AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Jeg har alltid handlet tørrvarer, frysevarer, og andre langtidsholdbare artikler for en måned av gangen, men de siste årene har jeg tatt storhandelen via nettbutikk. Denne gangen tok jeg storhandelen hos en kjede som ikke har nettbutikk, og måtte gjøre handelen selv. Jeg fant ut når det var forventet å være rolig i butikken slik at jeg ikke skulle være en plage for andre kunder, og fylte handlevogna. I kassa møtte jeg en hyggelig ansatt, som hilste før hun kastet et blikk på vogna, justerte stolen, og kommenterte at "her blir jeg nok sittende en stund". Hele handelen var unnagjort på 6-7 minutter, men munnen gikk kontinuerlig mens hun scannet: "nå er du klar for julebaksten ser jeg", "dere skal virkelig kose dere i helga ja", "synes du denne er noe god da?" og lignende, før hun avsluttet med et høyt "nå håper jeg du har nok penger på kontoen, for jeg har ikke tid til å sette alt dette tilbake igjen". Da fikk jeg virkelig lyst til å la henne gjøre nettopp det, la være å betale slik at hun måtte sette alt tilbake igjen! Jeg har jobbet i dagligvarebutikk selv for mange år siden, og da hadde vi en uskreven regel om at vi aldri kommenterte det kundene kjøpte, og nå fikk jeg selv føle på hvorfor vi hadde denne regelen, for dette var virkelig ubehagelig. Denne butikken kommer jeg ikke til å handle hos igjen, men jeg lurer på om jeg skulle skrevet et lite notat til butikksjefen der jeg fortalte om opplevelsen, og foreslå at de innfører en tilsvarende regel som vi hadde - at de ikke kommenterer kunders handel. Ville dere gjort det, eller bare latt det gå i glemmeboka? Anonymkode: f2910...d0c 17 9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Nei herregud, dette hadde jeg ikke giddet å ta videre altså. Anonymkode: 560e8...8f3 35 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 12. november 2023 Jeg tolker interaksjonen som at den butikkansatte forsøkte å holde småpraten i gang med litt humor. Det interessante her er jo hvorfor du reagerer som du gjør? Anonymkode: 29143...6ac 79 2 22
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 La det gå. Vedkommende mener ikke å være frekk, men er nok bare av den skravlete typen, noe mange kunder setter pris på. Det er ikke alle som har like mange å snakke med i hverdagen. Jeg synes ikke du skal la deg krenke av det her. Anonymkode: d5b45...9f0 20 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 Livet er for kort. Anonymkode: ffda4...482 4 2
lillevill Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Jeg hadde sagt at vet du når jeg jobbet i butikk så sa lederen min at vi aldri skulle kommentere på hva kundene handlet. Antar det har forandret seg? 17 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 Skjønner at det føltes litt rart for deg som kunde, men høres ut som at den ansatte bare var pratsom og humoristisk. Synes det er litt drøyt å boikotte butikken pga denne «episoden». Er du litt nærtagende til vanlig? I så fall kan du jobbe litt med det. Anonymkode: c5de8...62c 36 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 Av og til lurer jeg på om enkelte gjør sitt beste for å tolke ting i verst tenkelige mening. Let it go! Anonymkode: 3aedd...998 39 7
Schmuhu Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 Toleranse og respekt går begge veier. Upassende kommentarer kan forekomme. Schnuhu
Spissrotte Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 Jeg ville latt det gå i glemmeboka, men det betyr at det er feil å si fra. Du må selv vurdere om det er verdt tiden din. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tolker interaksjonen som at den butikkansatte forsøkte å holde småpraten i gang med litt humor. Det interessante her er jo hvorfor du reagerer som du gjør? Anonymkode: 29143...6ac Enig, det var kun intetsigende tomprat for å bryte stillheten. Er rarere å ikke si noe som helst når man står så tett på hverandre i ti minutter. Anonymkode: 1091c...86e 21 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 Det var selvsagt en feil fra den ansatte , den siste setningen. Men jeg hadde nok svart, et eller annet som at jeg ikke har for vane å kjøpe noe uten penger ol. Ellers ser jeg ikke så mye galt i kommunikasjonen. For mange er bitkkansatt nestecde eneste de snakker med om dagen Anonymkode: 2afed...605 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 totalt uprofesonelt. Der hadde jeg av prinsipp aldri handlet igjen Anonymkode: 9d354...3fa 18 1 2
Duff Skrevet 12. november 2023 #14 Skrevet 12. november 2023 Det er jo bare tøyseprat, mye bedre det enn den pinlige stillheten. 11 1
Gjest Spade Skrevet 12. november 2023 #15 Skrevet 12. november 2023 Introvert møter ekstrovert klagetråd
Daria Skrevet 12. november 2023 #16 Skrevet 12. november 2023 Alt man skal hisse seg opp over... Jeg er ikke så glad i tomprat selv (men ble ganske dreven på det da jeg jobbet i butikk, fordi en del kunder både satte pris på og forventet det), men skal jeg stå så tett på et annet menneske i en sånn situasjon såpass lenge foretrekker jeg likevel det foran langvarig stillhet. Det virker jo litt som om du selv av en eller annen grunn synes det er pinlig å handle så mye - det er kanskje der problemet egentlig ligger? 7 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #17 Skrevet 12. november 2023 Er mer intr i hvorfor TS er redd for å være en plage for andre kunder? Anonymkode: 65172...ad7 7 1
Phoenix Heart Skrevet 12. november 2023 #18 Skrevet 12. november 2023 Hadde jeg fått en slik kommentar, hadde jeg bare gått uten varene og handlet ett annet sted. 10 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #19 Skrevet 12. november 2023 Kunne vært værre. Jobbet en orginal i kassa det jeg bodde. Han brukte og å kommentere varekjøp. Jeg sto bak en dame i køen engang, som han pratet med. Plutselig hører jeg han spørre "hvordan gikk fødselen?" Omggg, sikkert noe man vil legge ut om i kassekøa🤣 Men! Han fikk nok en del klager, for han sluttet å kommentere varene etter en stund. Så ville sagt fra, kan være flere gjør det samme også blir det slutt på det. Anonymkode: bb8ed...33f 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #20 Skrevet 12. november 2023 Hun var fryktelig uprofesjonell og butikken burde egentlig få beskjed, ja. Selv hadde jeg ikke handlet der igjen. Anonymkode: cba61...5d6 17 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå