Gå til innhold

Forelsket for fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig møtt en mann, vi har datet en liten måned bare, men jeg har falt så hardt for denne mannen. 

Jeg føler meg beruset når jeg er nær han. Han lukter så godt jeg klarer ikke å la være å snuse på han. Det er som hjernen min kortslutter når jeg kommer på en meters radius. Jeg har aldri i mitt liv kjent på en slik tiltrekning! Aldri!

Jeg har så lyst til å bli bedre kjent med han, snakke med han om litt dypere ting, men så kommer jeg innpå han også er alt jeg klarer å tenke på at jeg vil være hans. At jeg vil ta på han, kjenne han mot meg. 

Hvordan i alle dager skal jeg få roet meg ned litt så han skjønner jeg ikke bare er interessert i sex🙈 jeg har sagt det med ord, men handlingene mine når jeg er nær han sier at jeg ikke klarer å tenke på stort annet der og da🙈

Jeg får rett og slett ikke nok av mannen! 

Det er han jeg vil ha! 

Er det for mye etter bare en liten måned? Jeg føler selv det er mye, men jeg klarer ikke helt å styre disse følelsene. Jeg vet jo logisk at vi er i blir kjent fasen lenge enda. At vi ikke vet hvor kompatible vi egentlig er enda.

Skal jeg bare go with the flow her eller trekke meg litt unna og bruke bedre tid? 

Anonymkode: e4c55...ff9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Geminisoul_83
Skrevet

Trekke deg unna for å kanskje miste han? Vær deg selv. Snakk ut, du vil jo ikke forvirre denne mannen.

Kommunikasjon er viktig, det er lov å gå rundt å føle seg som du gjør. Det skjer de fleste der kjemien sier pang!

Skrevet

Vær ærlig overfor han du, heller enn å trekke deg vekk. og nyt!🥰 Om det ikke skulle vare så kan du i det minste nyte dette nå.

Ulempen er at en slik fysisk tiltrekning ofte kan gjøre at du overser andre mindre bra egenskaper i tidlig fase. Men jeg antar at du ikke har lyst til å avbryte noe nå uansett😉 Det er lov å nyte og bare sa an hva som skjer også. Er ikke noe galt å ha lyst på hverandre seksuelt.

Anonymkode: 31aa2...75a

• Hjerte 1
Skrevet

Det er lov å bli fort forelsket, det er ikke noe å skamme seg for. Problemene kommer først hvis du går videre fra forelskelse for fort, og for eksempel gifter dere eller flytter sammen før dere egentlig kjenner hverandre godt.

Så nyt det, vær inntil, vær sammen mye og nyt den intense forelskelsen. Og bli bedre kjent i forskjellige situasjoner og la følelsene roe seg litt før dere blir enig om noe mer varig.

Anonymkode: 627c9...082

• Hjerte 1
Skrevet
Geminisoul_83 skrev (37 minutter siden):

Trekke deg unna for å kanskje miste han? Vær deg selv. Snakk ut, du vil jo ikke forvirre denne mannen.

Kommunikasjon er viktig, det er lov å gå rundt å føle seg som du gjør. Det skjer de fleste der kjemien sier pang!

Nei, jeg ser jeg ikke må trekke meg så mye unna. Jeg er vel bare redd han skal synes jeg blir for mye. 

Jeg har hørt det før, at jeg har så stor en appetitt på sex at noen synes det blir vanskelig. Nå som det er nytt så er jeg som sagt umettelig. 

Jeg vet det kommer fra en usikkerhet i meg selv, derfor spurte jeg her istedenfor å ta det opp med han såpass tidlig i relasjonen.  Jeg sliter med å være sårbar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er lov å bli fort forelsket, det er ikke noe å skamme seg for. Problemene kommer først hvis du går videre fra forelskelse for fort, og for eksempel gifter dere eller flytter sammen før dere egentlig kjenner hverandre godt.

Så nyt det, vær inntil, vær sammen mye og nyt den intense forelskelsen. Og bli bedre kjent i forskjellige situasjoner og la følelsene roe seg litt før dere blir enig om noe mer varig.

Anonymkode: 627c9...082

Selv om jeg er veldig forelsket nå så er det ikke aktuelt å gå videre for fort. 

Det vil si, jeg vil gjerne være kjærester og treffes så ofte som det passer. Jeg skulle gjerne ha avklart dette om ikke så alt for lenge, men å flytte sammen kan jeg ikke se for meg skjer før om et par år til. 

Når tar man skal vi være eksklusive praten? Jeg er gammeldags sånn så for meg har jeg ikke sett noen annen vei siden det øyeblikket jeg så han første gangen. Jeg vet ikke om han føler det samme og jeg har inntrykket av at mange mener man ikke er eksklusive før det er avtalt🤷‍♀️

Gjest Geminisoul_83
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei, jeg ser jeg ikke må trekke meg så mye unna. Jeg er vel bare redd han skal synes jeg blir for mye. 

Jeg har hørt det før, at jeg har så stor en appetitt på sex at noen synes det blir vanskelig. Nå som det er nytt så er jeg som sagt umettelig. 

Jeg vet det kommer fra en usikkerhet i meg selv, derfor spurte jeg her istedenfor å ta det opp med han såpass tidlig i relasjonen.  Jeg sliter med å være sårbar. 

Kanskje han også er umettelig ? Også kan det være godt med litt tid fra hverandre også. Da blir det diggere møtes igjen.

Gjest Geminisoul_83
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil si, jeg vil gjerne være kjærester og treffes så ofte som det passer. Jeg skulle gjerne ha avklart dette om ikke så alt for lenge, men å flytte sammen kan jeg ikke se for meg skjer før om et par år til. 

Når tar man skal vi være eksklusive praten? Jeg er gammeldags sånn så for meg har jeg ikke sett noen annen vei siden det øyeblikket jeg så han første gangen. Jeg vet ikke om han føler det samme og jeg har inntrykket av at mange mener man ikke er eksklusive før det er avtalt🤷‍♀️

Når du føler for det ? Kanskje det er gjensidig? Nå er jeg også gammeldags og uvant til den eksklusive biten. Liker man så godt så er det vel bare å la det gå og se hvordan det utvikler seg ?

Game er vel for playere, siste jeg var sammen med lenge tok det 3 uker før vi var kjærester. Vi var sammen nesten 2 år. Men hun ville ikke ta det videre og heller være særboere og treffes mindre. Andre grunner kom også, men tar de ikke her. Vi var ikke en god match og var veldig forskjellige 

Endret av Geminisoul_83
Skrevet

Du sier ikke noe om hvordan han er mot deg? Får du signaler om at dette er gjensidig, eller føler du det er enveisforelskelse?

Jeg ville kanskje tråkket noe på bremsene dersom han virker brydd eller overveldet av din affeksjon. Vil tro det kan virke skremmende på noen når man blir så intens?

Anonymkode: c0c34...abe

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

I hoved essens så nei selvfølgelig er dere ikke ekslusive før dere har samtalen om hvor dere begge føler hvor dere står. Når det er sagt med mindre personen enten er en skikkelig snik (dette gjelder både menn og kvinner som har folk på rotasjon), eller at inntrykket og nivået av interessen som har blitt gitt bare antyder at det bare er casual for begge parter. Så bruker parten om å være åpen om at dette for øyeblikket bare er noe gøy med mindre noe skulle skje som kunne få det til å endre seg, når de har kommet så langt som dere har gjort selv om det har skjedd på et raskere skjema enn vanlig. Så uansett om han bare liker deg skikkelig godt og ikke vil kunne si at han er forelsket i deg. Med mindre du tror det er god sjanse for at han bare fører deg bak lyset fordi han ser på deg som lett tilgang til sex og ikke noe annet. Tror jeg ikke det er noen fare for at han ser noen andre for øyeblikket. 

Det er også lov for deg å si at du vet dette er kjapt, og du går ikke rundt å teller ned dagene til han skal flytte inn eller noe slikt. At det heller ikke er noe press på han for å skal føle det samme, men du føler det er viktig at han vet hvor du er følelses messig. Ikke bare for din egen del, men også for hans del, sier ikke at du har gjort han forvirret. Det kan derimot være litt forvirrende når en part er så mye lenger inn mens den andre fortsatt føler de må bli mer kjent og trygg før slike følelser vil komme. Da det ofte lett blir kræsj.

Anonymkode: 17585...f57

Skrevet (endret)

Jeg har hatt to damer som har falt for meg med chatting og et møte, og det har begge gangene endt med at det har blitt for mye og at jeg blir skremt i hvor mye de legger i dette. 

Flotte damer begge to, men når jeg ser hvor mye oppmerksomhet som kreves før jeg har blitt kjent med de, så er det et massivt rødt flagg. 

Si gjerne at du er sjarmert, men vær litt avdempet. Tror vi menn vil lede litt😀

Mann i 40-årene

Endret av Fjellmannover190
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt to damer som har falt for meg med chatting og et møte, og det har begge gangene endt med at det har blitt for mye og at jeg blir skremt i hvor mye de legger i dette. 

Ja, dette har skjedd med meg og. Da får jeg følelsen av at de bare fryktelig gjerne vil ha en kjæreste. Jeg backer ut da. Men ts, du må fortelle litt om han du treffer, hvordan er han mot deg?

Anonymkode: 9c11d...bf3

Gjest Geminisoul_83
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, dette har skjedd med meg og. Da får jeg følelsen av at de bare fryktelig gjerne vil ha en kjæreste. Jeg backer ut da. Men ts, du må fortelle litt om han du treffer, hvordan er han mot deg?

Anonymkode: 9c11d...bf3

selv om jeg har skrevet mye allerede, så har folk her rett. Hvordan er han mot deg ? :) 

Skrevet

Det er jo derfor jeg føler jeg bør tone ned litte granne, særlig mellom hver gang vi treffes. Fordi det kan føles overveldende mye tenker jeg, eller litt desperat etter kjæreste som også nevnes. 

For jeg er virkelig ikke desperat etter kjæreste, så langt der ifra egentlig. Har det veldig fint alene i grunnen. Han bare gjør noe med meg som gjør meg litt tullerusk. Får liksom ikke helt nok av han. Fordi det er så deilig å være med han. 

Jeg synes også det er litt overveldende, hvor vanvittig tiltrukket jeg er av han. Det overrasker meg, for jeg visste ikke jeg kunne føle så sterkt. Det er noe dyrisk og primalt over det. 

Han har vert pådriver for de første treffene, så er jeg riktig nok kjapp til å si ja til hva han foreslår. Jeg liker at det er han tar initiativet til å treffes. 

Når vi er sammen så kjenner han også på tiltrekningen, for det går bare ett øyeblikk fra vi ses til jeg er i armene hans. Han har det like godt som meg på den biten. 

Han er også flink til å stryke, kose og kysse ellers. Jeg hører han koser seg når vi holder rundt hverandre, jeg ser han smiler lunt når vi er nært. Han er også raus, engasjert og interessert i hva jeg tenkte og mener om ting. Jeg har absolutt ett veldig bra inntrykk av han på alle måter, ikke bare den dyriske tiltrekningen. 

Så er han ikke like mye på når det kommer til kontakten i mellom møtene som det jeg er. Mens jeg er bedre på meldinger og han er bedre live om det gir mening. Så jeg hadde likt å meldes mer for da er jeg flinkere til å uttrykke det jeg tenker på, men det blir fort mye når jeg er så lett engasjert. 

Jeg tror jeg skal prøve å speile litt hvor mye kontakt han gir meg. Så kommer jeg garantert til å melde litt mer en han uansett, men jeg vil ikke at han skal føle seg kvalt heller. Så skal jeg prøve å ta det opp om det faller seg naturlig, hvor mye kontakt han ønsker å ha. 

• Hjerte 1
Gjest Geminisoul_83
Skrevet (endret)

Kanskje det er best å vente på at han tar det opp? Go with the flow sånn at det føles gjensidig. Man trenger ikke å chatte sammen dagen lang. Alle har et liv 😃 noen ganger så kan noen kvinner bare skremme vettet av en mann, når de ber om bekreftelse etter 5 min. 

Endret av Geminisoul_83
Skrevet
Geminisoul_83 skrev (22 minutter siden):

Kanskje det er best å vente på at han tar det opp? Go with the flow sånn at det føles gjensidig. Man trenger ikke å chatte sammen dagen lang. Alle har et liv 😃 noen ganger så kan noen kvinner bare skremme vettet av en mann, når de ber om bekreftelse etter 5 min. 

Jeg skjønner han har ett liv helt utenom😄🙈 jeg maser ikke på svar og jeg sender ikke flere meldinger uten å ha fått svar først. Jeg blir heller ikke snurt eller lei meg fordi jeg ikke får svar på noen timer. 

Så jeg er ikke helt over i kaninkoker klassen😂

Som sagt bare litt beruset av alle de gode følelsene. Jeg skal la han komme mer til meg da. Tåle å være usikker mer enn 5 minutter☺️

For det siste jeg vil er jo å skremme han bort! 

Veldig greit med kg.. takk for alle gode råd dere! Og at jeg fikk snakket fra meg litt av alt som rørte seg i hodet mitt☺️ 

• Hjerte 2
Skrevet

Bare ikke "kvel" han. Ikke bli for intens. Ikke begynn å mase om å flytte inn ssmmen, ha hans barn, gifte dere osv enda 🤣 Da kommer han sannsynligvis til å bli skremt. 

Chill og bare kos deg. Hvis han sier at han vil finne på noe med kompiser, være alene hjemme osv. For guds skyld gi han det. Ellers kan du si hade til han. 

Tro meg, jeg hørte ikke pp exn når hun ville være alene og sånt og nå er vi bare venner. 

Anonymkode: f12e1...a7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare ikke "kvel" han. Ikke bli for intens. Ikke begynn å mase om å flytte inn ssmmen, ha hans barn, gifte dere osv enda 🤣 Da kommer han sannsynligvis til å bli skremt. 

Chill og bare kos deg. Hvis han sier at han vil finne på noe med kompiser, være alene hjemme osv. For guds skyld gi han det. Ellers kan du si hade til han. 

Tro meg, jeg hørte ikke pp exn når hun ville være alene og sånt og nå er vi bare venner. 

Haha, neida jeg er ikke der..  jeg har ikke lyst til å løpe i 120 rett i ett etablert forhold. Jeg vil nyte tiden som kjærester så mye som over hode mulig! 

Alenetid får han også masse av. Det er bra for begge to. 

Samtidig så klarer jeg ikke å tenke på så mye annet enn at jeg vil være nær han, gjøre fine ting for han, gjøre han lykkelig.. 

Joda.. er nok ordentlig forelsket ja😄❤️ er herlig det også! 

Synd dere bare er venner om du ønsker noe mer. Det må være vondt❤️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, neida jeg er ikke der..  jeg har ikke lyst til å løpe i 120 rett i ett etablert forhold. Jeg vil nyte tiden som kjærester så mye som over hode mulig! 

Alenetid får han også masse av. Det er bra for begge to. 

Samtidig så klarer jeg ikke å tenke på så mye annet enn at jeg vil være nær han, gjøre fine ting for han, gjøre han lykkelig.. 

Joda.. er nok ordentlig forelsket ja😄❤️ er herlig det også! 

Synd dere bare er venner om du ønsker noe mer. Det må være vondt❤️ 

Det som er kjipt er at hun sier hun egentlig vil være sammen med meg igjen, men hun er ikke klar for det enda. 

Mye dumt har skjedd, jeg har mest skylden for rotet. Men det har vært mye greier med det forholdet. Jeg har ikke hatt en indre ro mens jeg var kjæresten hennes. Når det ble snakk om brudd så sank jeg skuldrene igjen og pustet med magen. 

Så kanskje det er best å bare være venn med henne. I så fall til timingen for oss er bedre muligens. 

Jeg sitter ikke på hendene om det skulle komme en annen som kan fylle behovene for nærhet og annet bedre.  Og som kan fylle behovene mine i sengen og 🤣

Nå tar jeg egentlig ting som det kommer. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I hoved essens så nei selvfølgelig er dere ikke ekslusive før dere har samtalen om hvor dere begge føler hvor dere står. Når det er sagt med mindre personen enten er en skikkelig snik (dette gjelder både menn og kvinner som har folk på rotasjon), eller at inntrykket og nivået av interessen som har blitt gitt bare antyder at det bare er casual for begge parter. Så bruker parten om å være åpen om at dette for øyeblikket bare er noe gøy med mindre noe skulle skje som kunne få det til å endre seg, når de har kommet så langt som dere har gjort selv om det har skjedd på et raskere skjema enn vanlig. Så uansett om han bare liker deg skikkelig godt og ikke vil kunne si at han er forelsket i deg. Med mindre du tror det er god sjanse for at han bare fører deg bak lyset fordi han ser på deg som lett tilgang til sex og ikke noe annet. Tror jeg ikke det er noen fare for at han ser noen andre for øyeblikket. 

Det er også lov for deg å si at du vet dette er kjapt, og du går ikke rundt å teller ned dagene til han skal flytte inn eller noe slikt. At det heller ikke er noe press på han for å skal føle det samme, men du føler det er viktig at han vet hvor du er følelses messig. Ikke bare for din egen del, men også for hans del, sier ikke at du har gjort han forvirret. Det kan derimot være litt forvirrende når en part er så mye lenger inn mens den andre fortsatt føler de må bli mer kjent og trygg før slike følelser vil komme. Da det ofte lett blir kræsj.

Anonymkode: 17585...f57

Jeg tok praten, fordi den kom opp i en setting som det var naturlig å spørre. Eller rettere sagt, informere om at jeg vil være eksklusive så lenge vi er intime. Heldig vis så kunne han bekrefte at han også så på dette som en selvfølge. 

Det er nok sterk kjemi og biologi som gjør at jeg føler så vanvittig en tiltrekning mot denne mannen. 

Jeg har tonet det ned litt nå, for jeg tror ikke det er bra for meg heller å styrte av gårde i full fart uten å se meg om. 

For jeg ser etter kjærlighet og samhørighet. Jeg ønsker å finne han jeg kan dele store og små ting med her i livet. Skape minner og være der for hverandre. 

Hvorfor jeg tenkte at det måtte være ett forhold som utviklet seg sakte  og på en viss måte er jeg ikke helt sikker på, det kan jo like godt skje med en 💥 start vil jeg tro🤞😄

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...