Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen vært igjennom icsi med mannlig faktor som «årsak» til assistert befruktning? 
leser mye på nett om at sjansen for graviditet er større dersom det er mannlig faktor, men det tørr jeg ikke satse på.

måtte du ha mange forsøk med icsi før det klaffet?

Anonymkode: cbfe2...02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt utgangspunkt var mannlig faktor (lite sperm i sæden), og gjorde vel tre innsett (med flere uttak) offentlig + to private forsøk uten at det klaffet. 

Jeg reagerte veldig dårlig på medisinene (overstimulert flere ganger), men til tross for mange ulike protokoller så opplevde vi at kvaliteten på embryoene ble lav. Riksen satte inn dårlige egg, mens privat var de mer ærlige og sa ifra når det ikke nyttet. 

Vi skjønte jo etter hvert at det mest sannsynlig var kvinnelig faktor også, selv om alle mine verdier var gode. 

De få sædcellene mannen hadde var det ingenting i veien med, da. Vi endte opp med å prøve eggdonasjon, og ett uttak endte opp i to levendefødte barn (ett ferskt og ett fryst), så dersom mine egg hadde vært gode ville vi sikkert blitt gravide ganske fort med ICSI.

Anonymkode: 366c4...28c

Skrevet

ICSI pga mannlig faktor her også.

4 uttak og 8 innsett. En kjemisk og en graviditet.

Riksen har bare dyrket til dag 2 og de har gjort så mye rart så de innsettene regner jeg nesten ikke med. Ble gravid på første innsett privat, det åttende innsettet, men det endte i MA nå nettopp. Får se hvordan det blir med de to blastoene jeg har i fryseren hos privatklinikken.

Anonymkode: 1611f...498

Skrevet

Vi har nylig gjennomgått icsi på grunn av mannlig faktor. Vi hadde ett uttak med 4 befrukta egg. Ble gravid på første innsett og skal ha tidlig ultralyd i neste uke for å se om alt står bra til.  3 embryo på frys. Går privat.

Anonymkode: c74e0...f1f

Skrevet

Hos oss var det mannlig faktor, mannen produserer ikke sædceller så vi måtte bruke donor. Likevel tok det oss 5 år og 8 ivf forsøk å bli gravid 

Anonymkode: 115ec...e6a

Skrevet (endret)

Vi har nylig gjennomgått ICSI hos Rikshospitalet pga mannlig faktor. Jeg tror det er mange ting som spiller inn og tok ingenting for gitt selv om de sa det var gode sjanser. Tror alder har litt å si!

jeg var 29 på tidspunktet for egguttaket og fikk ut 20 egg 😵‍💫 Ble kraftig overstimulert (men det er en annen historie)

Av 16 modne egg ble 15 befrukta så de klarte å finne mange nok sædceller selv om mannen har alvorlig nedsatt kvalitet (både antall og hastighet).

av disse utviklet 6 seg til gode blastocyster på dag 5 og jeg fikk ett satt inn og fem stk fryst ned.

Ble gravid på første forsøk 🥰 

Tror det er avgjørende at det ikke er kvinnelig faktor også! Men det vet man aldri på forhånd så statistikken er nok god for icsi hvis det kun er mannen og kvinnen er relativt ung.

masse, masse lykke til!

Endret av sommerfugl154
Skrevet

Følger denne tråden og håper flere kan dele🥰

det er mannlig faktor her også, vi skal igang med Icsi nærmere Februar-Mars. Mannen er 32 og jeg er 27 😌

Anonymkode: 0a1dd...38b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 22.33):

Har noen vært igjennom icsi med mannlig faktor som «årsak» til assistert befruktning? 
leser mye på nett om at sjansen for graviditet er større dersom det er mannlig faktor, men det tørr jeg ikke satse på.

måtte du ha mange forsøk med icsi før det klaffet?

Anonymkode: cbfe2...02a

Hadde 3 ICSI forsøk. Mannen min var nesten steril, så på alle forsøkene var det mindre levende sædceller enn hva jeg hadde fine egg. Fikk satt inn egg alle gangene likevel, men ble aldri gravid. Har etter dette blitt gravid 3 ganger spontant og født levende barn. 1 etter 8 år uten prevansjon (inkl de tre forsøkene), så etter 10 mnd igjen og så igjen etter 3 år. Etter dette steriliste mannem min seg og legen var overrasket over å sterilisere en som hadde fått sterilitetsattest (for adopsjon) 6 år før og nå skulle sterilisere seg igjen. 

Anonymkode: 17d72...b1f

Skrevet

Ekstra til innlegget over da jeg ser du spør om alder. Vi var 21 og 26 ved første forsøk tror jeg. Endte opp med å føde når jeg var 27, 28 og 32 år.

Anonymkode: 17d72...b1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...