Gå til innhold

Ingen elsker Bamsegutt

Gjest tøttaa

Anbefalte innlegg

Arne Tiholt skrev (2 minutter siden):

Hva er verre enn å misbruke barn? Enten fysisk psykisk eller seksuelt. 

Det er ekstremt ille, men du finner mordere og terrorister som driver med akkurat det samme. Torturerer og dreper! Både barn, kvinner og menn. IS var en slik organisasjon, og Hamas er i akkurat samme gate. De flyter inn og ut av Norge med jevne mellomrom de også. Denne mannen vi snakker om her har en 30 år gammel dom for blotting på seg, det er i alle fall det jeg vet. Og tro meg det er mange mange verre tilfeller som slipper inn og ut av Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettrollet skrev (27 minutter siden):

Hvilke politikere er det som har donert til han?

Det står navn under 

"Spleisens sponsorer" 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Det at tilfeldige ansatte i staten skal få lov å dele ut statskassen etter personlig skjønn?

Om folk frivillig gir penger til hva og hvem dem vil... Det må folk få gjøre... Men at ansatte i staten skal få lov å gi penger etter eget skjønn... Nei takk. 

Nå tenker jeg at i slike saker så kan det ikke bare være opp til den enkelte saksbehandler, klart det må foregå innenfor rammer hvor en saksbehandler anser hva som er fornuftig i en enkeltsak, så kan vedkommende komme med et forslag for løsning som sendes videre og som godkjennes av andre.

Klart det ville medført bedre beslutninger, som treffer bedre på enkeltpersoners behov. Et system hvor det absolutt ikke er rom for individuelle behandlinger er i alle fall fullstendig feil, og et slik system går ikke bare ut over mennesker med dårlige ressurser i utlandet men også mennesker som bor her i landet og som heller aldri har gjort noe galt som er gjennstand for dom i rettsvesenet. Nok av skjebner her i landet også, som ikke får den hjelpen de har behov for, fordi systemet er så firkantet som det er og det ikke vises individuelle hensyn med tanke på folks varierende behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sushiii said:

Det står navn under 

"Spleisens sponsorer" 

Jeg kjenner ikke igjen noen av de navnene som politikere. 

Kan hende dette er et mega-stunt fra Strømøy for å teste alles evne til medmenneskelighet.  Granfoss er stakkarslig og offer som faen. Men også en overgriper... Dessverre. Jeg heller mot de som mener han har evnenivå langt under myndighetsalder, så det er jo litt formildende. Men det mildner neppe ofrenes traumer av den grunn. Er det noen som vet om barna ble forgrepet på flere ganger? Ille nok uansett. Han må ha lært noe, for han virker jo ikke å gjentatt det? Tviler på at han er istand til å holde noe skjult.

Endret av Nettrollet
Autokorrekt-feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mufle said:

Folk tar ikke inn at det er snakk om en 8 åring i en voksen manns kropp. Mental kapasitet som de barna han misbrukte. Det går ikke an å klistre på han pedofili eller straff i ordinær forstand. 

Dette er en unnskyldning mange pedofile incels bruker; de beskriver seg selv som mentalt mindreårige så derfor er det greit at de er tiltrukket av mindreårige. 

Age regression er som regel ikke seksuelt. Noen har det fordi det føles trygt for dem.

Når man beføler og seksuelt utnytter barn er det pedofili uansett om gjerningspersonen mener de ikke fikk nytelse.

Folk med 60 IQ og oppover forstår og vet at voldtekt og vold er galt som de fleste andre. 

Endret av Arne Tiholt
  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mufle skrev (10 minutter siden):

Folk tar ikke inn at det er snakk om en 8 åring i en voksen manns kropp. Mental kapasitet som de barna han misbrukte. Det går ikke an å klistre på han pedofili eller straff i ordinær forstand. 

Helt klart underutviklet / traumatisert mann. Men det er like dumt  å undervurdere han , som å feil-diagnostisere han . Ville definitivt IKKE hatt han nær mine barn. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Helt klart underutviklet / traumatisert mann. Men det er like dumt  å undervurdere han , som å feil-diagnostisere han . Ville definitivt IKKE hatt han nær mine barn. 

Absolutt. Men overgrepene skjedde også fordi han ble sviktet først. Ingen har veiledet han i noe som helst. Ingen har satt grenser, gitt han noen form for positiv forsterkning for god oppførsel, ingen har lært han noe som helst. Det er ikke en unnskyldning for overgrepene, men en forklaring, og det er irriterende å se folk løpe rundt med høygaffel og skrike pedo. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke beholde alle pengene. Han burde dele de med ofrene sine også hvis det blir noe igjen, bruke 200 000kr eller hva det er på overstay-tax til Filippinene og billetter. Mer enn det burde han ikke beholde.

Men det at han ønsker å komme tilbake selvom han nå vet at alle vet han er en overgriper sier alt om innsiktsnivået hans.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Er de som støtter denne spleisen så medmenneskelige at de selv ville hatt ham som nabo og rundt sine barn, eller er det bare lett å være medmenneskelig og støtte når han blir noen ANDRES nabo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flypapir skrev (1 time siden):

Han sa ikke noe om det all den tiden før det ble oppdaget, men nå legges det jo frem at han ønsket at dette skulle fremgå av dokumentaren  og at det var NrK som valgte det bort. 

Jeg synes det blir en veldig forenkling å skylde kun på nrk, her er nok noen som har fått gode eller mindre gode råd utenfra.

Han har ingen annen strategi enn å skylde på andre . Han er ikke god på så mye . Men å skylde på andre , det kan han . Dessuten ville han ha med sedelighetsdommen  for å få enda mer sympati . Han opplever seg urettmessig dømt . Han uttalte ang dommen at sex-anklagene var en hevnaksjon ( fra 6 små barn 6-10 år ) . Syns hele fyren har blitt motbydelig . Beklager . Den dagen han står frem å innrømmer overgrepene og deler pengepotten med ofrene , skal jeg vipse han en tier . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, parmanoia said:

Forhåndsdømmer? LOL. Han er dømt. Folk hører det de vil høre.  

Det er tydeligvis mange som mener det er snakk om justismord og han må være uskyldig dømt for en eller annen grunn…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tvertimot said:

Nå tenker jeg at i slike saker så kan det ikke bare være opp til den enkelte saksbehandler, klart det må foregå innenfor rammer hvor en saksbehandler anser hva som er fornuftig i en enkeltsak, så kan vedkommende komme med et forslag for løsning som sendes videre og som godkjennes av andre.

Klart det ville medført bedre beslutninger, som treffer bedre på enkeltpersoners behov. Et system hvor det absolutt ikke er rom for individuelle behandlinger er i alle fall fullstendig feil, og et slik system går ikke bare ut over mennesker med dårlige ressurser i utlandet men også mennesker som bor her i landet og som heller aldri har gjort noe galt som er gjennstand for dom i rettsvesenet. Nok av skjebner her i landet også, som ikke får den hjelpen de har behov for, fordi systemet er så firkantet som det er og det ikke vises individuelle hensyn med tanke på folks varierende behov.

Jeg er ikke så sikker på at Granfoss ville kommet bedre ut av det med skjønnsmessig behandling. Han er ikke god til å snakke for seg, drapstruer offentlig ansatte i ett sett, og har en overgrepsdom på seg. Tilsynelatende mottar han penger som tilsvarer en god lønn på Filippinene. Jeg vet ikke om den/de som skulle behandle saken hans skjønnsmessig, ville hatt lyst til å gi ham noe mer. Kanskje tvert i mot. Med dagens harde regler har han i hvertfall fått trygden han har krav på i alle år.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mufle skrev (10 minutter siden):

Absolutt. Men overgrepene skjedde også fordi han ble sviktet først. Ingen har veiledet han i noe som helst. Ingen har satt grenser, gitt han noen form for positiv forsterkning for god oppførsel, ingen har lært han noe som helst. Det er ikke en unnskyldning for overgrepene, men en forklaring, og det er irriterende å se folk løpe rundt med høygaffel og skrike pedo. 

Syns det er enda mer forstyrrende at folk unnskylder han. Virkelig . En som vil ha tonnevis av sympati fra andre , må kunne gi litt sympati til egne ofre og . 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dco skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker på at Granfoss ville kommet bedre ut av det med skjønnsmessig behandling. Han er ikke god til å snakke for seg, drapstruer offentlig ansatte i ett sett, og har en overgrepsdom på seg. Tilsynelatende mottar han penger som tilsvarer en god lønn på Filippinene. Jeg vet ikke om den/de som skulle behandle saken hans skjønnsmessig, ville hatt lyst til å gi ham noe mer. Kanskje tvert i mot. Med dagens harde regler har han i hvertfall fått trygden han har krav på i alle år.

Og trygden tilsvarer to årslønnen på fillipinene . Så at han har sultet ?? Neppe . 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (48 minutter siden):

Noen som vet hvor mye av donasjonene som er refundert?

Det later til at Spleis - kanskje etter påtrykk fra advokaten som har økonomisk egeninteresse i saken - drar dette ut, og ber folk vise tålmodighet i påvente av en teknisk refusjonsløsning. Dette vil selvsagt medføre at mange ikke gidder eller føler seg teknisk kapable til å få refundert sine bidrag. Det naturlige ville selvsagt vært å avlyse spleisen, og betale tilbake bidragene automatisk. Så kunne den som måtte ønske det, sette igang en my spleis som ikke er basert på manipulering og feilinformasjon. Det ville nok ikke kommet inn særlig mye, men kanskje nok til flybilletter.

Endret av Caniggia
  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
dco skrev (4 minutter siden):

Han er en lost case rett og slett . Ta han gjerne hjem til en vernet omsorgsbolig i Sandnes . Men pass godt på barna i nabolaget . 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (12 minutter siden):

Jeg reagerer på premisset ditt om at det bare er kjernekarer og -kvinner som skal riksdekkes. Jeg ser faktisk ikke noe problem med at denne dokusåpa - som det er blitt - kunne fungert og fått dybde om en del journalistiske grep som åpenhet, redlighet og beskyttelse av folk det ikke angår (sønnen) hadde vært fulgt. Det er ikke han som hovedpersonen som er problemet her, det er hvordan den gruppa med journalister bak denne serien har laget en alternativ virkelighet fordi den er mer spiselig. Og salgbar. Også folk som ikke er kjernekarer skal få hjelp.

Jeg gjentar, for et sammensurium!

Som sagt hadde dette vært interessant om serien for eksempel var vinklet likt som Avhørt sin serie om Roger Bullman. 

Premisset er ikke at det kun er kjerne menn og kvinner som skal få tale sin sak, premissene er vær varsom plakaten og presseskikk. 

Etter og ha lest x antall av fb profilene til denne mannen så holder i hvertfall ikke argumentene " han er å bergne som en 8 åring". Eh nej. 

Serien skulle aldri værr sendt slik den er sendt.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
Lilliii skrev (1 minutt siden):

Som sagt hadde dette vært interessant om serien for eksempel var vinklet likt som Avhørt sin serie om Roger Bullman. 

Premisset er ikke at det kun er kjerne menn og kvinner som skal få tale sin sak, premissene er vær varsom plakaten og presseskikk. 

Etter og ha lest x antall av fb profilene til denne mannen så holder i hvertfall ikke argumentene " han er å bergne som en 8 åring". Eh nej. 

Serien skulle aldri værr sendt slik den er sendt.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (39 minutter siden):

Vipsen bør kunne stå for de som ønsker å støtte denne mannen, andre som ikke vil får få sine penger tilbake. At han har en 30 år gammel dom på seg bør jo egentlig være ganske uvesentlig i det prinsipielle her ! Mange innvandrere som har mye verre historikk en dette. Blant annet disse IS mødrene og fedrene. Noen av de vant sin kamp, og denne norske middelmådige mannen har ikke de samme ressursene med advokater som kan ordne opp. Statsborgerskapet til etniske nordmenn bør kunne følge de livet ut, uansett om de utvandrer eller ikke. Så får de eventuelt få en karantene da på et vist tidsintervall som er rimelig. De verste eksemplene er faktisk krigsseilere som strandet i utlandet, og aldri fikk komme tilbake til Norge. Selv om de gav en enorm innsats for Norge den gangen. En skam! 

—formulerte meg kanskje litt feil. Tenkte på barn og barnebarn av innvandrere, som trues med å bli kastet ut av landet, fordi foreldrene løy på nittitallet. Dvs, ungene er født og oppvokst her. 
(Evnt en kar som har vært på visitt i Kongo.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...