AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg ble bitt av joggebasillen i høst og ønsker så veldig gjerne å kunne holde på det gjennom vinteren! Så til dere som løper ute hele vinteren, hva har dere på dere? Gjerne tips til både når det er rundt 0°, og også til når det er flere minusgrader😄 Jeg tar imot tips om alt fra konkrete plagg (gjerne bilde eller link hvis noen orker det), til hvilke typer materiale som er best! Hilsen newbie🙈 Anonymkode: 402b1...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #2 Del Skrevet 14. november 2023 Jeg løper året rundt, og pleier å kjøre ca dette på vinter + senhøst/tidlig vår: Over 10 grader - shorts og langermet topp 5-10 grader - vanlig treningstights, tynn løpejakke (veksler mellom disse to nå disse to nå) T-skjorte under 0-5 grader - det samme pluss tynne ullsokker, pannebånd i merinoull ved sur vind. Rundt eller litt under 0 grader - vintertights, feks denne, - samme jakker men med langermet topp i merinoull under, ullsokker, pannebånd, eventuelt hansker Mange minisgrader og glatt - tredemølle. Det kan høres ut som lite klær, og når jeg er ute og går bruker jeg dunjakke allerede. Men løping genererer ekstremt mye varme, og det er fryktelig ubehagelig å være for varm. Ikke vær redd for å fryse litt i starten av økten, det går seg veldig til. Anonymkode: d3725...7d1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Del Skrevet 14. november 2023 Vintertights (har noen fra Bara) Ulltrøye/t-skjorte Vindtett løpejakke Ullsokker Pannebånd Løpevotter Jeg hater å være for varm. Anonymkode: aa347...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 14. november 2023 #4 Del Skrevet 14. november 2023 Litt a la det jeg kler meg i når jeg går på ski (ikke tusletur, men aktiv skitur). Når jeg løper på vinteren har jeg alltid ull innerst på overkroppen. Som nå for tiden bruker jeg en tynn ullgenser, foret løpetights, ullsokker, ullhals, tynt pannebånd i ull, tynne ullvanter, tynn løpejakke, løpesko (med pigger når det er is/snø). Når det er enda kaldere, bruker jeg gjerne en overdel i ullnetting under ullgenseren, for å varme litt mer. Og skihansker i stedet for eller utenpå tynne vanter. Man blir varm av å løpe, så ikke noe vits å kle på alt for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 18. november 2023 #5 Del Skrevet 18. november 2023 Nå er det ikke mer enn rundt -6/-8 grader på dagen her. Men jeg har craft vintertigts med vindstopp på lår og over knærne. Muligens en skibukse, men den er favoritten. Kjører Devold ulltrøye som er tynn og med netting blant annet under arma. Har en helt vanlig tynn fleece genser fra Stormberg over det, er det rundt -0/-1 grader droppes fleecen. Jakka er en trimtex klubbjakke. Den er vindtett, netting på innsiden, strømper på armene nederst og romslig. Sokker bruker jeg ull, er fra en av de billig merkene til xxl, og piggsko. Jeg løper uten hansker, buff og lue. Det blir for varmt. Jakka kompenserer for buff her. For å beskrive været her, vil jeg si kaldt vinterklima i en dal og surt. Største problemet er at det er surt ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 19. november 2023 #6 Del Skrevet 19. november 2023 En- to trøyer, den ene ull KT zip og den evt andre enten superundertøy eller tynn ull alt etter som temperatur ute. Har tynn løpejakke fra diadora. Superundertøylongs m vanlig tights over, eller skibukse (foreløbig uten longs) Tjukke lange ullsokker, vanlige løpesko (terrengsko om løping på mye sti/terreng eller når snøen kommer), buff, pannebånd og tynne hansker og drikkevest ytterst (til mobil og en vannflaske) Refleks og hodelykt om mørkt ute. Blir fort varm når jeg løper, må ofte av m jakka feks. Og hansker/buff går ofte av, likedan pannebånd om jeg ikke har hodelykt. Verdens kaldeste person til vanlig men når jeg løper blir jeg SÅ varm, ganske spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Del Skrevet 25. november 2023 Løper vanligvis i treningsdress om vinteren. Alltid to par sokker. Anonymkode: ba6aa...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 25. november 2023 #8 Del Skrevet 25. november 2023 Jeg løper med fôret tights, en julltrøye og en løpejakke utenpå der igjen. Piggsko hvis det er glatt og selvfølgelig refleks hvis det er mørkt. Bruker også hals, lue/pannebånd og hansker ved behov. Løper i Oslo, så vintrene er relativt kalde, men ikke så mye vind der jeg løper om det har noe å si. Løper meg varm, så ofte havner halsen og hanskene i jakkelomma i løpet av turen. Synes dette fungerer veldig bra, jeg løper i opp til 5-6 minus, er det kaldere enn det blir det tredemølle på meg, rett og slett fordi det da er så kaldt at jeg må løpe ganske lenge før jeg blir varm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Del Skrevet 25. november 2023 Dette spørsmålet i ulike varianter stilles igjen og igjen her på forumet... Tenker det beste er å prøve deg fram. Om det blir for varmt/kaldt er veldig individuelt, og også avhengig av klima (ikke bare temperatur), intensitet og varighet på løpingen. Anonymkode: c013b...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 20.37): Dette spørsmålet i ulike varianter stilles igjen og igjen her på forumet... Tenker det beste er å prøve deg fram. Om det blir for varmt/kaldt er veldig individuelt, og også avhengig av klima (ikke bare temperatur), intensitet og varighet på løpingen. Anonymkode: c013b...2f9 Treningsklær, og spesielt ull og klær for å bruke ute, er ganske dyrt og da er det forståelig at enkelte kan ha ønske / behov for konkrete tips om hva som fungerer og ikke 🙂 Anonymkode: 25508...2ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 3. desember 2023 #11 Del Skrevet 3. desember 2023 Vegglampe skrev (På 18.11.2023 den 23.46): Nå er det ikke mer enn rundt -6/-8 grader på dagen her. Men jeg har craft vintertigts med vindstopp på lår og over knærne. Muligens en skibukse, men den er favoritten. Kjører Devold ulltrøye som er tynn og med netting blant annet under arma. Har en helt vanlig tynn fleece genser fra Stormberg over det, er det rundt -0/-1 grader droppes fleecen. Jakka er en trimtex klubbjakke. Den er vindtett, netting på innsiden, strømper på armene nederst og romslig. Sokker bruker jeg ull, er fra en av de billig merkene til xxl, og piggsko. Jeg løper uten hansker, buff og lue. Det blir for varmt. Jakka kompenserer for buff her. For å beskrive været her, vil jeg si kaldt vinterklima i en dal og surt. Største problemet er at det er surt ute. Hvis det er mer enn -6/-8 så er det jo faktisk varmere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå