AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #21 Skrevet 16. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er heldigvis ikke redd for å teste nytt 😀 Fordi jeg liker begge Anonymkode: 2dec3...673 Selv tenker jeg konsistensene kan bli kræsj -pasta med smuler- men siden du først har bestemt deg er det bare å prøve. Anonymkode: dd699...c07 1
Beneath the Moon Skrevet 16. november 2023 #22 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan er det det samme? Anonymkode: 2dec3...673 Begge er karbohydrater, blir som smør på flesk...
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #23 Skrevet 16. november 2023 Begge er ikke bare karbohydrater, men begge er tørket pasta laget av durumhvete, bare i forskjellig form. Sammen vil de følgelig smake det samme som hver for seg, bare ha ulik konsistens og form. Selv laget jeg forleden pilaff av ris og vermicelli-pasta: https://www.themediterraneandish.com/lebanese-rice-with-vermicelli/ Det er en klassisker i det midt-østenske kjøkken, men jeg synes ikke det var verdt innsatsen - neste gang blir det pilaff av kun basmatiris igjen. Anonymkode: 045de...bc3
Hareena Skrevet 16. november 2023 #24 Skrevet 16. november 2023 Det går fint å blande. Couscous-gryn er semule av durumhvete, den innerste delen av hvetekjernen. Det er altså ikke pasta, referansen over betegner bare at det er basismat i noen deler av verden. Grunnen til at jeg mener det kan blandes, er at ingen av delene har veldig særpreget smak og at det derfor ikke kan gå galt, men noe tilbehør å blande i eller ha oppå må til.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #25 Skrevet 16. november 2023 Jeg tror det kunne vært interessant dersom du gikk for sånne pasta-skjell. Da legger sikkert couscous kulene seg fint inne i skjellene og det blir litt spennende tekstur. Tagliatelle eller spagetti og couscous er jeg mer skeptisk til igjen.. Anonymkode: 9145c...f34
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #26 Skrevet 16. november 2023 exictence skrev (4 timer siden): Høres godt ut med det og en del krydder som feks chili, salt og pepper. Quinoa er mye sunnere, tror jeg ? Blander quinoa i litt av hvert. Jeg har krydderblanding og karri på Couscous og kyllingfileten. Og salt på pasta, etter alt er blandet så har jeg på chili (uansett om jeg burde la være 😝) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Selv tenker jeg konsistensene kan bli kræsj -pasta med smuler- men siden du først har bestemt deg er det bare å prøve. Anonymkode: dd699...c07 Lager nå, skal gi tilbakemelding 😃 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror det kunne vært interessant dersom du gikk for sånne pasta-skjell. Da legger sikkert couscous kulene seg fint inne i skjellene og det blir litt spennende tekstur. Tagliatelle eller spagetti og couscous er jeg mer skeptisk til igjen.. Anonymkode: 9145c...f34 Jeg prøvde de som ser ut som små sløyfer og de hadde en merkelig smak 🤨 nå valgte jeg figur pasta, økologisk. Jeg synes all type pasta er godt:D Anonymkode: 2dec3...673 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #27 Skrevet 16. november 2023 Smakte godt 😁 Anonymkode: 2dec3...673 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #28 Skrevet 17. november 2023 On 11/16/2023 at 5:25 PM, AnonymBruker said: Begge er ikke bare karbohydrater, men begge er tørket pasta laget av durumhvete, bare i forskjellig form. Sammen vil de følgelig smake det samme som hver for seg, bare ha ulik konsistens og form. Selv laget jeg forleden pilaff av ris og vermicelli-pasta: https://www.themediterraneandish.com/lebanese-rice-with-vermicelli/ Det er en klassisker i det midt-østenske kjøkken, men jeg synes ikke det var verdt innsatsen - neste gang blir det pilaff av kun basmatiris igjen. Anonymkode: 045de...bc3 Vi lager alltid vermicelli ris vi, det smaker så mye bedre (bruker selvsagt smør og toaster vermicellien mer enn de bildene viser), og det går jo mye raskere enn vanlig ris! Koketiden er jo bare 10-12 minutter når den er soaket ordentlig. Anonymkode: 7c6c6...0d9
NatNat Skrevet 18. november 2023 #29 Skrevet 18. november 2023 On 11/16/2023 at 2:41 PM, AnonymBruker said: Har noen her prøvd å blande couscous med pasta og kylling? Hvordan smakte det? Anonymkode: 2dec3...673 😟couscous og kylling, ja. Pasta og kylling, ja. Couscous og pasta : NEI !!! Det er ikke et spørsmål om smak, det er bare det motsatte av delikat, som å blande rester fordi du har ikke nok av hver... som.. pasta og ris eller pasta på brød.. det går bare ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå