Gå til innhold

Mat og pris

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag kjøpte jeg mat for akkurat 3000 kroner og det er bare til meg selv. Jeg skjønner ikke at mat har blitt så vanvittig dyrt. Er det vanlig pris?

Anonymkode: ddb07...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat for hvor lenge da?

Anonymkode: 665c7...9d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal den maten vare, og skal du ha gjester noen av dagene inni der? Vi bruker i underkant av 3000kr uka på en familie på 4. 

Anonymkode: 39097...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrtid, og også mat er blitt dyrere.  Men det er fortsatt sånn at hva du handler betyr mye for hva du får for pengene.  Ikke minst betyr planlegging mye.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

I dag kjøpte jeg mat for akkurat 3000 kroner og det er bare til meg selv. Jeg skjønner ikke at mat har blitt så vanvittig dyrt. Er det vanlig pris?

Hvor langt er et tau? Det er jo komplett umulig for noen av oss her inne å vite om det er vanlig pris eller ikke når vi ikke vet hva du har handlet og hvor lenge det skal vare!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ukeshandlet for 2 voksne for ca 1500-1600 kroner i går... Jeg synes ikke det er så fryktelig dyrt for mat om dagen. Men 3000 kroner sier lite om hva du handlet, for hvor lenge og for hvor mange personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er for en eller to uker. Skal ikke ha besøk. Kun meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva du har handlet det. 

Anonymkode: 50d8d...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det høres ikke så urimelig ut da.  Vi er to, og bruker i snitt 10.000 kr per måned i mat og husholdningsvarer.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten hele månedsbudsjettet mitt.

Men prioriterer ferier, så går inn for å lage billige (men gode) middager.

Anonymkode: 2a43c...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg syns det var mye penger. Sist måned brukte jeg 3500 på matbutikker, det inkluderer vaskemidler, dopapir, godteri og brus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kjøper du kun merkeprodukter på den dyreste butikken?

Anonymkode: 426c4...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (På 18.11.2023 den 15.39):

Jeg syns det var mye penger. Sist måned brukte jeg 3500 på matbutikker, det inkluderer vaskemidler, dopapir, godteri og brus. 

Det var veldig lite.  Vi er to, og bruker 10.000 kr hver måned.  Hva gjør du for å få det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amossa skrev (50 minutter siden):

Det var veldig lite.  Vi er to, og bruker 10.000 kr hver måned.  Hva gjør du for å få det til?

Det vet jeg egentlig ikke, men jeg baker brød, jeg spiser lite kjøtt og så og si ikke kjøttpålegg. Jeg lager store porsjoner middag og fryser ned. 

Jeg benytter meg av tilbud og har Rema 1000 som nærmeste butikk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (21 timer siden):

Det vet jeg egentlig ikke, men jeg baker brød, jeg spiser lite kjøtt og så og si ikke kjøttpålegg. Jeg lager store porsjoner middag og fryser ned. 

Jeg benytter meg av tilbud og har Rema 1000 som nærmeste butikk. 

Det er nok sånn det skal gjøres.  Vi baker også brød, men da ferdig melblanding.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (27 minutter siden):

Det er nok sånn det skal gjøres.  Vi baker også brød, men da ferdig melblanding.  

Jeg bruker ofte det som base, kjøper når det er "10-kronersmarked", da koster ofte en pakke 20 kroner. Jeg tilsetter gjerne litt havregryn og andre frø og litt ekstra mel, og vipps blir det 3 brød i stedet for 2. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunhilde skrev (1 time siden):

Jeg bruker ofte det som base, kjøper når det er "10-kronersmarked", da koster ofte en pakke 20 kroner. Jeg tilsetter gjerne litt havregryn og andre frø og litt ekstra mel, og vipps blir det 3 brød i stedet for 2. ;)

Takk for tips.  Å holde øye på varer som kommer på tilbud, er smart.  Det er mannen som baker brød her i huset, og ser at han får tre brød av to poser. Prisen ligger normalt på 60 kr for 2 poser, så 20 kr per brød er uansett billig. Han baker tre ganger i uka.  Ikke fordi vi to spiser så mye, men fordi han holder vår sønns familie også med brød :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at mat har blitt veldig dyrt. Jeg følger nøye med på tilbud, og har i mange tilfeller gått bort i fra typiske merkevarer. 

Anonymkode: 5493c...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...