Gå til innhold

Ingen elsker Bamsegutt

Gjest tøttaa

Anbefalte innlegg

totti_1 skrev (2 minutter siden):

Han reddet livet til familien Granfo$$. En gigatabbe fra Strømøy var det, men han er nok veldig fornøyd med å ha generert 2-3 millioner til familien.

Av alle ting man skal henge seg opp i. Jeg er ikke sikker på om du har rett en gang: 

"Det var i 2012 at den norske familien reiste østover i verden. Men etter få måneder startet de økonomiske problemene. Jan-Egil Granfoss har vært uføretrygdet siden han var 20 år, og trygda ble kraftig redusert fordi Nav raskt registrerte han som utflytter."

"– Vi måtte forlenge reisen vår med to måneder for å vente på at kona skulle få nytt visum. Og da ba Nav meg om å fylle ut dette skjemaet, sier Granfoss."

Du begår samme feil som nrk nå... 

Du har ikke satt deg tilstrekkelig inn i saken og unnlater viktig informasjon.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

totti_1 skrev (26 minutter siden):

Noen som har prøvd å trekke pengene ut? Hvordan er den tekniske løsningen?

Det står vel i omtrent i alle landets aviser... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvelous skrev (51 minutter siden):

Tror ikke at den nye spleisen hadde fått inn så mye, for å si det sånn.

Kan hende de får inn nok til å komme seg til Norge og da er jo målet oppnådd🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (10 minutter siden):

Av alle ting man skal henge seg opp i. Jeg er ikke sikker på om du har rett en gang: 

"Det var i 2012 at den norske familien reiste østover i verden. Men etter få måneder startet de økonomiske problemene. Jan-Egil Granfoss har vært uføretrygdet siden han var 20 år, og trygda ble kraftig redusert fordi Nav raskt registrerte han som utflytter."

"– Vi måtte forlenge reisen vår med to måneder for å vente på at kona skulle få nytt visum. Og da ba Nav meg om å fylle ut dette skjemaet, sier Granfoss."

Vanskelig å vite når vedkommende tydeligvis har en tendens til å lyve.

https://www.aftenbladet.no/utenriks/i/7y4Vo/stavanger-mann-saa-flyvende-tak-paa-filippinene

Sitat

Stavanger-mannen Jan-Egil Granfoss bor på øya Cebu på Filippinene sammen med sin familie. Da tyfonen herjet som verst, så han flyvende tak i nabolaget.

Sitat

Vi er ikke evakuert, og det verste stod på i går, sier Granfoss, som har bodd i landet siden 2006 sammen med sin kone og barn.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (55 minutter siden):

Den spleisen går forbausende tregt nedover synes jeg, bare 40 171 ned siste 2 timer.

Svir det??😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

totti_1 skrev (32 minutter siden):

Noen som har prøvd å trekke pengene ut? Hvordan er den tekniske løsningen?

Kan og lage egen tråd for alle dere som skal ha penger tilbake. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sebra skrev (7 minutter siden):

Nå er det visst en person som har sagt at de skal betale hjemreisen, da er vel hele grunnlaget for spleisen borte?

Vedkommende har sagt seg villig til å forskuttere for hjemreisen inntil midler fra spleisen frigjøres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (2 minutter siden):

Vedkommende har sagt seg villig til å forskuttere for hjemreisen inntil midler fra spleisen frigjøres.

Ah, så nå at de har oppdatert artikkelen med den informasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (11 minutter siden):

Svir det??😂

GrønnNellik68 skrev (8 minutter siden):

Kan og lage egen tråd for alle dere som skal ha penger tilbake. 

Hvorfor klarer du ikke holde deg til saken?

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilliii skrev (5 minutter siden):

Hvorfor klarer du ikke holde deg til saken?

Ikke meg du siterer, men fokus på tekniske kjente detaljer har vel lite å gjøre med det vi diskuterer,

Endret av anonym 4545
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (39 minutter siden):

Jeg bor i utlandet og har meldt flytting. Da jeg søkte rundt på regler, fant jeg ut at det er ekstremt mange nordmenn som bor i utlandet og som aldri har meldt flytting, for de vil ikke miste ulike rettigheter. Det eneste han har gjort "feil" her, er at han faktisk var ærlig om flyttingen istedenfor å svindle staten for penger. Men han skjønner ikke hvor idiot han ser ut når han sitter og klager på dette på TV.

Jeg sitter her med emigrasjonsbekreftelsen min i fanget nå, og det står ingenting om hvor lenge jeg hadde tenkt å være borte. Jeg kan ikke huske å ha bli stilt dette spørsmålet da jeg meldte flytting. Det må i så fall ha vært noe spesielt fra NAV som han fylte ut.

Du husker feil, du tenkte sikkert ikke over det da du skrev flyttemeldingen. Jeg sjekket skjemaet som brukes i dag. Der står det samme spørsmål som for 10 år siden da han flyttet. Klipp og lim fra papirutgaven som ligger hos skatteetaten "1. Hvor lenge planlegger du/dere å være i utlandet? Oppgi antall år, eller om oppholdet er varig." og "2. Hvor mange uker i året planlegger du/dere å tilbringe i Norge etter utflyttingen?". Akkurat samme spørsmål som han svarte på i 2012. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgekarjol skrev (13 minutter siden):

Nå begynner det å haste med hjemreisen før dette ender med kidnapping eller drap.

Nrk burde innlosjert de på annen adresse eller holdt oppholds sted hemmelig i serien... 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (1 time siden):

Hva er aldersforskjellen mellom dem?

JE er 61 år.Og de har vært gift i 17 år (?) tror jeg det ble sagt i dokumentaren. Og hvis det stemmer som andre sier, var hun 22 år da de ble sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (38 minutter siden):

fordi folk ikke orker å bruke masse tid på det. Man skulle heller fått en mail om at «med mindre du logger deg inn med dette kodeordet innen en uke blir pengene tilbakeført til din konto».

NAV ansatte er ikke helsepersonell og kan ikke ta sånne vurderinger, ærlig talt.

De fleste saksbehandlerne innenfor NAV har kunnskap nok om de dem møter til å informere om rett til verge. Jeg sier ikke at de skal gjøre hele vurderingen og at deres ord er loven. Snakk om å tolke absolutt alt helt firkantet 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Noomie skrev (Akkurat nå):

De fleste saksbehandlerne innenfor NAV har kunnskap nok om de dem møter til å informere om rett til verge. Jeg sier ikke at de skal gjøre hele vurderingen og at deres ord er loven. Snakk om å tolke absolutt alt helt firkantet 🙄

Men nå fremgår det også at Nav har tatt opp med NRK at man mener de gir et feilaktig bilde av saksbehandlingen her, så hva vet vi om det kan gjelde for eksempel nettopp informasjon om verge? 

Dette illustrerer kjernen i problemet - vi kan ikke stole på NRKs vurderinger knyttet til denne saken, fordi de har gjort så mange feilvurderinger. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
6 minutter siden, Noomie said:

Du husker feil, du tenkte sikkert ikke over det da du skrev flyttemeldingen. Jeg sjekket skjemaet som brukes i dag. Der står det samme spørsmål som for 10 år siden da han flyttet. Klipp og lim fra papirutgaven som ligger hos skatteetaten "1. Hvor lenge planlegger du/dere å være i utlandet? Oppgi antall år, eller om oppholdet er varig." og "2. Hvor mange uker i året planlegger du/dere å tilbringe i Norge etter utflyttingen?". Akkurat samme spørsmål som han svarte på i 2012. 

Jeg meldte på nett, ikke på papir, men må vel ha svart på noe sånt da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (1 time siden):

Hva er aldersforskjellen mellom dem?

Han er født mars 1962 og hun desember 1982 (ifølge et dokument vist i tv-serien).

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Bamsegutt er i følge Tore en av hans nære venner. Vil man klare å være objektiv journalist i en sak om en nær venn, og i en sak der det er nødvendig at historien får stor oppmerksomhet for sin egen del. Det er brukt 6 miljoner på dette, er da vanskelig å bli en sak som ikke engasjerer og selger. 

For NRK er det utrolig vanskelig etter å ha brukt så mye penger å få et produkt som legges i en skuff "Ok, etter å ha fått orden på alle fakta, så ser vi at dette ikke er noe vi kan kjøre, ikke minst med tanke på 6 offer for seksuelle overgrep fra denne mannen"... Når du har brukt 6 miljoner... Skal mye til. 

Når jeg trodde at ingenting overrasket meg lenger, når det gjelder denne saken....

Utrolig spesielt å bli nær venn med en som mentalt er på samme stadie som et barn. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...