Gjest 1111 Skrevet 28. januar 2006 #1 Skrevet 28. januar 2006 Ja, da er jeg endelig innkalt til jobbintervju! Har søkt på jobber i et halvt år nå og har endelig fått napp på en sommerjobb. Jeg kjenner jeg er nervøs allerede, selv om det enda er ti dager til jeg skal på intervjuet. Vet at jeg kommer til å skjelve, svette og rødme når dagen kommer Så da lurer jeg på, er det noen her inne som har noen tips til meg? Skal kle meg så anstendig som jeg kan såklart, fjerne piercingen i leppa og smile og være hyggelig. Det sto forresten i mailen at jeg skulle sette av en time til intervju/foto. Foto? Kan tenke meg at det er et foto for å huske meg når vurderingen skal gjøres, eller..? Blir glad for tips for at dette skal gå best mulig
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #2 Skrevet 28. januar 2006 Gratulerer! Har du vært på intervju før? Hvis ikke, så er det i allefall noe du vil bli vant til etterhvert, og nervøsiteten vil minke. Det er jo klart at jo mindre nervøs du er, jo bedre er det. Du bør prøve å ikke skjelve, svette å rødme Jeg var nettopp på intervju, eller det er en uke siden, og jeg fikk jobben Nå har jeg vært gjennom noen intervju, så jeg har på en måte "lært" meg hvordan det gjøres. Jeg prøvde å være helt rolig, avslappet og holdt øyekontakt med sjefen, smilte, viste at jeg forstod hva han snakket om. Var tilstede liksom. Hvilken jobb er dette? Jeg var på intervju på en bensinstasjon, og det hele var ganske uformelt, og over på 15 min. Jeg hadde jo forberedt meg mye mer enn jeg hadde behøvd egentlig. De har allerede gitt deg en estimert tid på hvor lenge det vil vare, det er jo greit. Jo mer du vet gjør at det blir mindre "skummelt". Foto tar de nok for å huske deg ja. Det jeg hadde i hodet var at jeg VILLE ha denne jobben, og det ga meg en trygghet. Jeg hadde gjort litt "research" i forkant, og fant ut hvem sjefen var og litt om stasjonen. Det hjalp på at jeg visste litt. Han ble nemlig imponert over det. Det vanskelige er å vite hva du bli spurt om. Jeg fant en liste på nettet over mange vanlige intervju-spørsmål. Prøvde å svare på de hjemme så godt jeg kunne. Et spørsmål jeg ikke hadde forberedt meg på var "fortell om deg selv". Det fikk jeg nemlig Hva i alle dager skal man ta med, hva skal man utelate? Jeg kom meg gjennom det, fikk peila inn på hvordan jeg er i en jobbsituasjon og litt om hvordan jeg så på meg selv. Jeg husker ærlig talt ikke mye, ble så skiplet! Begynte med hvor jeg kommer fra og hvor jeg bor osv. som han jo egentlig visste fra før siden jeg hadde skrevet det i søknaden Huff.. Men det gikk på en måte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå