AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Det har vert noen år der det har blitt mye vaksineringer. Jeg selv jobber i helsevesenet. Hver eneste gang blir jeg ekstremt dårlig!! Jeg var helt bestemt på at nei jeg skal ikke ta vaksinen i år for jeg blir så syk. Men tenker på det ansvaret jeg har og flokk immunitet og så videre for å være kort. Jeg må planlegge dagene frem over der jeg ikke skal gjøre noen ting for å være hjemme med feber, smerte og sove i 14 timer hver natt. i natt våknet jeg med tidenes skjelvinger smerter og oppkast. jeg er kanskje veldig pinglete og at dette er normalt men frister så lite og ta vaksiner neste år også med tanke på hvor syk jeg blir. hvordan har dere det? Anonymkode: 739ba...5ca
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Jeg har ingen reaksjoner. Samboeren, derimot, har de siste seks-syv årene reagert voldsomt på alt av vaksiner, både covid, stivkrampe, influensa, vannkopper. Han blir liggende med ukontrollerte skelvinger og ekstrem svette og hodepine en hel natt, og må som regel være vekke fra jobben dagen etter. Anonymkode: f6f42...256
Fame Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Influensa: kun øm i armen Covid: Lett feber og øm i armen
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 Får sjelden noen bivirkninger av vaksiner, noen ganger kanskje litt vondt i armen.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Skrevet 14. november 2023 Jeg blir dårlig, spesielt av covidvaksinene. Nesten 40 i feber, frostrier og muskelvondt. Varer i 2-3 dager. Også opplevd bli dårlig av influensavaksine, men ikke like intens. Anonymkode: f0231...a11
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #7 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har vert noen år der det har blitt mye vaksineringer. Jeg selv jobber i helsevesenet. Hver eneste gang blir jeg ekstremt dårlig!! Jeg var helt bestemt på at nei jeg skal ikke ta vaksinen i år for jeg blir så syk. Men tenker på det ansvaret jeg har og flokk immunitet og så videre for å være kort. Jeg må planlegge dagene frem over der jeg ikke skal gjøre noen ting for å være hjemme med feber, smerte og sove i 14 timer hver natt. i natt våknet jeg med tidenes skjelvinger smerter og oppkast. jeg er kanskje veldig pinglete og at dette er normalt men frister så lite og ta vaksiner neste år også med tanke på hvor syk jeg blir. hvordan har dere det? Anonymkode: 739ba...5ca Hva sier fastlegen din, da? Min mor fikk anbefalt å la være å ta dem, fordi hun fikk influensa av influensavaksinen. Og når hele poenget med vaksine er at hun ikke godt tåler å få influensa så er hele poenget borte. Det er normalt å få noe redusert almenntilstand i 1-2 døgn. Med «noe redusert» menes at en ikke blir sengeliggende, men altså er ute av stand til å trene, gå fjelltur etc. Men det er også normalt å anbefale at en forbereder seg på å ta vaksine. At en stiller mett, uthvilt og utsortering til vaksinering, at en ikke trener de første 24 timer etter å ha tatt den, holder seg varm og uthvilt de første døgnene og at en spiser godt og sunt. (Slanker man seg tar man en pause i 2-3 dager, trener man aktivt tar man en tilsvarende pause) Anonymkode: 7ec09...ebe
anonym111111 Skrevet 14. november 2023 #8 Skrevet 14. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har vert noen år der det har blitt mye vaksineringer. Jeg selv jobber i helsevesenet. Hver eneste gang blir jeg ekstremt dårlig!! Jeg var helt bestemt på at nei jeg skal ikke ta vaksinen i år for jeg blir så syk. Men tenker på det ansvaret jeg har og flokk immunitet og så videre for å være kort. Jeg må planlegge dagene frem over der jeg ikke skal gjøre noen ting for å være hjemme med feber, smerte og sove i 14 timer hver natt. i natt våknet jeg med tidenes skjelvinger smerter og oppkast. jeg er kanskje veldig pinglete og at dette er normalt men frister så lite og ta vaksiner neste år også med tanke på hvor syk jeg blir. hvordan har dere det? Anonymkode: 739ba...5ca Jeg har tatt alle vaksiner som barn/ungdom, og fikk ingen reaksjoner. Har ikke tatt influensa og koronavaksiner, men har aldri hatt influensa og korona fikk jeg så mildt at jeg ikke merket det. Endret 14. november 2023 av anonym111111
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 Influensavaksinene gir bare lett feber dagen etter, men Covid vakisnene er helt fryktelige. Planlegger som deg når den kan tas i forhold til at jeg blir sengeliggende og fullstendig ødelagt i flere dager etterpå. Har tatt tre, men blir nok ikke noen flere da Korona i seg selv var mye enklere enn vaksinen. Anonymkode: 8ace7...663
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #10 Skrevet 14. november 2023 Merker ingenting. Anonymkode: 3615a...518 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #11 Skrevet 14. november 2023 Får alltid vondt i armen, ellers har det variert fra litt sliten til hodepine til lett feber. Går som regel over i løpet av 1-2 døgn. Anonymkode: ef202...bd8
pingeling Skrevet 14. november 2023 #12 Skrevet 14. november 2023 Merker lite. Hadde vondt i armen ved den ene covid vaksinen.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #13 Skrevet 14. november 2023 Hender jeg får litt vondt ved stikkstedet en dag eller to, men det er sjelden. Ellers ingenting. Har tatt fem covidvaksiner og et utall influensavaksiner. Anonymkode: b9353...a51
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #14 Skrevet 14. november 2023 Influensa blir jeg sengeliggende ca 2 timer etter jeg tar den. Så er det bare å gå gjennom sykdommen i 6-7 timer etter. Da våkner jeg og det føles som om noen har skrudd av en bryter for jeg er helt frisk igjen. covid er jeg helt sengeliggende i 2-3 dater så den planlegges nøye. Hundepass og fult kjøleskap ordnes + masse drikke på nattbordet. Anonymkode: 5076d...772
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 Barnevaksinene husker jeg ikke. Influensavaksine: null og nix Covidvaksine: dose 1 og 2: null og nix. Dose 3: fortsatt syk, snart 2 år etter. Anonymkode: d20f6...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 Er noen år siden jeg tok noen vaksine. Men jeg reagerte ikke da. Nei jeg har ikke tatt covid vaksinen. Anonymkode: 43dcf...79c
anonym111111 Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barnevaksinene husker jeg ikke. Influensavaksine: null og nix Covidvaksine: dose 1 og 2: null og nix. Dose 3: fortsatt syk, snart 2 år etter. Anonymkode: d20f6...7d3 Så trist at du fortsatt sliter etter 3. dose. Håper du møter forståelse for plagene dine. Vet om flere som sliter, unge som har måttet legge studiene på hylla etter vaksinen
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #18 Skrevet 14. november 2023 Tok covid og influensavaksine i høst, merka ingen ting. Ikke vondt i armen engang. Har aldri reagert på vaksiner. Anonymkode: daf86...92d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #19 Skrevet 14. november 2023 Merker ingen ting, annet enn litt øm i armen. Hverken av Koronavaksine eller influensavaksine. Anonymkode: e6d71...9a2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #20 Skrevet 14. november 2023 Ble syk med feber i ca. et døgn etter jeg tok andre dose av covid-vaksinen, så ble jeg bra igjen. Har aldri reagert på vaksiner verken før eller siden, blrtsett fra litt øm i armen. Anonymkode: 0f6f0...9e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå