Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Nastine said:

Men altså, er det kun meg som hører Gaute i Super Rob, når han synger? 🤔

Jeg tror det er Matoma 🥰.  Har mine mistanker om at det er han, men jeg kan ta feil. 😊

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så Gåte i dag, wow, må si jeg fikk gåsehud🤩 Spent på Keiino neste uke, men tror faktisk Gåte kanskje har best sjanser. Dette kommer til å stå mellom Gåte, Keiino og kanskje Gothminister (dessverre, for den synes jeg ikke er bra nok), men skal vi ha noe som helst sjanse i esc heller jeg faktisk mot Gåte nå. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippekonkurranse Delfinale 2
Nesten alle tippet riktig på Gåte og Super Rob, men den tredje finalisten ble vanskelig å gjette, og tippingene har blitt spredt i alle retninger! 

Til slutt lyktes Cadence og netpuppy å få alle svarene riktige. @PaperFlower tok en taktisk og litt utradisjonell tilnærming ved å satse på at to deltakere ville avansere, mens fire ville bli eliminert – og klarte faktisk å sikre seg 10 poeng! Gratulerer 🎉

Nå leder os Maxilla, Valyria83 og jeg 🎊

mgp-df-2.png

Utfall

Videre:
Gåte    «Ulveham»
Super Rob og Erika Norwich    «My AI»
Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo    «Judge Tenderly of Me»

Ute:
Mileo    «You're Mine»
Farida    «Heartache»
Eli Kristin    «Touch of Venus»

Poeng i Delfinale 2
12    @Cadence
12    @iBygda
12    @netpuppy
10    @PaperFlower
8    @.Fjellmannen
8    @Blueberrymuffin
8    @Catbert
8    @Doradoradora
8    @Eloise12345
8    @Estland
8    @hadet
8    @Haily
8    @Heartland
8    @Ins0mniac
8    @introvert_
8    @Kattli
8    @Lindask
8    @os Maxilla
8    @Perelandra
8    @RedLights
8    @Tre kopper te
8    @Valyria83
4    @Cera
4    @Falkefugl
4    @rachelg

Poengstilling i Tippekonkurranse
20    Valyria83
20    os Maxilla
20    iBygda
16    Tre kopper te
16    Falkefugi
16    Estland
12    netpuppy
12    Cadence
10    PaperFlower
8    RedLights
8    Perelandra
8    Lindask
8    Kattli
8    introvert_
8    Ins0mniac
8    Heartland
8    Haily
8    hadet
8    Eloise12345
8    Doradoradora
8    Daudaferd
8    Catbert
8    Blueberrymuffin
8    .Fjellmannen
4    rachelg
4    Cera

Endret av iBygda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på delfinalene siden det går samtidig med hver gang vi møtes og vi pleier å se det lineært, men hørte på Gåte nå og wow, så kul den var! Fikk helt gåsehud selv om folkrock vanligvis ikke er min greie. Har ikke hørt Keiino enda, men hadde vært kult med Gåte i esc-finalen da!  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Har ikke sett på delfinalene siden det går samtidig med hver gang vi møtes og vi pleier å se det lineært, men hørte på Gåte nå og wow, så kul den var! Fikk helt gåsehud selv om folkrock vanligvis ikke er min greie. Har ikke hørt Keiino enda, men hadde vært kult med Gåte i esc-finalen da!  

Ja Gåte er mystiskt og urnorsk som bare det. Følte at jeg ble transportert 1000 år bak i tid.

Er ikke uten risiko. Men synes vi skal ta sjansen på dem i år. 👏

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (4 minutter siden):

Ja Gåte er mystiskt og urnorsk som bare det. Følte at jeg ble transportert 1000 år bak i tid.

Er ikke uten risiko. Men synes vi skal ta sjansen på dem i år. 👏

Samme her. Utrolig bra og veldig annerledes 👍🏻

Ja, det kan slå begge veier. Enten digger folk det eller så blir det ikke godt mottatt i det hele tatt. Håper på det første da 😁

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, jukkapalme said:

Ja, det kan slå begge veier. Enten digger folk det eller så blir det ikke godt mottatt i det hele tatt. Håper på det første da 😁

Jeg tror Gåte er et relativt trygt valg. Fansen digger opptredenen, og Europa trenger noe skikkelig nordisk fra oss, som mesteparten av tiden leverer upersonlig popmusikk.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppriktig sjokkert over at Country-sangen gikk videre, siden den var så mekanisk autotunet at man ikke kan vite hvordan de egentlig høres ut. Hører ikke folk flest lenger forskjellen på en ekte live-opptreden (Gåte-vokalisten) og fake lenger?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (28 minutter siden):

Jeg tipper vi er garantert noen 12ere iallfall i publikumsstemmene fra Finland, Tyskland, Island, Danmark, kanskje Sverige til og med, og Polen? om vi sender denne denne. 

Responsen på YouTube så langt er meget bra. Nå har videoen fått 30 000 avspillinger siden i går og over 400 kommentarer. 

Jeg tenker det mest viktige er at vi faktisk vi sender en låt som kvalifiserer seg finalen. Sist gang MGP var i Sverige så gikk vi ikke videre fra semien med Agnete sine låt.

Jeg har faktisk litt følelse av at om vi sender Keiino med årets låt så er det en mulighet at vi går på en smell og ikke når finalen. Låta er litt kjedelig, litt for Eurotrash og folk har sett Keiino før

Endret av missmcbeal
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (20 minutter siden):

Jeg tipper vi er garantert noen 12ere iallfall i publikumsstemmene fra Finland, Tyskland, Island, Danmark, kanskje Sverige til og med, og Polen? om vi sender denne denne. 

Responsen på YouTube så langt er meget bra. Nå har videoen fått 30 000 avspillinger siden i går og over 400 kommentarer. 

Jeg tenker det mest viktige er at vi faktisk vi sender en låt som kvalifiserer seg finalen. Sist gang MGP var i Sverige så gikk vi ikke videre fra semien med Agnete sine låt.

Jeg har faktisk litt følelse av at om vi sender Keiino med årets låt så er det en mulighet at vi går på en smell og ikke når finalen. Låta er litt kjedelig, litt for Eurotrash og folk har sett Keiino før

Både Spirit in the skye og Monument var magiske sanger. For Keiino sin egen del så bør de ikke konkurrere med Damdiggida i Eurovision. Den er ikke bra nok. Synes de bør heller komme sterkere tilbake med noe originalt. Har virkelig tro på at de har det som trengs for å vinne Eurovision. 

De er kjempe populære blant Eurovision fansen. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (2 minutter siden):

Både Spirit in the skye og Monument var magiske sanger. For Keiino sin egen del så bør de ikke konkurrere med Damdiggida i Eurovision. Den er ikke bra nok. Synes de bør heller komme sterkere tilbake med noe originalt. Har virkelig tro på at de har det som trengs for å vinne Eurovision. 

De er kjempe populære blant Eurovision fansen. 

Ja enig, det er synd det ikke er i år de kom tilbake med Monument. Elsker den låten, synest den er bedre enn Spirit in the Sky. De har mange andre bra låter, men som du sier Damdiggida er faktisk en av de svakeste låtene deres. Tror det var litt lite strategisk av dem å returnere med Monument året så raskt som de gjorde, de skulle spart til den til nå.

Jeg håper også at de kan returnere igjen senere med en enda bedre låt, men tenker kasnkje det er begrenset hvor mange ganger de gidder å delta. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, iBygda said:

Mileo sin var veldig fin.  Han imponerte meg med sin flotte opptreden. Fin låt. En ung mann med store talenter. 

Jeg er fortsatt ikke særlig begeistret for Gåte. Men jeg tror at den har best potensiale til å få best plassering i Eurovision nå. Hvis vi vil vinne så er det nok Gåte som kan klare det. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iBygda skrev (2 timer siden):

Jeg tror Gåte er et relativt trygt valg. Fansen digger opptredenen, og Europa trenger noe skikkelig nordisk fra oss, som mesteparten av tiden leverer upersonlig popmusikk.

Tror egentlig det jeg og. Europa trenger noe annet enn svulstige ballader og upersonlig popmusikk som det går 100 av på dusinet, ja 😊 Uten å ha hørt noe av det andre håper jeg Gåte blir sendt til Malmö.

missmcbeal skrev (1 time siden):

Tyskerne kommer ihvertfall til å digge det 😊 De digger jo alt som er urnorsk. Tror Island, Finland og Danmark vil gi oss 12-ere jeg og, Sverige er jeg litt mer usikker på, de har vel knapt nok gitt oss 12 noen gang?

Viktigste er at vi sender en låt som kvalifiserer seg, ja. Men hadde vært ekstra kult å vinne i Sverige da :D 

Jeg er også litt redd for enten det eller at vi havner langt ned på lista selv om jeg ikke har hørt låta en gang. Vi husker jo alle hvordan det gikk med Rybak 2. gang han deltok. Nå var det låta fryktelig dårlig da, men likevel. Gåte er noe helt annerledes og mye mer spennende enn alle poplåtene og balladene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://eurovisionworld.com/odds/norway-mgp

Eurovision oddsen har nå endret seg til at Gåte ligger an til å vinne med 52% sannsynlighet, mens Keino nå bare ligger på 25%. 52% er ganske overbevisende på vinnersjanser. 

I går lå Keiino på førsteplass med 36%, mens Gåte lå på 2.plass med 30%.

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
missmcbeal skrev (36 minutter siden):

https://eurovisionworld.com/odds/norway-mgp

Eurovision oddsen har nå endret seg til at Gåte ligger an til å vinne med 52% sannsynlighet, mens Keino nå bare ligger på 25%. 52% er ganske overbevisende på vinnersjanser. 

I går lå Keiino på førsteplass med 36%, mens Gåte lå på 2.plass med 30%.

Håper de vinner men stoler ikke helt på det norske folk. Kan fort komme en overraskelse. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt MGP og Eurovision fra tidlig barnsben av, dvs siden 80-tallet.

Som ungdom i år 2001 når jeg var innlagt på sykehus med alvorlig sykdom men var på bedringens vei på tidspunktet Eurovision gikk på tv,  troppet en god venninne opp på sykehuset med hjemmelaget pizza hvorpå vi så Eurovision i tv-stua på avdelingen, det sier litt om min elsk til denne konkurransen 😅

Litt sen til festen, men uansett så er jeg noe skuffet så langt, og føler vel kanskje at vi mangler DEN o'store låten med det lille ekstra.

Gåte sin låt må jeg tygge litt mer på da det ikke er helt min stil. Men den har absolutt potensiale i Eurovision. Den kan sanke inn mange poeng i fagjuryen (som jeg synes har altfor mye makt) Den er annerledes og litt kul, noe som kan slå begge veier blant publikum. Men at den hanker inn noen 12-ere blant publikum er jeg helt sikker på. 

Av de som gikk videre fra første delfinale likte jeg Gothminister best, og den var egentlig kun midt på treet. Margaret Berger sin låt og sceneopptreden var tam og kjedelig og har ikke sjans til å vinne Eurovision. Forrige gang hun deltok i 2013 var av et helt annen kaliber låtmessig. 

Videre på andre delfinale:             

My AI ble godt mottatt av 6-åringen naturlig nok. Om vokalen ikke er så bra så er det show, moro og underholdende. Ikke mitt bord men den yngre garde liker det. Og hva er vel MGP uten underholdning? Det synes jeg denne låten i stor grad bidro med, og med det helt greit at den gikk videre til finalen. Den går neppe hele veien til Eurovision uansett.

Country kan være bra, selv om det ikke er min favorittsjanger. Jeg synes sangen var ok og at det var to gode vokaler som matchet hverandre godt. Men det blir for kjedelig i Eurovision. Det er mange som har prøvd seg med countryballader, men det går sjeldent helt inn. Show og sceneopptreden er nesten like viktig som låt og talent, og her blir det for anonymt i en så stor konkurranse med så mange ulike artister og låter. 

Har hørt Keiino sitt bidrag og må si at den skuffer stort. Den er ikke i nærheten av nivået på de to tidligere bidragene fra Keiino. Det irriterer meg forøvrig fortsatt den dag i dag at Tix vant MGP 2021, da jeg ikke er i det minste tvil om at Keiino med "Monument" hadde gjort det mye bedre i Eurovision enn Tix med sin "Fallen Angel". 

Endret av K_mb
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (20 timer siden):

Tror egentlig det jeg og. Europa trenger noe annet enn svulstige ballader og upersonlig popmusikk som det går 100 av på dusinet, ja 😊 Uten å ha hørt noe av det andre håper jeg Gåte blir sendt til Malmö.

Tyskerne kommer ihvertfall til å digge det 😊 De digger jo alt som er urnorsk. Tror Island, Finland og Danmark vil gi oss 12-ere jeg og, Sverige er jeg litt mer usikker på, de har vel knapt nok gitt oss 12 noen gang?

Viktigste er at vi sender en låt som kvalifiserer seg, ja. Men hadde vært ekstra kult å vinne i Sverige da :D 

Jeg er også litt redd for enten det eller at vi havner langt ned på lista selv om jeg ikke har hørt låta en gang. Vi husker jo alle hvordan det gikk med Rybak 2. gang han deltok. Nå var det låta fryktelig dårlig da, men likevel. Gåte er noe helt annerledes og mye mer spennende enn alle poplåtene og balladene. 

Sverige kan gi oss poeng. Nøkkelharpen som vises tydelig er Sveriges nasjonal instrument. 😊

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at hun som synger My AI griner på Snap på grunn av negative reaksjoner og tilbakemeldinger. Er det bare jeg som tenker at hun burde vernes mot seg selv? Bør hun delta på dette når hun takler det så dårlig? Hvor gammel er hun egentlig? Emosjonelt opptrer hun som en tolvåring...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...