AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Jeg har prøvd det meste for å føle meg bedre. Har dusjet 3 ganger, da det er det eneste som lindrer angsten litt. Jeg drikker svært sjeldent, og jeg skjønner hvorfor i dag. Drakk heller ikke så mye, men nok til at jeg ble avslappet og pratet som en foss. Jeg gjør aldri noe galt i fylla egentlig, men angsten er like ille hver gang.. Er egentlig veldig sjenert, tror det er mye derfor også at angsten er helt jævlig. Hva gjør man på en sånn dag? Kan helt ærlig ikke huske hvordan jeg overlevde forrige gang.. Vet bare at angsten sitter i flere dager🥵 skjønner ikke hva galt jeg kan ha gjort som kan rettferdiggjøre denne angsten.. Er helt skjelven. Heldigvis ikke dårlig da, men vet ikke hva som hadde vært verst. Noen råd? Tar imot alt😰 Anonymkode: 992e5...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har prøvd det meste for å føle meg bedre. Har dusjet 3 ganger, da det er det eneste som lindrer angsten litt. Jeg drikker svært sjeldent, og jeg skjønner hvorfor i dag. Drakk heller ikke så mye, men nok til at jeg ble avslappet og pratet som en foss. Jeg gjør aldri noe galt i fylla egentlig, men angsten er like ille hver gang.. Er egentlig veldig sjenert, tror det er mye derfor også at angsten er helt jævlig. Hva gjør man på en sånn dag? Kan helt ærlig ikke huske hvordan jeg overlevde forrige gang.. Vet bare at angsten sitter i flere dager🥵 skjønner ikke hva galt jeg kan ha gjort som kan rettferdiggjøre denne angsten.. Er helt skjelven. Heldigvis ikke dårlig da, men vet ikke hva som hadde vært verst. Noen råd? Tar imot alt😰 Anonymkode: 992e5...fa6 Valium eller annen beroligende av legen din selvfølgelig. Når det er så ekstremt kan en valium hjelpe deg mye. Eller Sobril etc. Anonymkode: e1700...e03
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 De andre på festen tenker nok ikke på deg som pratet som en foss, koste deg eller var i godt humør. De har mer enn nok med å tenke på sine egne "flauser". Du ble nok bare sett på som i godt humør og med hyggelig energi. Kjenner meg igjen, da. Folk kaller meg alltid 'the life of the party' og blir i hundre når jeg dukker opp. Selv får jeg fylleangst av meg selv dagen derpå, men opplever ikke at andre fokuserer på meg og mitt, men mer på seg og sitt. Og at de fortsatt bare syntes jeg var 'gøy'. Så lenge man ikke har gjort noe veldig ... utenfor det normale da. Anonymkode: 6d963...eee 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Valium eller annen beroligende av legen din selvfølgelig. Når det er så ekstremt kan en valium hjelpe deg mye. Eller Sobril etc. Anonymkode: e1700...e03 Skulle så gjerne ønske jeg hadde det her😓 Anonymkode: 992e5...fa6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 Jeg er helt lik, trenger verken ha vært spesielt full eller gjort noe spesielt for å bli sånn. Pleier å snakke med noen jeg var sammen med for å høre at « nei du gjorde ikke noe galt, sa ikke noe urovekkende» osv.. Så pleier jeg å se på film for å få tankene over på noe annet, for i 96 prosent av angsttilfellene er det absolutt ingen grunn til at jeg skal skjemmes over noe 😅 Har også trappet ned på sosial drikking, nyter heller et par glass vin alene når jeg strikker så slipper jeg angsten. Anonymkode: 5fc12...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Gå deg en lang tur! Det hjelper alltid. Aller helst sammen med noen av de du var sammen med i går. Så kommer du inn, tar en varm dusj, spiser en frossenpizza og finner komaen på sofaen. 😊 Anonymkode: 1f486...dec 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De andre på festen tenker nok ikke på deg som pratet som en foss, koste deg eller var i godt humør. De har mer enn nok med å tenke på sine egne "flauser". Du ble nok bare sett på som i godt humør og med hyggelig energi. Kjenner meg igjen, da. Folk kaller meg alltid 'the life of the party' og blir i hundre når jeg dukker opp. Selv får jeg fylleangst av meg selv dagen derpå, men opplever ikke at andre fokuserer på meg og mitt, men mer på seg og sitt. Og at de fortsatt bare syntes jeg var 'gøy'. Så lenge man ikke har gjort noe veldig ... utenfor det normale da. Anonymkode: 6d963...eee Jeg tror nok også de bare tenker at jeg var i godt humør, og jeg vet jo at jeg bare var hyggelig. Men jeg er ikke så utadvendt edru, så blir så flau over meg selv🙈🥵 har lyst å bare ligge i fosterstilling i senga resten av uka😅 Anonymkode: 992e5...fa6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Du er faktisk ikke universets midtpunkt. Ingen tenker på deg!! Sier ikke dette for å være slem, men fordi denne tanken hjelper meg når jeg sliter som deg. Få hodet ut av ræva! Anonymkode: 4a54b...896 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 Når du drikker, påvirker alkoholen (etanol) hjernen og nervesystemet ditt. Det øker nivåene av dopamin og endorfiner, som virker beroligende og gir økt velværefølelse. Når du slutter å drikke, vil kroppen føle et underskudd av disse lykkestoffene, da nervesystemet har satt sin egen produksjon på pause. Dette underskuddet resulterer i fylleangst. https://avogtil.no/fakta/fylleangst/ Anonymkode: 7dc0e...a4b 3 5
BobbySocks Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 For min del hjelper det å tenke at det ikke er noe jeg har gjort som gir angsten, men st det er et symptom på forgiftningen av kroppen, på lik linje med hodepine. Det er ikke du som har sagt noe, det er alkoholens fysiske virkning på psyken. 2
skreppamedleppa Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 Jeg kjenner meg så igjen, blir skjeldent fysisk fyllesyk men psykisk. Og det handler ikke om at jeg har gjort noe dumt eller drukket mye, jeg får det slik bare jeg har tatt meg to glass vin med mannen en fredagskveld og det er helt forjævlig. Så jeg tåler alkohol veldig dårlig på den måten, og ja det svir mer enn det smaker.. Men når jeg engang har gått i fella så hjelper: Distrahering teknikker hjelper veldig. Og det sies at det å le og det og ha angst ikke er forenlig. Altså finn deg noe å le av, teite ting på YouTube, teite memes på Instagram eller et morsom standup show på Netflix. Andre distraksjoner: pc spill, ring en venn og prat om noe helt annet enn dritt følelsen du har i dag, trening, gå en tur med lydbok eller musikk på øre, jobbe med noe kreativt som f.eks å lage en fotobok eller maling. Eller finn deg en bra film som får tankene dine over på noe annet. Og prøv å tenk litt rasjonelt; du har basically drukket gift, nå reagerer kroppen din på det, det er helt naturlig. Selvsagt jysla drit å ha det slik men likevel ganske naturlig når en tenker over det. Ta vare på deg selv i dag, det er lov å bare krype litt under teppet og la dagen gli forbi 😊 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 Jeg opplever mye skam, selvom jeg vet at jeg ikke har sagt eller gjort noe dumt. Tror det har noe med at hemningene ikke er der, og jeg er bevisst på det i ettertid selvom jeg ikke sa noe spesielt. Anonymkode: 75c17...11e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 skreppamedleppa skrev (7 minutter siden): Jeg kjenner meg så igjen, blir skjeldent fysisk fyllesyk men psykisk. Og det handler ikke om at jeg har gjort noe dumt eller drukket mye, jeg får det slik bare jeg har tatt meg to glass vin med mannen en fredagskveld og det er helt forjævlig. Så jeg tåler alkohol veldig dårlig på den måten, og ja det svir mer enn det smaker.. Men når jeg engang har gått i fella så hjelper: Distrahering teknikker hjelper veldig. Og det sies at det å le og det og ha angst ikke er forenlig. Altså finn deg noe å le av, teite ting på YouTube, teite memes på Instagram eller et morsom standup show på Netflix. Andre distraksjoner: pc spill, ring en venn og prat om noe helt annet enn dritt følelsen du har i dag, trening, gå en tur med lydbok eller musikk på øre, jobbe med noe kreativt som f.eks å lage en fotobok eller maling. Eller finn deg en bra film som får tankene dine over på noe annet. Og prøv å tenk litt rasjonelt; du har basically drukket gift, nå reagerer kroppen din på det, det er helt naturlig. Selvsagt jysla drit å ha det slik men likevel ganske naturlig når en tenker over det. Ta vare på deg selv i dag, det er lov å bare krype litt under teppet og la dagen gli forbi 😊 Jeg blir også sånn av lite alkohol, 2 cidere er nok ofte🥵 så skjønner ærlig talt ikke hvorfor jeg drakk mer enn det, ble vel revet med.. huff.. Skal prøve å sette på en film etterhvert, håper det kan få tankene over på noe annet for en stund ihvertfall. Skal ligge på sofan i hele dag🙈 ts. Anonymkode: 992e5...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Valium eller annen beroligende av legen din selvfølgelig. Når det er så ekstremt kan en valium hjelpe deg mye. Eller Sobril etc. Anonymkode: e1700...e03 «Kunne jeg fått valium eller sobril? Får så mye angst etter at jeg har ruset meg» 😂 Anonymkode: 4b009...c4d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #15 Skrevet 12. november 2023 Det er bare kjemi. Hjernen fikk litt mye dopamin og endorfiner, i går og har for lite i dag. Se på det som at du har tatt det motsatte av en lykkepille, det motsatte av sobril og valium. Hjernen din spiller deg et puss. Det er ikke du som har gjort noe galt. Og: Det går over!!! I dag er det jævlig. I morgen er det bedre, på tirsdag er det borte, på onsdag er det glemt. For min del så har det alltid hjulpet å ta en telefon til en venn som var på samme fest, eller sende en melding. Da vil de si at du var da bare blid og hyggelig som alltid, en glede å være med, du har ingen grunn til å angste Og så ler man litt og snakker om gårsdagen, og så føler man seg hundre ganger bedre etterpå. En annen ting å tenke på er at alle andre var fulle, ingen brydde seg om deg. Folk har nok med seg selv, og drita folk merker ikke at andre er fulle heller, man er på samme nivå. Du høres jo heller ikke på noen måte som du var den fulleste på festen. Eller som du har gjort noe som man faktisk kan angste for, fylleringt eksen eller spydd i fanget på daten eller strippet eller sånne ting som jeg skjønner man faktisk skulle ønske man kunne tatt tilbake. Du har jo bare vært en blid og hyggelig person! Mitt aller beste tips mot fylleangst (for min del i all fall) er vel kanskje også det noen andre vil si er dårlig, men - en øl dagen derpå, det roer nervene veldig. Leger vil vel ikke gi det rådet, hvis man bikker over da så sitter du jo bare igjen med fylleangst dagen etter der igjen liksom og har bare oppnådd å utsette den, eller så er det jo generelt sånn at man ikke skal bruke alkohol som medisin. Men det er bedre råd enn sobril og valium, og mye mer tilgjengelig. Altså EN øl på søndagen. Maks to. Ikke tre. Kombinasjonen er fin da, om du ikke er helt elendig fysisk - avtal å møte en venn (gjerne en du var med i går, men alle funker), gå ut og spis en feit brunsj med avokado og egg og bacon og en drink til og kos dere. Fylleangst kurert øyeblikkelig. Anonymkode: fbdfe...adf 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #16 Skrevet 12. november 2023 prøv å sove. Anonymkode: 035e5...56a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #17 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg blir også sånn av lite alkohol, 2 cidere er nok ofte🥵 så skjønner ærlig talt ikke hvorfor jeg drakk mer enn det, ble vel revet med.. huff.. Skal prøve å sette på en film etterhvert, håper det kan få tankene over på noe annet for en stund ihvertfall. Skal ligge på sofan i hele dag🙈 ts. Anonymkode: 992e5...fa6 Gå tur! Det hjelper ingenting å ha angst alene på sofaen. Anonymkode: 1f486...dec 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #18 Skrevet 12. november 2023 Kle på deg og gå en tur. Det vil definitivt hjelpe deg med å føle deg bedre. Stikk innom butikken og kjøp med deg noe digg også. Da får du en liten dose dopamin av å glede deg til digg kosemat og film. Når du kommer hjem, ordne deg til i sofaen med mat og pledd og en film. Anonymkode: e54ac...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #19 Skrevet 12. november 2023 For all del, ikke begynn med sterke beroligende medikamenter, det er veien til et skralt liv. Følelsene du har er ikke farlige, det er bare kroppslig uro fordi du er i ubalanse etter alkoholinntak. I tillegg er du litt sjenert skriver du, så det kan kjennes ut som du mister noe av kontrollen når du drikker. Men så lenge du ikke oppfører deg ufint mot noen er alt i orden, du har ikke dummet deg ut. Du kan jo vurdere om alkohol er verdt det, det er veldig bra for helsen å avstå helt, og våkne glad og fornøyd dagen etter. Anonymkode: cf3b8...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #20 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er bare kjemi. Hjernen fikk litt mye dopamin og endorfiner, i går og har for lite i dag. Se på det som at du har tatt det motsatte av en lykkepille, det motsatte av sobril og valium. Hjernen din spiller deg et puss. Det er ikke du som har gjort noe galt. Og: Det går over!!! I dag er det jævlig. I morgen er det bedre, på tirsdag er det borte, på onsdag er det glemt. For min del så har det alltid hjulpet å ta en telefon til en venn som var på samme fest, eller sende en melding. Da vil de si at du var da bare blid og hyggelig som alltid, en glede å være med, du har ingen grunn til å angste Og så ler man litt og snakker om gårsdagen, og så føler man seg hundre ganger bedre etterpå. En annen ting å tenke på er at alle andre var fulle, ingen brydde seg om deg. Folk har nok med seg selv, og drita folk merker ikke at andre er fulle heller, man er på samme nivå. Du høres jo heller ikke på noen måte som du var den fulleste på festen. Eller som du har gjort noe som man faktisk kan angste for, fylleringt eksen eller spydd i fanget på daten eller strippet eller sånne ting som jeg skjønner man faktisk skulle ønske man kunne tatt tilbake. Du har jo bare vært en blid og hyggelig person! Mitt aller beste tips mot fylleangst (for min del i all fall) er vel kanskje også det noen andre vil si er dårlig, men - en øl dagen derpå, det roer nervene veldig. Leger vil vel ikke gi det rådet, hvis man bikker over da så sitter du jo bare igjen med fylleangst dagen etter der igjen liksom og har bare oppnådd å utsette den, eller så er det jo generelt sånn at man ikke skal bruke alkohol som medisin. Men det er bedre råd enn sobril og valium, og mye mer tilgjengelig. Altså EN øl på søndagen. Maks to. Ikke tre. Kombinasjonen er fin da, om du ikke er helt elendig fysisk - avtal å møte en venn (gjerne en du var med i går, men alle funker), gå ut og spis en feit brunsj med avokado og egg og bacon og en drink til og kos dere. Fylleangst kurert øyeblikkelig. Anonymkode: fbdfe...adf Jeg hadde med meg samboeren min, så har heldigvis han å prate med. Han sier jeg ikke gjorde noe galt eller sa noe helt drøyt. Jeg var overhodet ikke den fulleste, så vet jo egentlig at jeg mest sannsynlig husker mer enn de fleste. Men jeg går igjennom alt jeg sa, om igjen og om igjen🙈 man blir jo mer utadvendt når man drikker, tror det er det som er verst. At jeg føler jeg mister kontrollen. Jeg tenker til og med det før jeg sovner, at i morgen blir jævlig😅 Jeg skal gå meg en tur etterhvert, når nervene har blitt litt bedre.. Er ikke dårlig fysisk heldigvis, bare psykisk. Ts. Anonymkode: 992e5...fa6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå