AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Har en søster som skylder meg penger og betaler svært lite i nedbetaling. Er kunn små penger, hvordan kan jeg ta dette mest effektiv videre så jeg kan bli ferdig med dette? (Vi er ikke på talefot til info) Anonymkode: 81d17...5fe 1
GMT800 Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Har dere en faktisk dokumenterbar avtale (skriftlig bevis) kan du gå til inkasso og videre til namsmannen om det ikke gjøres opp. 1 1
petterm Skrevet 17. november 2023 #3 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har en søster som skylder meg penger og betaler svært lite i nedbetaling. Er kunn små penger, hvordan kan jeg ta dette mest effektiv videre så jeg kan bli ferdig med dette? (Vi er ikke på talefot til info) Anonymkode: 81d17...5fe Spørsmålet er om beløpet er verdt jobben med å kreve inn pengene. Hvis det bare er småpenger så tror jeg ikke at jeg hadde giddet å bruke krefter på det.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #4 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har en søster som skylder meg penger og betaler svært lite i nedbetaling. Er kunn små penger, hvordan kan jeg ta dette mest effektiv videre så jeg kan bli ferdig med dette? (Vi er ikke på talefot til info) Anonymkode: 81d17...5fe Hvorfor skal du ta det effektivt videre når det bare er småpenger og dere ikke er på talefot? Hadde gitt faen jeg. Anonymkode: 32ad3...306
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #5 Skrevet 17. november 2023 Bare aldri lån henne noe igjen. Anonymkode: 70870...0c3
Carrot Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har en søster som skylder meg penger og betaler svært lite i nedbetaling. Er kunn små penger, hvordan kan jeg ta dette mest effektiv videre så jeg kan bli ferdig med dette? (Vi er ikke på talefot til info) Anonymkode: 81d17...5fe er det småpenger hun skylder eller er det småpenger hun betaler tilbake slik at det ikke egentlig monner i forhold til gjelden? 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Hva er "småpenger"? Anonymkode: fb83e...e58 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 Kan du si summen. Føler det er viktig før jeg vurderer. For jeg tenker umiddelbart også, glemme det. Du slipper å tenke på det, pengene er helt sikkert ikke verdt så mye på lange løp men du blir mentalt ferdig med det og det er én bekymring mindre i livet Anonymkode: 25b25...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 petterm skrev (3 timer siden): Spørsmålet er om beløpet er verdt jobben med å kreve inn pengene. Hvis det bare er småpenger så tror jeg ikke at jeg hadde giddet å bruke krefter på det. Det er innbetalingene som er små-penger, ikke det utlånte beløpet. Eks; lånt 10000 men betaler tilbake med en hundrelapp nå og da. Eller hva TS? Anonymkode: 235d9...bee 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har en søster som skylder meg penger og betaler svært lite i nedbetaling. Er kunn små penger, hvordan kan jeg ta dette mest effektiv videre så jeg kan bli ferdig med dette? (Vi er ikke på talefot til info) Anonymkode: 81d17...5fe Hvis hun allerede skylder en god del penger på for eksempel kredittkort, eller til en bank, så får vel disse selskapene pengene deres først. Selv om du forsøker å kreve tilbake pengene, så risikerer du å havne bakerst i køen hvis hun allerede skylder penger til noen større aktorer. Anonymkode: fda3f...665 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #11 Skrevet 17. november 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det er innbetalingene som er små-penger, ikke det utlånte beløpet. Eks; lånt 10000 men betaler tilbake med en hundrelapp nå og da. Eller hva TS? Anonymkode: 235d9...bee 10 tusen ville jeg absolutt bare glemt ja! Jeg for min del ville ha droppet opptil 40 tusen (min månedslønn etter skatt). Da jeg ville ansett det som ikke verdt mine nerver mer. Anonymkode: 25b25...ef5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #12 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis hun allerede skylder en god del penger på for eksempel kredittkort, eller til en bank, så får vel disse selskapene pengene deres først. Selv om du forsøker å kreve tilbake pengene, så risikerer du å havne bakerst i køen hvis hun allerede skylder penger til noen større aktorer. Anonymkode: fda3f...665 Nettopp. Derfor må du kanskje belage deg må å få ikke noe før andre viktigere banker og gleld har har fått sin del. Du vil bli nedprioritert. Skal vel også være snakk om større sum før det skal lønne seg å gå via namsmannen og kreve pengene på den måte. Anonymkode: 5e816...70a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå