AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 2 demente som bor sammen.hun ene er blitt veldig tynn. En begynner å bli litt «farlig» med tanke på brann og begynner å gå ut å kan ikke kle seg å sånn. Den andre surrer bare litt men prøvde nylig og ta selvmord.Er det mulig med felles rom/hybel på sykehjem? Anonymkode: 0838d...dba
Millinea Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Kommer an på ledelsen ved sykehjemmet. Hvis ledelsen er vanskelige: Så har lokalavisene hjulpet mange som har blitt plassert vekk fra hverandre, så de kan bo og dø sammen. Her jeg jobber har vi lagt tilrette for mange par.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 Det er bare å ta kontakt med kommunen din og spørre hvilke muligheter som finnes og få hjelp til å sende en søknad så fort som mulig. Veldig tynn, fare for at alvorlige uhell kan skje pluss selvmordsforsøk høres ut som disse to trenger hjelp raskt og dessverre kan slike søknader ta litt tid. Ring i morgen! Anonymkode: 48ad8...037
AdonisFFM Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Som oftest er dette ikke mulig grunnet politikere eller helsesjef. De som driver sykehjem er som oftest klinikere og har både nestekjærlighet og humanisme.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 AdonisFFM skrev (23 minutter siden): Som oftest er dette ikke mulig grunnet politikere eller helsesjef. De som driver sykehjem er som oftest klinikere og har både nestekjærlighet og humanisme. Er privat sykehjem bedre da? Anonymkode: 0838d...dba
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er bare å ta kontakt med kommunen din og spørre hvilke muligheter som finnes og få hjelp til å sende en søknad så fort som mulig. Veldig tynn, fare for at alvorlige uhell kan skje pluss selvmordsforsøk høres ut som disse to trenger hjelp raskt og dessverre kan slike søknader ta litt tid. Ring i morgen! Anonymkode: 48ad8...037 Skal inn i morgen viste ikke hvor galt det var før jeg begynte å passe henne å unnskyldte det nokk litt får stress i begynnelsen.han er på sykehus enda. Men nå tør jeg rettogslett ikke ha ansvaret å jeg tør ikke gå fra ansvaret til noen som er syke selv når han kommer hjem heller Anonymkode: 0838d...dba 1
AdonisFFM Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er privat sykehjem bedre da? Anonymkode: 0838d...dba Ja, stort sett er det jo det. For eksempel, en detalj er at en kan lage det "røykfritt". Da får en ikke disse folkene som lager så mye styr og ikke minst (stort sett) er sykere også. Endret 12. november 2023 av AdonisFFM
Daisy-love Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Jeg vet om flere sykehjem som har «Jack & Jill»-rom. To like rom med dør i mellom. Noen par velger da å bruke det ene som stue, og det andre som soverom, og noen er mer der at de er i ulikt forløp av det de sliter med og trenger egne rom, men er nær hverandre. Også vært med på at ektepar får bo på samme rom så lenge det er plass. Noen passer virkelig ikke å bo sammen da, men en prøver å få det til 💚 Det er dessverre sånn at det ikke er alltid begge ektefeller har rett på plass samtidig. Det kan jo gjøre det litt mer utfordrende. Det er harde prioriteringer i en del kommuner på plasser. Håper det ordner seg. Er tøft å være pårørende og kjenne på ansvaret også 💚 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå