AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #1 Skrevet 11. november 2023 For mange, meg inkludert, så er det vanskelig å skjule følelsene når man blir avvist seksuelt. Hvis det blir flere ganger på rad, så er skuffelsen sånn at jeg ikke klarer helt å skjule det, trekker meg litt unna for å prøve å skjule det, for slikt er veldig sårt i lengden, men hvis jeg trekker meg litt tilbake, så skjønner hun jo hvorfor, selv om jeg egentlig ikke kommer med noen kommentarer. Jeg vet dette ikke er bra i et forhold, og hater at jeg reagerer sånn, men å late som ingenting og bare smile er så vanskelig, skjer det mye så blir man jo lei seg, de fleste vil jo føle at partneren har lyst på en Hvordan takler dere avvisning, og dere som sliter litt med samme, hvordan håndterer dere det Anonymkode: 51d06...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Jeg har vært i et ekteskap i mange år der avvisning var normalen. Etterhvert trakk jeg meg mer og mer unna, og endte opp med å "skru av" min egen seksualitet og normalisere det. Ekteskapet tok slutt for noen år siden, men jeg sliter fremdeles med å "skru på igjen" min egen seksualitet. Mister lett ereksjonen, sliter noen ganger med å få den opp, sliter med lysten, sliter med at jeg rett og slett ikke tenner på noe lengre. Dette må min nye kjæreste slite med, men vi jobber oss igjennom det, og det blir litt bedre for hver dag. Jeg tør nå av og til å ta initiativ igjen. Jeg har overhodet ingen problemer med hverken lyst eller ereksjon når jeg har hatt uforpliktende sex, ons-er, fwb forhold etc, men straks det ble følelser inne i bildet kom frykten krypende frem igjen. Min nye kjæreste avviser meg aldri, er klar over hvorfor jeg er sånn og viser stor forståelse. Jeg derimot får av og til lyst til å kappe av meg kuken og gå i kloster. Anonymkode: 8c410...a1c 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (På 11.11.2023 den 17.07): Hvordan takler dere avvisning, Anonymkode: 51d06...8a8 Takler det ikke på noen spesiell måte. Det er 100% naturlig at 2 mennesker igjennom et langt samliv ikke ønsker sex samtidig hver eneste gang…..langt der i fra. En avvisning på et seksuelt initiativ vekker ingen som helst følelser eller reaksjon egentlig. Det er som om en takker nei om jeg tilbyr en kaffekopp. Vedkommende hadde ikke lyst på en kaffekopp. Virkelig ingen ting å dvele ved. Jeg er konstruert slik at jeg klarer virkelig ikke å forstå de som får disse dramatiske følelsene bare fordi partner ønsker sex akkurat samtidig som deg. Det er litt absurd. Anonymkode: cd1b2...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Jeg glemmer det etter 2 sekunder. For han vil jo sikkert ha sex igjen en annen gang. Sex er ikke no big deal så jeg tåler godt å bli avvist, også flere ganger på rad. Han eier sin egen kropp og jeg kan ikke furte når jeg ikke får tilgang til den når det passer meg. Slik tenker jeg. Anonymkode: 2bc2e...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg glemmer det etter 2 sekunder. For han vil jo sikkert ha sex igjen en annen gang. Sex er ikke no big deal så jeg tåler godt å bli avvist, også flere ganger på rad. Han eier sin egen kropp og jeg kan ikke furte når jeg ikke får tilgang til den når det passer meg. Slik tenker jeg. Anonymkode: 2bc2e...c9d Tro meg, jeg reagerer ikke negativt med vilje, klar over det er veldig usjarmerende, synes ikke akkurat det er sexy med damer som blir snurt om de ikke får kuk heller, men litt forståelse har jeg, siden jeg synes det noen ganger er vanskelig selv, men det er perioder hvor det er mindre sex, og jeg har blitt avvist mange ganger på rad, ikke bare blir jeg lei meg og frustrert, men jeg mister lysten til å prøve meg når det er slik. Jeg er en følsom mann, og hater at jeg ikke klarer å skjule det. Å kjenne følelsene er ikke noe problem, det lever jeg fint med, og naturlig å bli skuffet og frustrert iblant, problemet er hvordan man takler det, og her sitter følelsene litt utenpå kroppen, så føles umulig å legge lokk på TS Anonymkode: 51d06...8a8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Takler det ikke på noen spesiell måte. Det er 100% naturlig at 2 mennesker igjennom et langt samliv ikke ønsker sex samtidig hver eneste gang…..langt der i fra. En avvisning på et seksuelt initiativ vekker ingen som helst følelser eller reaksjon egentlig. Det er som om en takker nei om jeg tilbyr en kaffekopp. Vedkommende hadde ikke lyst på en kaffekopp. Virkelig ingen ting å dvele ved. Jeg er konstruert slik at jeg klarer virkelig ikke å forstå de som får disse dramatiske følelsene bare fordi partner ønsker sex akkurat samtidig som deg. Det er litt absurd. Anonymkode: cd1b2...1e5 For meg er det vanskelig å forstå at man ikke blir litt lei seg eller frustrert om man blir avvist 5. gangen på rad, men skulle ønske jeg kunne skru av følelsene og tenke som deg, for det gjør jeg rasjonelt sett, men så var det disse følelsene da.. TS Anonymkode: 51d06...8a8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 Jeg hadde gått full psyko på vedkommende. Du vet alle de sjarmerende triksene som grine, tigge, true, lure, lyve og rase. For hvorfor skal ikke du få pule noen, når alle de andre for pule? Anonymkode: f3318...fb0
Flintis Skrevet 16. november 2023 #8 Skrevet 16. november 2023 Jeg regner med at jeg ikke lenger er seksuelt attraktiv for henne og da gjenstår det å åpne forholdet eller gå. Selvfølgelig finnes det unntak som sykdom.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #9 Skrevet 16. november 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg glemmer det etter 2 sekunder. For han vil jo sikkert ha sex igjen en annen gang. Sex er ikke no big deal så jeg tåler godt å bli avvist, også flere ganger på rad. Han eier sin egen kropp og jeg kan ikke furte når jeg ikke får tilgang til den når det passer meg. Slik tenker jeg. Anonymkode: 2bc2e...c9d Hei du, det er kanskje ikke snakk om å "få tilgang når det passer meg" her. I mitt tilfelle var det avvisning 99 av 100 ganger i år etter år. Det gjør noe med psyken ikke sant. Man gjør det man må for å beskytte seg selv. Jeg er også litt følsom på dette og hater meg selv for det. Anonymkode: 8c410...a1c 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #10 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Takler det ikke på noen spesiell måte. Det er 100% naturlig at 2 mennesker igjennom et langt samliv ikke ønsker sex samtidig hver eneste gang…..langt der i fra. En avvisning på et seksuelt initiativ vekker ingen som helst følelser eller reaksjon egentlig. Det er som om en takker nei om jeg tilbyr en kaffekopp. Vedkommende hadde ikke lyst på en kaffekopp. Virkelig ingen ting å dvele ved. Jeg er konstruert slik at jeg klarer virkelig ikke å forstå de som får disse dramatiske følelsene bare fordi partner ønsker sex akkurat samtidig som deg. Det er litt absurd. Anonymkode: cd1b2...1e5 Prøv å bli avvist 9 ut av 10 ganger og du får typ sånne utsagn at du”prøver å manipulere din partner til tilfredstille dine egen egoistiske behov. Etter det kan vi snakke hvordan det er å bli avvist. Anonymkode: b50ee...923 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #11 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg hadde gått full psyko på vedkommende. Du vet alle de sjarmerende triksene som grine, tigge, true, lure, lyve og rase. For hvorfor skal ikke du få pule noen, når alle de andre for pule? Anonymkode: f3318...fb0 Onaner istede for å begå overgrep. Glemmer du ofte at andre er mennesker med følelser og behov slik som deg, behov som å avstå fra sex når de ikke jar lyst også? Det passer seg ikke å være så utolerang til andres grenser, da hører du hjemme bak lås og slå til du har lært deg bedre. Anonymkode: bddf0...dfc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #12 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hei du, det er kanskje ikke snakk om å "få tilgang når det passer meg" her. I mitt tilfelle var det avvisning 99 av 100 ganger i år etter år. Det gjør noe med psyken ikke sant. Man gjør det man må for å beskytte seg selv. Jeg er også litt følsom på dette og hater meg selv for det. Anonymkode: 8c410...a1c Det gikk på syken din fordi du merket at partneren din ikke følte det samme. Anonymkode: bddf0...dfc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #13 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg hadde gått full psyko på vedkommende. Du vet alle de sjarmerende triksene som grine, tigge, true, lure, lyve og rase. For hvorfor skal ikke du få pule noen, når alle de andre for pule? Anonymkode: f3318...fb0 Hvem svarer du egentlig? Kan ikke være meg ihvertfall TS Anonymkode: 51d06...8a8
Doolittle Skrevet 16. november 2023 #14 Skrevet 16. november 2023 Det kommer an på om det er en gang i blant eller om det er mer normalen i forholdet. Er det nå og da har jeg null problem med det. Er det derimot vanligere med avvisning enn ikke tar jeg etter hvert mindre initiativ til sex og trekker meg mer unna. Da føler jeg på en måte at jeg har spilt ballen til henne og at det da er hun som må ta initiativet. Om det tar lang tid før hun da enten tar initiativ eller at vi snakker ut om tingenes tilstand kan det ødelegge litt for min del.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #15 Skrevet 17. november 2023 Hmm, denne traff meg litt.. Som kvinne i et langt parforhold var det en periode jeg ofte avviste mannen min. Små unger, travel jobb, bygging av hus mm. Tenkte nok ikke egentlig over hvordan det opplevdes for han. Han begynte etterhvert å bli mer passiv og det kunne nok blitt en alvorlig trussel for forholdet vårt. Han begynte å snakke om det til meg og vi klarte å kommunisere om det på en fin måte, uten at det nødvendigvis førte til mer sex. Jeg fikk imidlertid muligheten til å si at det ikke var han, men meg det sto på. Etter som årene har gått har dette blitt mye bedre - i takt med at min sexlyst har tatt seg kraftig opp. MEN; det jeg merker er at det at han har blitt avvist mange ganger, «sitter i hodet» fremdeles, på den måten at han kan fremdeles være ganske var på når jeg sier nei. Ikke noe konkrete råd fra meg, men ville bare si at jeg føler med deg og skjønner veldig godt at du har blitt kraftig preget av det du har opplevd, og at jeg synes det er modig og bra at du kommuniserer det. Anonymkode: 7443c...f52 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #16 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): men ville bare si at jeg føler med deg og skjønner veldig godt at du har blitt kraftig preget av det du har opplevd, og at jeg synes det er modig og bra at du kommuniserer det. Anonymkode: 7443c...f52 Altså… Høres ut som om noen har dødd eller opplevd en voldtekt liksom… Det er kun snakk om å få et «nei» når man vil knulle. Det er virkelig ingen verdens ting å la seg affisere av. Noen er så skjøre, at jeg seriøst lurer på hvordan man kommer seg helskinnet igjennom livet. Anonymkode: cd1b2...1e5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #17 Skrevet 17. november 2023 Først og fremst forsøker jeg unngå å bli sammen med menn som er fornøyd med sex 1 gang i uken eller mindre siden det er en dårlig oppskrift for meg. Når jeg likevel havner der, later jeg som det er greit en liten stund men jeg orker rett og slett ikke forhold med lite sex. Jeg blir trist, usikker og ett dårlig menneske som trolig ville vært utro før eller siden av sånt, så jeg fremprovoserer brudd med å være kranglete. Føles enklere enn å si: "jeg gidder ikke mer, fordi du ikke vil ha sex med meg". Anonymkode: ee8fd...e13 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #18 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså… Høres ut som om noen har dødd eller opplevd en voldtekt liksom… Det er kun snakk om å få et «nei» når man vil knulle. Det er virkelig ingen verdens ting å la seg affisere av. Noen er så skjøre, at jeg seriøst lurer på hvordan man kommer seg helskinnet igjennom livet. Anonymkode: cd1b2...1e5 Du er ikke utstyrt med så veldig mye empati og innsikt i psyken til folk? Det å stadig vekk få nei når man tar initiativ, og det på et område der du eksponerer følelsene dine - tror du ikke det får konsekvenser? De aller fleste vil etterhvert begynne å tro at det er en selv det er noe feil med. Noen er så ignorante og tjukkhuda at jeg seriøst lurer på hvordan deres nærmeste har det i livet… Anonymkode: 7443c...f52 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #19 Skrevet 17. november 2023 Tåler det dårlig. Fordi det «aldri» skjer 😇 Anonymkode: 732c5...826
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #20 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 13.11): Jeg har overhodet ingen problemer med hverken lyst eller ereksjon når jeg har hatt uforpliktende sex, ons-er, fwb forhold etc, men straks det ble følelser inne i bildet kom frykten krypende frem igjen. Min nye kjæreste avviser meg aldri, er klar over hvorfor jeg er sånn og viser stor forståelse. Jeg derimot får av og til lyst til å kappe av meg kuken og gå i kloster. jeg vil gjerne rette en takk til alle dønn ærlige menn her inne. Det er noen ganger en stor øyenåpner å lese fra en manns perspektiv. Jeg er lei for at du befinner deg i en så vanskelig situasjon. Men takk for at du delte Anonymkode: 96cbc...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå