AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #21 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): dette forutsetter at folk vet hva den sløyfa betyr, og det er det svært få som gjør og hundene bryr seg jo ikke om din har sløyfe eller ikke - de kommer uansett.. Anonymkode: a713e...38c Aldri hørt om dette før. Men, folk med litt peiling når det gjelder hund trenger ingen sløyfe. Hunden har sin egen sløyfe: den heter hale og viser som regel både til andre (sosialiserte) hunder og mennesker hva slags humør hunden har. Det er ikke rakettforskning. Anonymkode: 2e644...2bc
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #22 Skrevet 15. november 2023 Hunden min kan faktisk bite, og der sier jeg fra om til folk som slipper sin hund inntil. Tror ikke disse folkene forstår at de tar en risiko på sin hunds vegne. Jeg passer på så godt det lar seg gjøre, følger godt med på omgivelsene og holder alltid min hund på god avstand. Men det er helt umulig når folk nærmest følger etter og gir sin hund mer og mer bånd på fleksi lina si. Anonymkode: 0ea37...33c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #23 Skrevet 15. november 2023 Min hund er oversosial, og enhver hund som kommer bortil og hilser når han er i bånd, ødelegger treninga for å få en rolig hund som ikke bygger stress på alle turer ut døra. Nå skal det sies at jeg sjelden opplever hunder som er løse og kommer bort til oss, og de fleste med hund i bånd spør. De jeg sliter mest med, er de som setter hunden sin i sitt, stirrende på min, og overlater hele passeringen til meg. Gjerne uten å trekke tilstrekkelig til side. Det er greit at du sliter med passering, men det gjør jeg også. Skulle jeg gjort som deg, hadde vi blitt sittende fast der begge to Anonymkode: 9e62a...311
Million Skrevet 15. november 2023 #24 Skrevet 15. november 2023 Det du kan gjøre når tullebukker bare lar hunden sin storme mot din, helt uønsket, er å rope høyt til den andre hundeeieren; "Hunden min har fullt av LUS! Vil du slippe å bli smittet, roper du på hunden din NÅ". De fleste er lynkjappe med å kalle til seg hunden sin når de hører dette. Skulle noen spørre mer nærgående hvorfor du ikke behandler hunden for lusa, så sier du bare at det er gjort men at hunden har en spesielt standhaftig og motstandsdyktig (resistent) type lus som medikamenter ikke biter noe særlig på. Og så går du videre. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #25 Skrevet 16. november 2023 Idiotisk med hundeeiere som overfører egne sosiale behov på hunden sin. Anonymkode: f3bc3...7d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå