AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 I morgen skal jeg lage denne retten til meg selv: https://meny.no/oppskrifter/gryte/gresk-lammegryte/ Jeg har aldri laget den før. Jeg ser det skal være tørr hvitvin i retten - kan det passe å ha den samme hvitvinen som drikke til? Jeg har jo da allerede åpnet en flaske så greit om jeg kan bruke den. Jeg har rødvin hvis ikke, men tenkte å høre hva dere tenker. Anonymkode: fd277...cdf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Jeg hadde nok valgt rødvin, kanskje en chianti eller barbera (altså ikke for tung) til den retten. Men: Nettstedet Apéritif har alltid flere vinforslag til oppskriftene sine, jeg fant en rett som likner litt: https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/gresk-lammegryte-med-mynte-sitron-og-feta,2293170, og der anbefaler de faktisk bare hvitviner! Anonymkode: 408a4...681 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 PS: Retten ser ellers lekker ut! Jeg har en pakke orzo i skuffen, så jeg ble fristet til å teste selv. Anonymkode: 408a4...681 2
Maskinfører Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 (endret) Rødvin til kjøtt 😀 Endret 16. november 2023 av Maskinfører
AnonymBruker 42 Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har rødvin hvis ikke, men tenkte å høre hva dere tenker. Jeg er ikke spesielt glad i hvitvin, men jeg synes det bare er fint og flott om du tilbyr valgmuligheter. Kjøp noen øl også... Om jeg må drikke vin til fisk - så velger jeg lett rødvin, f.eks. SkÆææædale, altså! Ikke noe vits å være så ensporet og yÅchete på ting om man har muligheten til å velge det man selv foretrekker, synes nå jeg da... .
A new man Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Tenker folk her inne lett kunne strøket i en blindtest, inklusive meg. En hvitvin som er lagret på eikefat ville sikkert kunne passe. Jeg ville fulgt rådene til Aperitiff, hvis du har råd da. De pleier ikke være så billige. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Takker, folkens. Tenker jeg prøver meg på et glass med samme hvitvinen TS Anonymkode: fd277...cdf
Brunhilde Skrevet 17. november 2023 #8 Skrevet 17. november 2023 Maskinfører skrev (17 timer siden): Rødvin til kjøtt 😀 Tøys og tull. Vin som passer til maten, er det man drikker. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takker, folkens. Tenker jeg prøver meg på et glass med samme hvitvinen TS Anonymkode: fd277...cdf Det ville jeg også gjort, og den retten så supergod ut. Ble fristet til å prøve. Håper det smaker!
Maskinfører Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 Brunhilde skrev (9 minutter siden): Tøys og tull. Vin som passer til maten, er det man drikker. Det ville jeg også gjort, og den retten så supergod ut. Ble fristet til å prøve. Håper det smaker! Hvitvin bruker jeg til fisk 😀
Brunhilde Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Hvitvin bruker jeg til fisk 😀 Jeg bruker rødvin til torsk, det er en fisk, det også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå