Gå til innhold

Låse bleierommet

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du har vært veldig veldig både med arbeidssted og barnehagene du har hatt egne barn i!

Jeg skrev over om rømlinger og et ikke usannsynlig behov for å låse døren.

Her er tidligvakten alene til kl 8. De er totalt 18 barn, av de: to småbarn og et med behov for 1:1. 

6-10 av barna er som regel levert før kl 8 og er alene med tidligvakten. Om det da skal skiftes bleie på en blir resten av gjengen alene. 

De er 4 ansatte, i realiteten 3 siden et av barna har behov for 1:1 som «stjeler» en ansatt fra resten. De burde ha vært fire og en ekstra som «går på topp» for å ivareta 1:1 barnet.

På mitt andre barns avdeling er de 3 ansatte på 20 barn.

Anonymkode: b5963...68a

Kommunal bhg?

Anonymkode: 30507...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei jeg jobber i en bhg der en ansatt låser døra tim bleierommet med 5 barn der inne..  lurer på deres tanker om dette

Anonymkode: 5c767...d27

Da ber man om at døra fjernes og det monteres grind og forheng. Det har vi i våre barnehager.

• Liker 1
Skrevet

I barnehagen vår har de trappegrind i døra inn til badet slik at de kan holde kontroll på barna som er med, men det samtidig er fullt innsyn. Kan du ikke foreslå det som løsning?

Anonymkode: 79fad...be8

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere er vel mer enn en ansatt?😅

Anonymkode: 891fe...e84

Ikke hele dagen. Både i mine barns barnehage og der jeg jobber er det én på jobb både på starten og slutten av dagen. Og til tider ellers også ifbm. matlaging, pauseavvikling og møter. 

Ved bleieskift på disse tidspunktene må de andre barna enten være med på badet eller være på storbarnsavdelingen. Sistnevnte er ofte mest hensiktsmessig, og vi slår også gjerne sammen avdelingene slik at vi er to ansatte. Men ideelt er det jo ikke. For selv om det er glassvindu inn til stellerommet, er ikke den andre ansatte i nærheten av å ha tid til å se inn dit. 

I det hele tatt er det veldig tungvint, og av mange grunner burde det virkelig aldri i løpet av dagen være bare en ansatt i en barnehageavdeling. Men det er dessverre helt vanlig. 

Anonymkode: 40d6b...04b

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei jeg jobber i en bhg der en ansatt låser døra tim bleierommet med 5 barn der inne..  lurer på deres tanker om dette

Merkelig at dette skulle skje.. har aldri hørt om

Hvorfor spør du ikke bare direkte enn å lage et innlegg her ?🧐 Er vel retningslinjer for det. Og går vel kanskje også som endel av opplæring - i bhg så har man åpen dør i slike situasjoner. Ikke så mye mer mystisk enn å bare si det som det er - til den det gjelder , eller? 

Anonymkode: 39ff5...f31

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dere er vel mer enn en ansatt?😅

Anonymkode: 891fe...e84

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har dere bare en voksen på 12 barn?

Anonymkode: 30507...2ca

Når jeg er på tidlig/senvakt er jeg alene i 45 min før/etter noen andre kommer/går. Har som oftest muligheten til å åpne døra til naboavdelinga om jeg må på stellerommet, men da er forholdet voksen:barn plutselig 1:1 på stellerommet og 1:10 ute i avdelingene…

Forsvarlig? Nei.

Mener Staten Norge at dette er god nok bemanning? Ja.

Anonymkode: 29436...d09

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 17.38):

At det er IKKE greit. Det SKAL være fri tilgang til rommet av hensyn til overgrep og innsyn.

/jobber selv i bhg med de minste.

Anonymkode: 9724a...d02

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 17.38):

Nei. 
Det finnes regler, og de er der for en grunn. 

Anonymkode: f82a4...ca6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...