Gå til innhold

Strikk til mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg strikke til en mann? Tenker votter, lue, sokker, ol. Hva vil menn sette pris på, og hvilket mønster? 

Anonymkode: 0755c...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grå raggsokker eller hvite/svarte selbuvotter som er strikka i ull og lett tova i tørketrommel så de blir tette er vel safe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som kan strikkes til kvinner, kan strikkes til menn. Kroppene våre er sånn ca. 95% like, hvis du titter nøye etter.  😁

Anonymkode: acf07...dde

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann som strikker selv, så liker jeg enkle luer i tynt garn som ikke klør. Jeg strikker meg votter i forholdsvis tynt garn med geometriske eller tradisjonelle mønster, som jeg håndtover lett slik at de er tette uten å bli for tykke. Ullsokker med alskens mønster og farger,  jeg er dog ingen stor fan av pasteller... Favorittsokkene for tiden er i vinrødt og lys grått. 

Anonymkode: c890a...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 10.59):

Som mann som strikker selv, så liker jeg enkle luer i tynt garn som ikke klør. Jeg strikker meg votter i forholdsvis tynt garn med geometriske eller tradisjonelle mønster, som jeg håndtover lett slik at de er tette uten å bli for tykke. Ullsokker med alskens mønster og farger,  jeg er dog ingen stor fan av pasteller... Favorittsokkene for tiden er i vinrødt og lys grått. 

Anonymkode: c890a...d10

Mens derimot mannen min som er en friluftsorganisasjoner foretrekker myke og tykke plagg som varmer og er funksjonelle 😉 Tenker menn er forskjellig som oss kvinner, så ts kan jo fortelle litt om mannen sin? 

Anonymkode: b93fa...0ac

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan jo ta en kikk i denne: 

image.png.a79d2ba7b4d0f167c0d118a6560b5033.png

Anonymkode: b57ca...8e7

Denne boka er fin.

Birger Berge har kommet med to strikkebøker med mange flotte oppskrifter til herre. Både småstrikk, gensere og annet. 

Anonymkode: 4dd81...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ønsker seg balaklava, han jobber mye utendørs og bruker mye bil i jobben (ut og inn av bilen hele dagen) så han har mistet mange luer mens en balaklava kan henge rundt halsen når han ikke trenger lua på.

Anonymkode: e410b...1d5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...