NiceOrNothing Skrevet 19. november 2023 #741 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) Seksuelt misbruk er seksuelt misbruk . Diagnosen er uinteressant . Her har den godeste Strømøy sporet helt av . Først lager han en sak om Agnes , som BLE seksuelt misbrukt og opplevde mye urett i kjølvannet av det ( og mye annet ) . Denne gangen er også seksuelt misbruk en viktig ingrediens i suppa hans , men han har brukt den helt feil , så hele suppa blir totalt usmakelig . Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 20. november 2023 av Perelandra 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 19. november 2023 #742 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) Example skrev (6 minutter siden): Han lever jo selv under konsekvensene av egne handlinger. Han har et ansvar, men det er et ansvar som åpenbart er for stort. Så er spørsmålet om det beste er å la han og familien lide av konsekvensene eller hjelpe han med å ta bedre valg. Slik det ser ut er det ingen i forvaltningen som har sett snitt til å gjøre det, og det er litt trist. Evt kunne KONA, hvis sjelsevner det ikke stilles noen som helst spørsmål ved, tatt ansvar for å opprette en reisekonto. Endret 19. november 2023 av liil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 19. november 2023 #743 Del Skrevet 19. november 2023 NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Seksuelt misbruk er seksuelt misbruk . Diagnosen er uinteressant . Her har den godeste Strømøy sporet helt av . Først lager han en sak om Agnes , som BLE seksuelt misbrukt og opplevde mye urett i kjølvannet av det ( og mye annet ) . Denne gangen er også seksuelt misbruk en viktig ingrediens i suppa hans , men han har brukt den helt feil , så hele suppa blir totalt usmakelig . Helt enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. november 2023 #744 Del Skrevet 19. november 2023 liil skrev (1 minutt siden): Selv om ingenting ser ut til å gå inn hos deg, er jeg rimelig avslappet. Prøvde meg med kursiv til deg tidligere - ca med like stort hell som Bamsegutt hadde med sine mailer, men hvis 4 ord med caps lock gjør deg nervøs, kan vi gjerne droppe det. Funker fet skrift mon tro? Jeg mistenker det motsatte. Granfoss har ved gjentatte anledninger tidligere både bestilt billetter og gjennomført reiser t/r Filippinene, så slutt å snakke om å sitte fast, både i den ene og andre betydningen. Granfoss har altså beviset at interkontinentale flyvninger (og finansiering av disse) er "systemer [han] kan navigere [seg] greit gjennom". Okei, lærer farget av forståelse vi andre ikke evner å oppnå, hvordan har han klart dette før da med så lite skolegang (som neppe var noe mer sist han reiste) og svært få forutsetninger for å ordne seg selv? Poenget er du ikke trenger å hisse deg opp. Snakk med innestemme om du vil bli tatt seriøst. For alle praktiske formål så sitter han fast. Han klarer ikke komme seg hjem og skriker om hjelp. Det er caset her. At de fleste andre hadde klart det, er vi enige om, men det klarer ikke han. Så får diskusjonen være om man tenker at han bare skal bli sittende, eller faktisk hjelpe han. Det kan man velge å gjøre, relativt problemfritt og billig, men foreløpig har man ikke gjort det. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. november 2023 #745 Del Skrevet 19. november 2023 liil skrev (4 minutter siden): Evt kunne KONA, hvis sjelsevner det ikke stilles noen som helst spørsmål ved, tatt ansvar for å opprette en reisekonto. Det kunne hun nok. Det vet vi for lite om til å kunne fastslå noe rundt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 19. november 2023 #746 Del Skrevet 19. november 2023 Example skrev (1 minutt siden): Poenget er du ikke trenger å hisse deg opp. Snakk med innestemme om du vil bli tatt seriøst. For alle praktiske formål så sitter han fast. Han klarer ikke komme seg hjem og skriker om hjelp. Det er caset her. At de fleste andre hadde klart det, er vi enige om, men det klarer ikke han. Så får diskusjonen være om man tenker at han bare skal bli sittende, eller faktisk hjelpe han. Det kan man velge å gjøre, relativt problemfritt og billig, men foreløpig har man ikke gjort det. 1. Jeg har ikke hissa meg opp, jeg bruker andre skrifttyper for å understreke et poeng du ikke tar selv etter at det er gjentatt til det kjedsommelige. 2. Jeg snakker med innestemme og ser ut til å bli tatt mer seriøst i denne tråden enn deg. 3. Dette er hersketeknikk, og det burde du som empatisk lærer med lang erfaring og forståelse holde deg for god for. Registrerer at du ikke evner å svare på hvordan han har klart alt det du nå påstår at han ikke klarer, tidligere. Svar på enkle spørsmål om du vil bli tatt seriøst. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 19. november 2023 #747 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg er helt fri for ord angående denne saken. Den er så ufattelig tragisk på alle måter. Det er i mine øyne, direkte trist, det som foregår. Jeg er selvsagt helt enig i at overgrep ikke er greit, men det synes jeg heller ikke en nasjonal, kollektiv gapestokk er. Har ikke lest gjennom alle 39-40 sidene av denne tråden, men jeg fant denne og den oppsummerer mye av det jeg også tenker: Adobyen skrev (2 timer siden): Det var feil at de ikke snakket om den gamle sedelighetssaken. Jeg håper at nrk retter dette opp. Likevel så oppfatter jeg mannen som et overgrepsoffer. Ødelagt og sviktet av alle som hadde ansvar gjennom oppveksten. Begge saker er alvorlige,men de bør ikke settes opp mot hverandre, Begge sider trenger hjelp og støtte. Det var heller ikke nrk/Strømøy eller "bamsegutt" som startet noen spleis. De ville ha billetter hjem. Nå virker det om å gjøre å spre mest mulig hat. 4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 19. november 2023 #748 Del Skrevet 19. november 2023 Glufseguri skrev (17 minutter siden): Ble den reelle summen månedlige utbetalinger nevnt i dokumentaren? Ser tallet 13K nevnes men er det han får? Han sa selv han får utbetalt 13900 kr, det sto også 70 000 pesos på et ark han viste. Det stemmer også med 13900 kr. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 19. november 2023 #749 Del Skrevet 19. november 2023 Utrolig mye som skurret da jeg så dokumentaren, og har tenkt litt etterpå. Mye er nevnt her og mer vil det bli. eksempler: -Enkelte av de offentlige ansatte tipper jeg har sittet med info de hadde taushetsplikt overfor.. - Hvis han har insistert på å ha med historien om overgrepene hadde de ikke kunnet vise serien. Men, i seg selv, det å fortelle om at han var en pedofil overgriper selv, det viser i tilfelle 0 dømmekraft. - flere som kjente han fra før fortalte at han ikke klarte å ha penger mellom hendene, det forsvant rett ut igjen. Det i seg selv er vel kanskje forklaringen på at ham ikke kom seg hjem. - Han sa selv at han ikke klarte å styre seg når han ble sint. Når man ‘mangler språk’ kan der føre til både psykisk og fysisk vold mot andre. Han er politianmeldt mange ganger for trusler, og vil kunne bli pågripet om han kommer til Norge.. Hjelp NRK, har dere noen voksne igjen hos dere? Kringkastingssjefen har tidligere vist at hun ikke har noe i den stolen å gjøre. - 23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 19. november 2023 #750 Del Skrevet 19. november 2023 Example skrev (1 minutt siden): Det kunne hun nok. Det vet vi for lite om til å kunne fastslå noe rundt. Men da kunne vel NAV, eller UD, eller Kongen, eller du eller Tore Strømøy det også da vel? Det vet vi for lite om til å kunne fastslå noe rundt. Faktum er at ingen av dere har gjort det, men jeg vil hevde at den mest nærliggende til det, er henne som har lidd sånn under de 12 årene i eget hjemland med sin egen familie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. november 2023 #751 Del Skrevet 19. november 2023 liil skrev (4 minutter siden): 1. Jeg har ikke hissa meg opp, jeg bruker andre skrifttyper for å understreke et poeng du ikke tar selv etter at det er gjentatt til det kjedsommelige. 2. Jeg snakker med innestemme og ser ut til å bli tatt mer seriøst i denne tråden enn deg. 3. Dette er hersketeknikk, og det burde du som empatisk lærer med lang erfaring og forståelse holde deg for god for. Registrerer at du ikke evner å svare på hvordan han har klart alt det du nå påstår at han ikke klarer, tidligere. Svar på enkle spørsmål om du vil bli tatt seriøst. Det er åpenbart at mannen ikke evner å komme seg hjem. Det fremgår ganske tydelig i denne serien. Det er utgangspunktet her. Det kunne vært løst, men ingen har hatt viljen til å gjøre det. Og det synes jeg er synd, og det forteller noe om et system som ikke fungerer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. november 2023 #752 Del Skrevet 19. november 2023 Example skrev (1 minutt siden): Poenget er du ikke trenger å hisse deg opp. Snakk med innestemme om du vil bli tatt seriøst. For alle praktiske formål så sitter han fast. Han klarer ikke komme seg hjem og skriker om hjelp. Det er caset her. At de fleste andre hadde klart det, er vi enige om, men det klarer ikke han. Så får diskusjonen være om man tenker at han bare skal bli sittende, eller faktisk hjelpe han. Det kan man velge å gjøre, relativt problemfritt og billig, men foreløpig har man ikke gjort det. Nrk kunne hjulpet han hjem mange ganger for det dokumentaren har kostet . Strømøy selv kunne vinklet saken annerledes . Kunne hatt en serie der han hjalp flere som satt fast i utlandet hjem . Lagd reisekonto via spleis . Kunne faktisk sett for meg at serien «hjelp nordmenn hjem « , kunne hatt et bredere nedslagsfelt og hjulpet flere nordmenn i «trasige « men selvforskyldte situasjoner . Uten å ha spekulative titler og eksponere barna deres . Bare fantasien som setter grenser for hva som kunne hjulpet folk . Men å «lure « folk til å hjelpe en pedofilidømt hjem var ingen genistrek . Hadde Strømøys barn vært en av ofrene , hadde han garantert reflektert annerledes . I denne serien fremstår bamsegutt som mye smartere enn Strømøy & co . Han sitter bare på rommet sitt å syns synd i seg selv , å skriver tusenvis av terrormail. Alle de andre løper rundt som nyttige idioter . 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. november 2023 #753 Del Skrevet 19. november 2023 liil skrev (4 minutter siden): Men da kunne vel NAV, eller UD, eller Kongen, eller du eller Tore Strømøy det også da vel? Det vet vi for lite om til å kunne fastslå noe rundt. Faktum er at ingen av dere har gjort det, men jeg vil hevde at den mest nærliggende til det, er henne som har lidd sånn under de 12 årene i eget hjemland med sin egen familie. Det er vel nærliggende å tro at hun som giftet seg med en eldre norsk mann som han har hatt et ønske om komme seg til Norge, og det faktum at de fremdeles bor sammen tyder jo på at hun fremdeles vil det. Samtidig som at det virker som at hun er glad i han. Hvilke forutsetninger hun har for å kunne fikse dette, er vanskelig å si. Det er uansett et sidespor som ikke egentlig er relevant. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 19. november 2023 #754 Del Skrevet 19. november 2023 Example skrev (1 minutt siden): Det er åpenbart at mannen ikke evner å komme seg hjem. Det fremgår ganske tydelig i denne serien. Det er utgangspunktet her. Det kunne vært løst, men ingen har hatt viljen til å gjøre det. Og det synes jeg er synd, og det forteller noe om et system som ikke fungerer. Oj!! Hva er dette, ca åttende gangen du ikke svarer på et uhyre enkelt spørsmål? Dette er det jo politiker-nivå over. Du vil seriøst ikke svare på hvordan han har klart å fly t/r Filippinene flere ganger tidligere? Hva tenker du at du har å tape på det? 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 19. november 2023 #755 Del Skrevet 19. november 2023 Kan hende at mannen var mer oppegående tidligere og klarte å spare penger og fly flere ganger til og fra Filippinene, og at han ikke lengre er det. Jeg tror at kona er så oppegående at hun hadde klart å spare penger fra fellesøkonomi til 3 billetter. Kanskje hun ikke vil til Norge. Mannen er så snill at hennes slekt lever på hans trygd. Hvis de flytter, stopper utdanningen til niese og nevø. Bestemor får ikke operasjon. Broren mister huset. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 19. november 2023 #756 Del Skrevet 19. november 2023 Example skrev (1 minutt siden): Det er vel nærliggende å tro at hun som giftet seg med en eldre norsk mann som han har hatt et ønske om komme seg til Norge, og det faktum at de fremdeles bor sammen tyder jo på at hun fremdeles vil det. Samtidig som at det virker som at hun er glad i han. Hvilke forutsetninger hun har for å kunne fikse dette, er vanskelig å si. Det er uansett et sidespor som ikke egentlig er relevant. Det er et irrelevant sidespor om kona kan spare til de flybillettene han hevder han er avhengig av hele Kongeriket Norge + Tore Strømøy for å skaffe? Det må du nesten begrunne. Selv tenker jeg vel at det er langt mer av det du har skrevet her, som er irrelevante sidespor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. november 2023 #757 Del Skrevet 19. november 2023 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Nrk kunne hjulpet han hjem mange ganger for det dokumentaren har kostet . Strømøy selv kunne vinklet saken annerledes . Kunne hatt en serie der han hjalp flere som satt fast i utlandet hjem . Lagd reisekonto via spleis . Kunne faktisk sett for meg at serien «hjelp nordmenn hjem « , kunne hatt et bredere nedslagsfelt og hjulpet flere nordmenn i «trasige « men selvforskyldte situasjoner . Uten å ha spekulative titler og eksponere barna deres . Bare fantasien som setter grenser for hva som kunne hjulpet folk . Men å «lure « folk til å hjelpe en pedofilidømt hjem var ingen genistrek . Hadde Strømøys barn vært en av ofrene , hadde han garantert reflektert annerledes . I denne serien fremstår bamsegutt som mye smartere enn Strømøy & co . Han sitter bare på rommet sitt å syns synd i seg selv , å skriver tusenvis av terrormail. Alle de andre løper rundt som nyttige idioter . Det er jo fordi han man må en viss journalistisk avstand. Det er jo den balansen han hele tiden balanserer på. Vi ser jo det engasjementet, samt vurderingene som ble gjort i samråd med NRKs etikkredaktør. Til tross for kritikken så sitter man uansett igjen med en sterk historie som utfordrer oss på mange måter. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 19. november 2023 #758 Del Skrevet 19. november 2023 Akryl skrev (2 minutter siden): Kan hende at mannen var mer oppegående tidligere og klarte å spare penger og fly flere ganger til og fra Filippinene, og at han ikke lengre er det. Jeg tror at kona er så oppegående at hun hadde klart å spare penger fra fellesøkonomi til 3 billetter. Kanskje hun ikke vil til Norge. Mannen er så snill at hennes slekt lever på hans trygd. Hvis de flytter, stopper utdanningen til niese og nevø. Bestemor får ikke operasjon. Broren mister huset. Tanken har slått meg og, men rart at Strømøy ikke spiller mer på det da, at "plutselig bare mista han organiseringsferdighetene sine lissom". 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. november 2023 #759 Del Skrevet 19. november 2023 liil skrev (3 minutter siden): Oj!! Hva er dette, ca åttende gangen du ikke svarer på et uhyre enkelt spørsmål? Dette er det jo politiker-nivå over. Du vil seriøst ikke svare på hvordan han har klart å fly t/r Filippinene flere ganger tidligere? Hva tenker du at du har å tape på det? Svaret på det er at du trenger penger for å fly. Om du har sett serien så så du sikkert at han fikk tilkjent en større erstatningsum som gjorde at han i en periode hadde penger, som nå er sølt bort. Og igjen - ro deg ned. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. november 2023 #760 Del Skrevet 19. november 2023 liil skrev (3 minutter siden): Det er et irrelevant sidespor om kona kan spare til de flybillettene han hevder han er avhengig av hele Kongeriket Norge + Tore Strømøy for å skaffe? Det må du nesten begrunne. Selv tenker jeg vel at det er langt mer av det du har skrevet her, som er irrelevante sidespor. At kona ikke klarer å spare 70 000 kroner på en filippinsk lavtlønnet jobb? Ja, det er rimelig forståelig at det kan være vanskelig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg