Gå til innhold

Låse bleierommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg jobber i en bhg der en ansatt låser døra tim bleierommet med 5 barn der inne..  lurer på deres tanker om dette

Anonymkode: 5c767...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg du skal spørre styreren om...

Anonymkode: cf207...2a7

• Liker 10
Skrevet

Trodde det var 11 barn der inne jeg…? Hvorfor bare 5?

Anonymkode: cf0d5...4bf

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje forhindre at noen stikker av mens det byttes bleie på en annen?

Det hadde i alle fall vært en plausibel forklaring på avdelingen til min treåring. Der er det flere rømlinger som stikker ut døra på avdelingen så fort sjansen byr seg. 

Anonymkode: b5963...68a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det ville jeg spurt styreren om. Det vanlige nå er jo å ha vindusfelt på stellerommet osv

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei jeg jobber i en bhg der en ansatt låser døra tim bleierommet med 5 barn der inne..  lurer på deres tanker om dette

Spør styret og ber om å montere glassdør

• Liker 2
Skrevet

Hvis det ikke er innsyn vil jeg si det er litt shady, men det er kanskje som AB over sier at ikke ungene skal løpe ut midt i stellet:klo: burde for øvrig vært regler mot sånt, evt. et krav til innsyn

Anonymkode: 524f9...76e

• Liker 5
Skrevet

Det gjøres innimellom hos oss også pga sikkerhet, men der har dørene et stort glassvindu med fullt innsyn. 

Anonymkode: bf4dc...5b3

• Liker 1
Skrevet

Har de vinduer der? Men ja 5 barn..1-5 år ..en ligger på stellebord..4 andre løper rundt og kanskje vil ut...da har de plutselig ikke alt på stell lenger..tenker god sikkerhet...synd at første tanken her er at de blir befølt..:/

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det blir et nei fra meg. 

Anonymkode: 86ada...c52

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det blir et nei fra meg. 

Og antagelig er det ikke lov heller, forresten. Veldig sjelden lov å låse unger inne. 

• Liker 3
Skrevet

Trodde faktisk ikke det var lov å gjøre? 

Skrevet

Ikke normalt og ikke lov der jeg har jobbet. Man tar heller ikke med mange barn på bleieskift heller, man skifter bleie på et barn av gangen 😛 

Hvis noen skal på potte så sitter de på potte å leser bok. 

Man skal ha risiko i bakhodet og det gjelder både skader (fall fra stellebord), skålding av for varmt vann (derfor vaskene skal ha innstilling som ikke gjør vannet for varm for barna), og sikkerhet ift overgrep. Åpen dør/ ingen dør, glassdør eller lignende. De små avlukkene med toaletter til barna har gjerne dører sånn at de kan få privatliv mens de går på do 🙂 

Å låse inn barn er ikke noe jeg driver med verken som ansatt eller forelder.. Ser heller ikke behovet for at en ansatt skal ha med 5 unger alene på stellerommet, vi har hatt en voksen på bleieskift (tar med et barn om gangen, skifter og går tilbake til avdelingen med barnet, tar med neste barn), mens en annen ansatt har hjulpet de som skal på potte/do, en - to ansatte gjør påkledning på de som skal sove eller om de skal ut, og en passer på de andre barna mens de venter. 

Anonymkode: 891fe...e84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke normalt og ikke lov der jeg har jobbet. Man tar heller ikke med mange barn på bleieskift heller, man skifter bleie på et barn av gangen 😛 

Hvis noen skal på potte så sitter de på potte å leser bok. 

Man skal ha risiko i bakhodet og det gjelder både skader (fall fra stellebord), skålding av for varmt vann (derfor vaskene skal ha innstilling som ikke gjør vannet for varm for barna), og sikkerhet ift overgrep. Åpen dør/ ingen dør, glassdør eller lignende. De små avlukkene med toaletter til barna har gjerne dører sånn at de kan få privatliv mens de går på do 🙂 

Å låse inn barn er ikke noe jeg driver med verken som ansatt eller forelder.. Ser heller ikke behovet for at en ansatt skal ha med 5 unger alene på stellerommet, vi har hatt en voksen på bleieskift (tar med et barn om gangen, skifter og går tilbake til avdelingen med barnet, tar med neste barn), mens en annen ansatt har hjulpet de som skal på potte/do, en - to ansatte gjør påkledning på de som skal sove eller om de skal ut, og en passer på de andre barna mens de venter. 

Høres ut som dere har god bemanning.  Skulle vi skiftet bleie på en I slengen ville de 12 andre blitt alene på avd. 

Anonymkode: 1c359...b42

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som dere har god bemanning.  Skulle vi skiftet bleie på en I slengen ville de 12 andre blitt alene på avd. 

5 voksne på 12 barn. I den forrige var vi 3 voksne på 9 barn (5 storbarn og 4 småbarn).

Hvor mange er dere? Ble litt nysgjerrig. Hørt så mye om underbemanning men har jobbet og hatt barn i flere barnehager og de har aldri vært spesielt underbemannet. I barnehagen til barnehagebarnet mitt er de også 5 voksne (2 pedagoger og 2 fagarbeidere) på 12 barn (også blandet gruppe). I den første barnehagen jobbet jeg på småbarn og da var vi 5 voksne på 14 småbarn, det gikk også veldig bra altså. 

Personlig foretrekker jeg blandet grupper best, da blir de minste litt mer selvstendig og får hjelp av de største, og de største regulerer seg litt ned og viser omsorg og forståelse for de minste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere er vel mer enn en ansatt?😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke ok. Si ifra anonymt til leder! 

Det er ikke lov å låse dør

Skrevet
Eva00 skrev (1 time siden):

Trodde faktisk ikke det var lov å gjøre? 

Det er ikke lov! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

5 voksne på 12 barn. I den forrige var vi 3 voksne på 9 barn (5 storbarn og 4 småbarn).

Hvor mange er dere? Ble litt nysgjerrig. Hørt så mye om underbemanning men har jobbet og hatt barn i flere barnehager og de har aldri vært spesielt underbemannet. I barnehagen til barnehagebarnet mitt er de også 5 voksne (2 pedagoger og 2 fagarbeidere) på 12 barn (også blandet gruppe). I den første barnehagen jobbet jeg på småbarn og da var vi 5 voksne på 14 småbarn, det gikk også veldig bra altså. 

Personlig foretrekker jeg blandet grupper best, da blir de minste litt mer selvstendig og får hjelp av de største, og de største regulerer seg litt ned og viser omsorg og forståelse for de minste. 

Du har vært veldig veldig både med arbeidssted og barnehagene du har hatt egne barn i!

Jeg skrev over om rømlinger og et ikke usannsynlig behov for å låse døren.

Her er tidligvakten alene til kl 8. De er totalt 18 barn, av de: to småbarn og et med behov for 1:1. 

6-10 av barna er som regel levert før kl 8 og er alene med tidligvakten. Om det da skal skiftes bleie på en blir resten av gjengen alene. 

De er 4 ansatte, i realiteten 3 siden et av barna har behov for 1:1 som «stjeler» en ansatt fra resten. De burde ha vært fire og en ekstra som «går på topp» for å ivareta 1:1 barnet.

På mitt andre barns avdeling er de 3 ansatte på 20 barn.

Anonymkode: b5963...68a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har dere bare en voksen på 12 barn?

Anonymkode: 30507...2ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...