix 18 plass , Rybakk 2018 på 15 plass , Agnette 2016 slått ut i semien gjorde det ikke så bra. 

Griner bare jeg tenker på Mgp 2021 igjen. En mulig Eurovision seier glapp der 😭

Hadde egentlig mistet håpet helt til jeg så Gåte live 💥og så hvordan resten av Europa reagerte på det. Tror de kan trollbinde Europa. Har en liten tro på Miia også. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marsvin skrev (3 timer siden):

Jeg var ikke noe fan av gåte sin låt i innspilt versjon, men da jeg så den live ga jeg den min stemme 🤩 Er jo basert på en mørk middelalder-ballade, så er ikke noe gladsang, skjønner at enkelte kan «bli trist» av den : p Men Gunnhild synger jo helt ekstremt bra, og det er en god oppbygning i låta. My AI falt gjennom i live versjonen for min del. Keiino skuffer, eurotrash til de grader.. skuffende at de velger DEN låta å delta med :( Håper Gåte eller Gothminister eller Margaret tar seieren. Mine topp 3 i år😍

Er så enig med han. Vi må sende Gåte 🙏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Valyria83 said:

Er så enig med han. Vi må sende Gåte 🙏

Jeg tror Gåte kommer til å vinne med en høy overlegen poengsum. :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (13 minutter siden):

Er ikke så sikker på det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (På 21.1.2024 den 12.59):

Både Spirit in the skye og Monument var magiske sanger. For Keiino sin egen del så bør de ikke konkurrere med Damdiggida i Eurovision. Den er ikke bra nok. Synes de bør heller komme sterkere tilbake med noe originalt. Har virkelig tro på at de har det som trengs for å vinne Eurovision. 

De er kjempe populære blant Eurovision fansen. 

Det sitter dypt, men jeg er enig med deg, vil heller at Keiino skal komme tilbake med noe bedre. Jeg er helt sikker på at de vil kvalifisere seg til finalen, men også helt sikker på at de ikke vil vinne med årets låt. 90-tallet er superpopulært nå, så sånn sett er lydbilde helt riktig, men sangen er ikke god nok dessverre…

Men jeg avventer fortsatt å høre de live før jeg konkluderer helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Eloise12345 said:

Jeg kommer nok til å stemme på Miia, Robotlåten, Margaret Berger eller Keiino. Jeg velger etter hva jeg liker å høre på av musikk. Jeg velger ikke etter hva jeg tror kan fenge og vinne hos eurovision-seerne pluss jury :)

Jeg tror Gåte kommer til å vinne MGP.  Jeg har tippet på norsk tipping at Gåte vinner. Men jeg håper på at det blir en av de andre 😀 . Jeg blir så trist når jeg hører på Gåte. 

Jeg har allerede lagt til Oblivion, Judge Tenderly of Me, Green Lights og Waltz of Death i spillelistene mine. Når det gjelder MGP, kommer jeg imidlertid til å stemme på helheten, og jeg heller mot å stemme på Ulvehamn. Gåtes sceneshow har vært fantastisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marsvin skrev (7 timer siden):

Ser på X og Facebook at Gothminister er også veldig godt likt. Jeg synes at han har truffet skikkelig blink med melodien. Den er rå tøff. Men så var det teksten da. Den trekker sangen ned. Er litt for enkel og repeterende. Juryen kommer til å straffe han for det. 

Terningkast 6 for beat/melodien. Terningkast 3 for teksten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, iBygda said:

Jeg har allerede lagt til Oblivion, Judge Tenderly of Me, Green Lights og Waltz of Death i spillelistene mine. Når det gjelder MGP, kommer jeg imidlertid til å stemme på helheten, og jeg heller mot å stemme på Ulvehamn. Gåtes sceneshow har vært fantastisk!

Kommer du til å legge til Gåte i spillelisten? Jeg tror at Gåte har en musikktype som de fleste ikke har i spillelistene, men tror heller folk liker den i grand prix-sammenheng. Mulig jeg tar feil :)

Jeg har lagt til Oblivion, Green Lights, Robotlåten,  Farida og Mileo sin i spillelisten min 😊

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (6 timer siden):

Jeg har en ekkel følelse på at det kan bli Erika og Roboten. Ser for meg at det vil komme masse sympati stemmer fra Ola og Kari Nordman til Erika på grunn av mobbing i media. Programlederene kommer garantert til å ta dette opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Valyria83 skrev (23 minutter siden):

Jeg har en ekkel følelse på at det kan bli Erika og Roboten. Ser for meg at det vil komme masse sympati stemmer fra Ola og Kari Nordman til Erika på grunn av mobbing i media. Programlederene kommer garantert til å ta dette opp. 

Det har jeg ingen tro på, for sangen er rett og slett dårlig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, CAPS LOCK said:

Det har jeg ingen tro på, for sangen er rett og slett dårlig 

Jeg har hørt litt på låtene i kveld. Jeg synes at Margaret Berger har den desidert beste stemmen, og beste låten.  Jeg har Roboten som nr 2. Virker som om det er veldig delte meninger om sangen. 

Hehe,  jeg får inntrykk av at alle kommer til å stemme Gåte i denne tråden, unntaken meg 😄

Ble for mye Damdiggidam i Keiino sin låt . Jeg tror ikke den vinner.  De hadde mye bedre låter i de tidligere år. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (9 timer siden):

Jeg har hørt litt på låtene i kveld. Jeg synes at Margaret Berger har den desidert beste stemmen, og beste låten.  Jeg har Roboten som nr 2. Virker som om det er veldig delte meninger om sangen. 

Hehe,  jeg får inntrykk av at alle kommer til å stemme Gåte i denne tråden, unntaken meg 😄

Ble for mye Damdiggidam i Keiino sin låt . Jeg tror ikke den vinner.  De hadde mye bedre låter i de tidligere år. 

Margaret kommer nok ikke til å vinne. Den er ikke i nærheten av I feed you my love som andre har påpekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Valyria83 said:

Margaret kommer nok ikke til å vinne. Den er ikke i nærheten av I feed you my love som andre har påpekt. 

Jeg synes låten til Margaret  er veldig bra. Jeg hører mye på den. Den er på spillelisten min. Jeg tror ikke at den vinner finalen i MGP, fordi jeg tror folket ønsker en mer anderledes spesiell type låt. Det blir nok Gåte :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...