Gå til innhold

Smerter i venstre side av brystet. Astma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,  har i noen dager hatt smerter venstre siden av brystet, veldig stikkende og skarp smerte, alt gjør vondt bare jrg puster, ler, har nettopp hatt lungebetennelse, de rundt meg sier det bare er muskelsmerter, mn jeg tror det er noe annet, nå ligger jeg med en pute tett inntill brystet fordi det gjør så vondt, noen som har vært borti noe lignende? Jeg har hatt brystsmerter mn aldri så intenst som dette, det er ved høyre side nederst ved brystet. Det gjør så vondt at jeg føler jeg skal dø, ikke bokstavelig da. Mn jeg har en astma diagnose.

Anonymkode: 10f24...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei,  har i noen dager hatt smerter venstre siden av brystet, veldig stikkende og skarp smerte, alt gjør vondt bare jrg puster, ler, har nettopp hatt lungebetennelse, de rundt meg sier det bare er muskelsmerter, mn jeg tror det er noe annet, nå ligger jeg med en pute tett inntill brystet fordi det gjør så vondt, noen som har vært borti noe lignende? Jeg har hatt brystsmerter mn aldri så intenst som dette, det er ved høyre side nederst ved brystet. Det gjør så vondt at jeg føler jeg skal dø, ikke bokstavelig da. Mn jeg har en astma diagnose.

Ring legevakta du. 

Anonymkode: 5cb15...23b

• Liker 2
Skrevet

Om det gjør så vondt at du føler du skal dø, så ringer du selvsagt legevakten.

En ny smerte for deg bør du få vurdering av helsepersonell på.

Når det er sagt - muskelsmerter i musklene mellom ribbeina kan være helt jævlig vondt. Så det er mulig, når du nettopp har hatt lungebetennelse og har pustet anstrengt.

Men du ringer legevakta, når du selv er usikker og du har så vondt. ❤️  Hjertet bør selvfølgelig sjekkes, utfra hvor du beskriver smerten.

Og viser det seg at alt er ok, så kan du få hjelp til å døyve smertene. Noe som kan være spesielt viktig når du har astma, så ikke pusten din hemmes mer enn nødvendig av at du ikke klarer å puste ordentlig på grunn av smerter.

Har selv vært på nippet av å bli innlagt med muskelsmerter i brystregionen, for det var så ille at de slet med å smertestille meg. 

Anonymkode: 22ae9...e19

• Liker 2
Skrevet

Enig i at du bør ringe legevakten.

To siste gangene jeg har vært syk har jeg hostet på meg ribbensbrudd, det er også veldig vondt.

Men ring legevakten. Nå! De kan vurdere om det er noe de må se på nå eller om det kan vente.

God bedring :)

Pst - legevakt. Nå!

Anonymkode: 5175d...4f5

• Liker 1
Skrevet

Det kan være blodpropp. Ring legevakten. 

Hvis det er vanskelig å puste ringer du 113.

Anonymkode: 72aaf...c01

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk, for svar ringte de, mn de sa det var trygt og vente til legekontoret var åpent, mn jeg ringer legekontoret med engang det åpner kl 9 :) det har vært mye sykdom i det siste, mn folk rundt meg sier bare det er angst eller at det bare er muskelsmerter. Mn jeg ringer legekontoret med engang det åpner, når det er stikkende som har påvart i flere dager har jeg litt vansklig for og tro på at det bare er muskelsmerter selv om det kan være det, selvfølgelig kan man jo få litt ekstra angst om man har astma også.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...