Tiuren Skrevet 16. november 2023 #141 Skrevet 16. november 2023 1 minutt siden, Nettrollet said: Det er ingen ventetid hos private psykologer. Han er en oppegående mann med mange oppegående folk rundt seg. Ikke vanskelig å anta det er en sammenheng mellom hans psykiske tilstand og meningsløs stjeling og dermed søke psykologhjelp. Også for en som er prinsipielt imot privatisering av helsetjenester? 3 4
Nettrollet Skrevet 16. november 2023 #142 Skrevet 16. november 2023 1 minutt siden, Tiuren said: Også for en som er prinsipielt imot privatisering av helsetjenester? Ja, tydeligvis. Jeg vedder en god del på at han ikke har fått hastehjelp fra det offentlige med mindre han er i selvmordsfare. 1
Kinder Skrevet 16. november 2023 #143 Skrevet 16. november 2023 Warum skrev (1 time siden): Søviknes sitt offer er nå død. MeToo-grisen Giske er tilbake i politikken. Erna og gubben får ingen konsekvenser. Men en fyr som har nasket småvarer, selv går av som partileder pga disse småtingene, og står fram med en svært stigmatisert psykisk lidelse blir hetset med. Jeg fatter det ikke. Er det fordi folk er uenig med politikken til partiet han ledet, og tar det ut på han som person (som ligger nede) nå? Er det fordi han var utrolig flink i jobben sin, og endelig kan dere fråtse i litt ulykke for han? Alle politikere som gjør noe galt blir hetset med. Rart å insinuere at det bare gjelder Moxnes, da har du i så fall ikke fulgt skikkelig med. Moxnes sliter med en psykisk lidelse som gjør at han ender med å naske, så jeg regner med at han gjorde helt rett for egen psykisk helse å trekke seg tilbake. Flott at han heller har fokus på ro og å hjelpe seg selv, for å bli bra igjen. Så vil tiden vise om han også reiser seg igjen, og blir aktiv i politikken og offentligheten. Regner med at hans eget parti vil ta han godt i mot om han velger den retningen igjen. Jeg har aldri stemt rødt, og kommer aldri til å gjøre det heller, men jeg håper selvsagt at Moxnes får den hjelpen han trenger og at han blir skjermet fra offentligheten helt frem til at han eventuell er klar for det igjen. Og jeg håper at han opplever masse støtte fra mennesker som står han nær og hans eget parti. Vi kan jo bare tenke oss hvor grusomt vanskelig, ydmykende og flaut det er at ens egne tabber og dumheter blir brettet ut i media, for vi alle har jo gjort dumme ting (i en eller annen grad) minst en gang i livet, som vi ikke ønsker andre skal vite om. Samtidig skjønner jeg jo at folk kommer til å ha det gøy på hans bekostning fremover, det er dessverre baksiden ved å være en offentlig person som gjør noe dumt som kommer frem i media. 6 1
Hulderen Skrevet 16. november 2023 #144 Skrevet 16. november 2023 Grüner skrev (1 time siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/psykologer-roser-apenheten-til-moxnes/16217465/ Og der står det heller ikke at Moxnes er kleptoman, så hva vil du frem til? «Han understreker at han ikke kjenner Moxnes, eller detaljene i hans sak, og uttaler seg derfor på generelt grunnlag.» 4 1
Amossa Skrevet 16. november 2023 #145 Skrevet 16. november 2023 Jeg synes at vi skal la Moxnes være i fred nå. Han har stått fram, og det står det respekt av. For i mitt hode er Moxnes' tyverier bagateller. De forteller om personlige problemer. Tyveriene har ikke skadet noen andre enn ham selv og hans nærmeste. Jeg håper vi ser Moxnes 100% igjen i politikken når han har fått den hjelp han trenger. Han er en dyktig politiker med et varmt hjerte for de svakeste. Det kan ingen ta fram ham 2 1 4
Spissrotte Skrevet 16. november 2023 #146 Skrevet 16. november 2023 Amossa skrev (1 minutt siden): Jeg synes at vi skal la Moxnes være i fred nå. Han har stått fram, og det står det respekt av. For i mitt hode er Moxnes' tyverier bagateller. De forteller om personlige problemer. Tyveriene har ikke skadet noen andre enn ham selv og hans nærmeste. Jeg håper vi ser Moxnes 100% igjen i politikken når han har fått den hjelp han trenger. Han er en dyktig politiker med et varmt hjerte for de svakeste. Det kan ingen ta fram ham Og eierne av verdiene som er stjålet da. 6 2
Amossa Skrevet 16. november 2023 #147 Skrevet 16. november 2023 Spissrotte skrev (1 minutt siden): Og eierne av verdiene som er stjålet da. Kan det dreie seg om mye? Et par solbriller og noen matvarer..? Bagateller! 2
Spissrotte Skrevet 16. november 2023 #148 Skrevet 16. november 2023 Amossa skrev (Akkurat nå): Kan det dreie seg om mye? Et par solbriller og noen matvarer..? Bagateller! Ethvert tyveri er et tap for eier. 8 2
Serafin Skrevet 16. november 2023 #149 Skrevet 16. november 2023 Aintnofun skrev (På 13.11.2023 den 16.00): Syns ikke dette er tiden for å slenge dritt. Sier seg selv at han sliter psykisk. Uansett hvor teit noen her inne syns at hans psykiske sykdom, så er det ikke bare å slutte. Det er ikke sånn det fungerer. Man kan ikke bare slutte å ha angst f.eks.. Men det er mange folk med angst her i verden som ikke stjeler varer. 6 3
Amossa Skrevet 16. november 2023 #150 Skrevet 16. november 2023 Spissrotte skrev (Akkurat nå): Ethvert tyveri er et tap for eier. Jeg tror at vi er mange som med stor glede ville ha betalt eierne tilbake. Det regner jeg imidlertid med at Moxnes allerede har gjort. Det er ikke tyverienes beløp som betyr noe i denne saken, men det at en stortingspolitiker har gjort dem. For alle andre ville saken vært glemt per nå. Moxnes er en offentlig person, og rammer derfor hardere. Sånn er det. 2 1
Amossa Skrevet 16. november 2023 #151 Skrevet 16. november 2023 Serafin skrev (3 minutter siden): Men det er mange folk med angst her i verden som ikke stjeler varer. Ja visst. Men som du sikkert vet er "angst" ikke en diagnose og et entydig begrep. 2 1
norw Skrevet 17. november 2023 #152 Skrevet 17. november 2023 Spissrotte skrev (2 timer siden): Uenig i det, også straffedømte bør kunne bli folkevalgte. Det får vi bare være uenige om. 5
Serafin Skrevet 17. november 2023 #153 Skrevet 17. november 2023 (endret) Amossa skrev (3 timer siden): Ja visst. Men som du sikkert vet er "angst" ikke en diagnose og et entydig begrep. Angst er en diagnose, jo. Jeg vet med stor sikkerhet at angst definitvt er en diagnose da jeg er helsepersonell og jobber med psykisk helse. Bare å sjekke International classification of diseases (ICD 10) Endret 17. november 2023 av Serafin 4 1
Spissrotte Skrevet 17. november 2023 #154 Skrevet 17. november 2023 Amossa skrev (4 timer siden): Jeg tror at vi er mange som med stor glede ville ha betalt eierne tilbake. Det regner jeg imidlertid med at Moxnes allerede har gjort. Det er ikke tyverienes beløp som betyr noe i denne saken, men det at en stortingspolitiker har gjort dem. For alle andre ville saken vært glemt per nå. Moxnes er en offentlig person, og rammer derfor hardere. Sånn er det. Stjeler man er set tvilsomt at man med stor glede ville betalt. 1 3
Example Skrevet 17. november 2023 #155 Skrevet 17. november 2023 Amossa skrev (6 timer siden): Jeg synes at vi skal la Moxnes være i fred nå. Han har stått fram, og det står det respekt av. For i mitt hode er Moxnes' tyverier bagateller. De forteller om personlige problemer. Tyveriene har ikke skadet noen andre enn ham selv og hans nærmeste. Jeg håper vi ser Moxnes 100% igjen i politikken når han har fått den hjelp han trenger. Han er en dyktig politiker med et varmt hjerte for de svakeste. Det kan ingen ta fram ham Stått frem? Nei, han har kommet med noen vage antagelser om at tyveriene handler om psykisk sykdom. Det er en svært effektiv strategi. Og ja, han er en flink politiker. Flinke politikere vet hvordan de skal håndtere media. Han har lært av tidligere feil og har nå kommet med en fortelling som både får media til å slutte å skrive, men også hjelper han med den forrige skandalen. Ironisk nok kan disse nye tyveriene bidra til å dempe effekten av den forrige skandalen. Han vet også at hans publikum først og fremst er velgere på ytre venstre. Velgere som i stor grad baserer sine valg på følelser, samt er mindre opptatt av ansvar for egne handlinger. Derfor er sannligheten stor for at han overlever politisk denne saken. 7 3
Apis Skrevet 17. november 2023 #156 Skrevet 17. november 2023 Example skrev (13 minutter siden): Stått frem? Nei, han har kommet med noen vage antagelser om at tyveriene handler om psykisk sykdom. Det er en svært effektiv strategi. Og ja, han er en flink politiker. Flinke politikere vet hvordan de skal håndtere media. Han har lært av tidligere feil og har nå kommet med en fortelling som både får media til å slutte å skrive, men også hjelper han med den forrige skandalen. Ironisk nok kan disse nye tyveriene bidra til å dempe effekten av den forrige skandalen. Han vet også at hans publikum først og fremst er velgere på ytre venstre. Velgere som i stor grad baserer sine valg på følelser, samt er mindre opptatt av ansvar for egne handlinger. Derfor er sannligheten stor for at han overlever politisk denne saken. Det som er interessant er om vi evner å skille følelser, hendelser og politisk tilhørighet. Jeg ser jo her, at også du er styrt av følelser som fører til antagelser om at han ikke er syk, men bedriver en slags mediestrategi, 1 1
Mollebolle Skrevet 17. november 2023 #157 Skrevet 17. november 2023 Moxnes slipper relativt billig unna. Hadde dette vært Sylvi Listhaug sier bare jeg..... Nå må Moxnes bare trekke seg helt unna absoulutt alt, søke hjelpe og fortsette livet som en "vanlig" mann og ikke noe politiker. Vi kan ikke stole på sånt....Rødt eller ei. 11 1
Example Skrevet 17. november 2023 #158 Skrevet 17. november 2023 Apis skrev (51 minutter siden): Det som er interessant er om vi evner å skille følelser, hendelser og politisk tilhørighet. Jeg ser jo her, at også du er styrt av følelser som fører til antagelser om at han ikke er syk, men bedriver en slags mediestrategi, Politikere på toppnivå har en mediestrategi. Det er ufattelig naivt å tro noe annet. 5 2
Fame Skrevet 17. november 2023 #159 Skrevet 17. november 2023 Herre, lever denne tråden ennå? Hvorfor lar dere ikke den stakkars mannen være i fred 1 1
Hulderen Skrevet 17. november 2023 #160 Skrevet 17. november 2023 Apis skrev (2 timer siden): Det som er interessant er om vi evner å skille følelser, hendelser og politisk tilhørighet. Jeg ser jo her, at også du er styrt av følelser som fører til antagelser om at han ikke er syk, men bedriver en slags mediestrategi, Hvordan er det å være styrt av følelser å gjennomskue det Moxnes driver med? 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå