Gå til innhold

Sminke

Gjest Anonym1618

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym1618
Skrevet (endret)

.

Endret av Anonym1618
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken klinikk er dette? Å få kortison injeksjon i ansiktet er en dårlig ide, det kan føre til søkk der injeksjonen blir satt og da har du fått et nytt problem…..

Anonymkode: 0f8c7...12d

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på å få kortison på grunn av et helsemessig problem som gravid og det å få kortison for å forsøke å korrigere et estetisk problem.

Anonymkode: 324d1...8df

• Liker 2
Gjest Anonym1618
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken klinikk er dette? Å få kortison injeksjon i ansiktet er en dårlig ide, det kan føre til søkk der injeksjonen blir satt og da har du fått et nytt problem…..

Hva mener du med søkk? Det skal løsne opp slik at bindevevet blir mykere og ikke som en hard ball 

Gjest Anonym1618
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på å få kortison på grunn av et helsemessig problem som gravid og det å få kortison for å forsøke å korrigere et estetisk problem.

Anonymkode: 324d1...8df

Jeg vet det. Men det er såpass krise, derfor jeg spør .. jeg har en stor kul som står midt ut av kinnet 

Skrevet
Anonym1618 skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det. Men det er såpass krise, derfor jeg spør .. jeg har en stor kul som står midt ut av kinnet 

La dette være en lærepenge. Ikke tukle med kroppen - det fører sjelden noe godt med seg og det kan være skadelig.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Lorieen skrev (2 minutter siden):

La dette være en lærepenge. Ikke tukle med kroppen - det fører sjelden noe godt med seg og det kan være skadelig.

Bedre å ta fillers enn å være stygg på innsiden og skadefryden som deg?.

Folk må få lov til å gjøre feil, og fortsatt få hjelp. Om du velger å farge håret, også får en kjempeallergisk reaksjon og får permanente skader, skal folk være sånn "haha synd for deg"? Get a grip og bli bedre

Anonymkode: d9322...265

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Folk må få lov til å gjøre feil, og fortsatt få hjelp. Om du velger å farge håret, også får en kjempeallergisk reaksjon og får permanente skader, skal folk være sånn "haha synd for deg"? Get a grip og bli bedre

Det er allmenn kjent at fillers kan gi skader som er irreversible, det burde ikke komme som et sjokk på noen.

For øvrig farger jeg ikke håret.

• Nyttig 3
Gjest Anonym1618
Skrevet (endret)
Lorieen skrev (50 minutter siden):

Folk som deg ignorerer jeg …. 

Endret av Anonym1618
Gjest Anonym1618
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Takk for støtten :) 

Skrevet

Så leit, håper du finner ut av det, har du snakket med fastlegen din om kortison sprøyte som gravid? 

Anonymkode: 09563...82d

• Liker 1
Skrevet

Alle kommer til å si at de ikke vil sette kortson på en gravid. Beste sjanse er vel en helprivat hudlege (kanskje kvinne er best)

Anonymkode: 65aa5...62f

Gjest Anonym1618
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så leit, håper du finner ut av det, har du snakket med fastlegen din om kortison sprøyte som gravid? 

Anonymkode: 09563...82d

Tusen takk! Nei jeg har ikke gjort det 😕 klinikken sier nei så 

Gjest Anonym1618
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle kommer til å si at de ikke vil sette kortson på en gravid. Beste sjanse er vel en helprivat hudlege (kanskje kvinne er best)

Anonymkode: 65aa5...62f

Ja det jeg tenker også. Vil jo absolutt ikke gjøre det men bare da det er krisetilfelle.. er bare redd det kan gå utover fosteret på noen måte 😕 

Skrevet
Anonym1618 skrev (1 time siden):

Ja det jeg tenker også. Vil jo absolutt ikke gjøre det men bare da det er krisetilfelle.. er bare redd det kan gå utover fosteret på noen måte 😕 

Om dette er en krise for deg kan det være lurt å sette ting i perspektiv. Det finnes veldig mye annet som er mye, mye verre. Anbefaler å snakke med lege, ikke en klinikk om du må ha en løsning nå, og ikke kan vente til du er ferdig med fødsel og amming.

Anonymkode: 2019d...742

Skrevet
Anonym1618 skrev (På 17.11.2023 den 19.59):

Folk som deg ignorerer jeg …. 

Men hun har jo rett, da.  Hun sier ikke noe annet enn det alle vet

Anonymkode: e27a2...4c9

• Nyttig 1
  • 2 måneder senere...
Gjest Anonym1618
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 14.31):

Om dette er en krise for deg kan det være lurt å sette ting i perspektiv. Det finnes veldig mye annet som er mye, mye verre. Anbefaler å snakke med lege, ikke en klinikk om du må ha en løsning nå, og ikke kan vente til du er ferdig med fødsel og amming.

Anonymkode: 2019d...742

Tror du fastlegen kan svare på det eller burde jeg kontakte en hud klinikk? 😕 

Gjest Anonym1618
Skrevet

Noen som vet om jeg kan ta kortison injeksjon i et lite området i ansiktet i mens jeg ammer ? 

Skrevet
Lorieen skrev (På 17.11.2023 den 19.23):

Det er allmenn kjent at fillers kan gi skader som er irreversible, det burde ikke komme som et sjokk på noen.

For øvrig farger jeg ikke håret.

Jeg har sett flere som har fått varige skader av kortisoninjeksjoner også, hvor muskel- og bindevev atrofierer. De har fått både muskelsvekkelse og store søkk i huden. Dette har vært andre steder på kroppen. Den som fikk størst reaksjon fikk et 12-13 cm langt, 5 cm bredt, 1-2 cm dypt søkk som utviklet seg til arrvev. Har aldri fått tilbake full funksjon der.

Om du skal forsøke noe, ts, så forsøk heller en akupunktur med full utdannelse i klassisk akupunktur. Det kan være det kan løse opp kulen, men det tar jo litt tid. Ville ikke begynt med det mens du er gravid, men når du ammer er det ikke noen grunn til at du ikke kan gjøre det.

Siden du har fått denne reaksjonen, ts, så ikke bruk kosmetiske injeksjoner mer, du kan få større reaksjoner av senere injeksjoner enn du nå har fått.

Lykke til med graviditeten og baby :)

Anonymkode: 5b0eb...601

• Nyttig 1
Skrevet
Anonym1618 skrev (På 17.11.2023 den 19.07):

Hva mener du med søkk? Det skal løsne opp slik at bindevevet blir mykere og ikke som en hard ball 

Kortison kan føre til tap av fettvev der injeksjonen blir satt, derav «søkk» i huden. Dette er en bivirkning av kortisoninjeksjon, og du bør derfor ikke få en slik injeksjon i ansiktet.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...