Gå til innhold

Dere som kutter ut kveldsmaten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en vanesak, og putter man k set nok i løpet av dagen er det som oftes ingen problem. Spiser 3 måltider per dag, spisevindu på 11-18 som oftes. Aldri sulten på kvlednene og aldri på morgen. Men om jeg en gang spiser på kvelden seinere en 18 så våkner jeg ofte så sulten på morgenen at jeg har lyst til og spy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fatter ikke folk som greier middag senere enn 16.00. 

Anonymkode: ce09c...e00

De fleste er vel på jobb da, eventuelt på vei hjem.

Anonymkode: 12c58...000

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt kveldsmat siden barna gikk i barnehagen. Vi samles rundt middagsbordet ca 1930 når alle aktiviteter er ferdig. Jeg rekker ikke å bli sulten til jeg legger meg 22-23. Hadde selvsagt trengt et kveldsmåltid om vi spiste middag kl 16.

Anonymkode: eba68...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fatter ikke folk som greier middag senere enn 16.00. 

Anonymkode: ce09c...e00

Jeg er ikke hjemme fra jobb før 16.30, så middagen blir fort kl 17. går helt fint det. 

Anonymkode: e2c49...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke hjemme fra jobb før 16.30, så middagen blir fort kl 17. går helt fint det. 

Anonymkode: e2c49...371

Blir for nærme kvelds dette, for min del.

Anonymkode: ce09c...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De fleste er vel på jobb da, eventuelt på vei hjem.

Anonymkode: 12c58...000

Mulig.

Anonymkode: ce09c...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke sove hvis jeg er litt sulten. For meg var det lettere å kutte ut frokost for å forlenge nattfasten - på dagtid er jeg som regel i gang med travel jobb, og det er lettere å ignorere sulten da. Opplever også at sulten går fort over i motsetning til på kvelden når jeg har lagt meg og ikke får sove ☺️

Anonymkode: 9a91a...3d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å sove hvis jeg er sulten, så jeg må ha kvelds før jeg legger meg. Hvis ikke, så ender det opp med at jeg faktisk står opp igjen for å spise 😑 Jeg spiser lunsj rundt kl 12-13, middag rundt kl 16-17 og kvelds rundt kl 20:30-21:30. Legger meg rundt kl 22-22:30. Er som oftest ikke så sulten om morningen, så det ender som oftest med at jeg spiser noe lett som en liten yoghurt, bare for å få i meg noe når jeg står opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en periode undervektig og måtte spise godt før jeg la meg. Ellers måtte jeg ofte stå opp igjen og spise 5-6 brødskiver 🙃

Anonymkode: 2a625...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er sulten, men det er jeg hele tiden uansett😅 The struggle for å holde seg slank! Spiser middag og dessert(en proteinbar el lignende) rett etter jobb ca kl 17(og da har jeg ikke spist siden lunch kl 11 så MÅ ha mat tvert jeg kommer inn døra). Spiser ikke noe etter det. Legger meg kl 22, står opp igjen 4.30 for å dra på trening før jobb, og da spiser jeg ikke før lunch igjen kl 11. Blir en vanesak. 

Anonymkode: 97885...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fatter ikke folk som greier middag senere enn 16.00. 

Anonymkode: ce09c...e00

Jeg spiser lunsj i 13-14 tiden, og er ikke hjemme før 18 om jeg drar på trening etter jobb. Og foretrekker dusje etter trening før jeg lager middag.

Anonymkode: 84888...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo, jeg er sulten, men det er jeg hele tiden uansett😅 The struggle for å holde seg slank! Spiser middag og dessert(en proteinbar el lignende) rett etter jobb ca kl 17(og da har jeg ikke spist siden lunch kl 11 så MÅ ha mat tvert jeg kommer inn døra). Spiser ikke noe etter det. Legger meg kl 22, står opp igjen 4.30 for å dra på trening før jobb, og da spiser jeg ikke før lunch igjen kl 11. Blir en vanesak. 

Anonymkode: 97885...019

Du spiser ingenting før trening, og ingenting før mange timer etter trening? Får du noe særlig utbytte av treningen da? 

Anonymkode: f0860...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det såpass lenge at jeg ikke ble sulten på kvelden, men den fastinga hadde ikke effekt på kroppen min. Så nå spiser jeg kveldsmat igjen, og vekta står fortsatt stille😂

Anonymkode: ee015...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører periodisk fasting, så spiser enten lunsj ca kl 12 og middag kl 16, eller kun middag i 15-16-tida. Idag spiste jeg 15:30, to fulle tacolefser med kjøttdeig, ost, rømme, sopp, salat, agurk, mais, tomat, guacamole, løk og salsa. Til dessert hadde jeg hjemmelaget fløteis med sjokolade. 😍

Tar en kopp sovete til kvelds og føler meg ikke sulten før i 11-12-tida dagen etter. 😊

Anonymkode: 04d8a...29f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med småbarn i hus er det ganske vanskelig spise middag sent nok 🤷‍♀️

Anonymkode: 318da...64a

Når legger de seg da? Typisk er jo middag 16-17 og så kveldsmat 19-20 før leggetid. Da er det like greit å utsetteemiddagen til 18:30-19:30-isj (og eventuelt gi ungene en brødskive, frukt, yoghurt eller noe lite som mellommåltid dersom det blir lenge.mellom lunsj og middag)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiser middag ca kl 17.00. Sult kan jeg kjenne, men det går over. Det blir raskt en vane og kroppen tilpasser seg. 

Anonymkode: d3155...f8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fatter ikke folk som greier middag senere enn 16.00. 

Anonymkode: ce09c...e00

De fleste jobber til 16.00. Jeg er heldig og bor 10 min gange fra jobb, men de fleste må også sette av tid til å komme seg hjem. Så for meg er kl 17.00 den normale middagstid, men det er jo for jeg bor nærme jobben. 

Anonymkode: d3155...f8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (18 minutter siden):

Når legger de seg da? Typisk er jo middag 16-17 og så kveldsmat 19-20 før leggetid. Da er det like greit å utsetteemiddagen til 18:30-19:30-isj (og eventuelt gi ungene en brødskive, frukt, yoghurt eller noe lite som mellommåltid dersom det blir lenge.mellom lunsj og middag)

19, det blir for sent med middag da. ADHD-barn som sliter med søvn, siste timen må det være så lite ytre stimuli som mulig. Middag blir for mye baluba. 

Anonymkode: 318da...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...