Gå til innhold

Dere som kutter ut kveldsmaten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir dere ikke veldig sultne når dere skal prøve å sove? Evt har dere noen «triks» for å ikke bli det? Jeg sliter med at jeg ikke får sove om jeg er sulten. 

Anonymkode: 33512...a5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å spise middag så sent som mulig (rundt kl 18-19). Dersom det er lenge siden middag spiser jeg noe lett før jeg legger meg, et rugsprø f.eks. Får ikke sove om jeg er sulten😊

Anonymkode: 2c07b...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sen middag, så har ikke noe behov for kveldsmat. Er heller ikke vant med kveldsmat hjemmefra, så er vant med å legge meg litt sulten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri. Spiser middag rundt 18, og legger meg 00. Føler ingen sult i mellomtiden.

Anonymkode: 8fcf4...d69

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frokost, lunsj og middag, og fordeler disse måltidene utover.  Spiser aldri middag før kl 18, og i seng i 22-23 tiden.
Men jeg passer også på å spise en mettende nok middag. Hvis jeg spiser en veldig lett middag eller tidligere enn normalt, så kan jeg bli sulten på kvelden, og da tar jeg meg noe å spise. 
Jeg spiser vanligvis frokost rundt 3 timer etter jeg står opp, men hvis jeg blir sulten før, så spiser jeg noe. 

Jeg sliter også mer dersom jeg nekter meg selv noe. Både måltider og snacks. Bare det å vite at jeg kan spise litt dersom det blir for ille, hjelper meg med å utsette det litt. Er jeg skikkelig fysen på en sjokolade, så har jeg det i skapet og tenker "venter en times tid, å ser om jeg er like fysen, så tar jeg eventuelt litt!". 
Hvis jeg vet at jeg ikke kan spise noe på en viss tid, så blir jeg ofte mer sulten.
Jeg måtte faste 24 timer pga en undersøkelse, da kjente jeg skikkelig på en sultfølelse etter bare en time selv om jeg hadde spist godt før fasten 😛 Bare det å vite at jeg ikke kunne spise noe gjorde det mye verre. 

En annen ting er om din livsstil og dine preferanser egentlig passer til å skippe kveldsmaten. Det er ikke alle det passer for. 

Anonymkode: 84888...35e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sjeldent kveldsmat, og har ofte middag rundt kl 17. Cluet er å spise proteinrikt og lite stivelse, så holder man seg mett. 

Anonymkode: f0860...343

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dersom måltidet du spiser er godt bygget varer metthetsfølelsen lenge, jeg spiser ikke etter kl 19 og er aldri sulten på kvelden, og om morgenen starter jeg alltid med et glass vann 20 minutter før frokost. 

Anonymkode: d6947...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kuttet ut kveldsmat. Det er et måltid jeg ikke forbinder med noe annet enn den eldre generasjonen. Spiser som ofte middag ca. kl. 18, og da spiser jeg normalt ikke før lunsjtider dagen etter.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger deg sulten? Ta deg da et knekkebrød! Livet er for kort til å skulle lide uten grunn.

Anonymkode: 2549d...8fd

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjelden sulten. Spiser i 17-18 tiden, og legger meg 22. Hvis jeg har spist veldig lite til middag og blir sulten, så legger jeg meg bare sulten. 

Anonymkode: 7050f...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke alltid kveldsmat, fordi jeg ikke er så sulten på kvelden. Men jeg er avhengig av frokost, og spiser ofte mye til lunsj. Spiser vanlig mengde middag. Spiser evt noe mindre til kveldsmat om jeg er sulten. Merker at jeg kan bli veldig våken om jeg spiser for tett opp mot legging. Jeg hadde ikke akkurat lagt meg skrubbsulten, men merker at nok mat på dagen gjør at jeg ikke blir så sulten på kvelden (bortsett fra når jeg trener på kvelden, da spiser jeg alltid kveldsmat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett en tilvenningssak. Du må tåle å kjenne at du er sulten. Det betyr på ingen måte at du sulter eller at du trenger å spise mat.

Men - en proteinrik og mettende middag som siste måltid for dagen anbefales. Lær kroppen din til at det er den nye vanen, så går det seg til mye fortere enn du tror.

Anonymkode: f4f24...6df

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytter ikke for meg å spise en aldri så stor middag proppet med proteiner. Jeg blir sulten før natta uansett. Og da får jeg ikke sove. Jeg tåler sult veldig godt, men ikke når jeg skal sove.

Anonymkode: 318da...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser en proteinrik snacks rett før jeg legger meg.

Nok til å stoppe sulten lenge nok til at jeg sovner.

Det får også igang fordøyelsen som er godt igang når snacksen er brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg (eller vi) spiser middag kl 20, så jeg rekker ikke bli sulten før jeg legger meg. Legger meg tidlig. Er kanskje litt sulten på ettermiddagen, men sult er da ikke farlig, det er bare å vente. Tar meg noe å drikke så lenge.

Spiser så sen middag at kveldsmat aldri er nødvendig. Jeg har spist middag tidligere også, som kl 17-18 hvis jeg har gjester eller er på besøk, men jeg spiser ikke kveldsmat likevel. Det holder som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kveldsmat? Trodde bare barn spiste det.

Anonymkode: 12c58...000

Med småbarn i hus er det ganske vanskelig spise middag sent nok 🤷‍♀️

Anonymkode: 318da...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser aldri middag før tidligst 19.00, noen ganger 20.00. Derfor er ikke behovet for mer å spise før leggetid ikke tilstede.

Anonymkode: 0a9b1...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...