AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #21 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): hun er ikke av typen som samler alle til vanlig, så dette var nok ekstra stas og spesielt for henne. Hvis hun ikke samler folk til vanlig, så har de kanskje ikke høyeste prioritet hos henne. Nære venner ville nok prioritert. Er alle 12 nære? Som noen sier, mange har dårlig råd nå, og ikke alle synes det er ok å bruke 1000 kroner på et utdrikningslag. Mange må prioritere stramt. Ville heller hatt fokus på dem som kommer og lage en koselig kveld sammen. Anonymkode: da216...25c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #22 Del Skrevet 10. november 2023 Så flott denne fantastiske vaksinen virker. Å nei! 12 stk og 4 kommer. Her måtte det blitt invitert flere. Hos oss ble 25 invitert og 12 kom. (Venninne av meg) Slik er det bare. Utdrikningslag er dyrt og ofte skal gjestene i bryllupet også. Vi betalte 500 kr hver og bruden fikk en topp kveld for det. I disse dyrtider må man bruke mindre kostbare ting å finne på. Anonymkode: f97d8...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #23 Del Skrevet 10. november 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Så flott denne fantastiske vaksinen virker. Å nei! 12 stk og 4 kommer. Her måtte det blitt invitert flere. Hos oss ble 25 invitert og 12 kom. (Venninne av meg) Slik er det bare. Utdrikningslag er dyrt og ofte skal gjestene i bryllupet også. Vi betalte 500 kr hver og bruden fikk en topp kveld for det. I disse dyrtider må man bruke mindre kostbare ting å finne på. Anonymkode: f97d8...906 Vaksine mot hva? Vi har vært sjuke, men ikke av korona Anonymkode: d117e...f2e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 10. november 2023 #24 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde bare kjørt på. Dere kan jo få det ekstra gøy og koselig når dere er såpass få. Anonymkode: 61d62...56a Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #25 Del Skrevet 10. november 2023 Klart det må være leit 😕 uheldig tid på året. Anonymkode: e1de8...961 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #26 Del Skrevet 11. november 2023 Er de 4 som kommer inkludert deg som er søsteren og forlover? Eller blir dere 6 + bruden? Anonymkode: c2077...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #27 Del Skrevet 11. november 2023 Mange er syke nå. Julebordsesongen er rett rundt hjørnet. Går mye penger til jul osv. Men det kan jo bli kjempekoselig selv om dere er få 🙂 Anonymkode: bbb53...020 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #28 Del Skrevet 11. november 2023 Det kan nok skyldes økonomien. Jeg måtte melde avbud til utdrikningslaget til en venninne da jeg var student. Forloveren hadde arrangert scrapbooking, som kostet 500 kr. Resten av kvelden skulle bruden holde omvisning på et kunstgalleri og så skulle man sitte og kose seg hjemme hos henne med vin og snacks. Jeg hadde kjempelyst til å delta. Men siden jeg ikke hadde råd til scrapbookdelen, så syns jeg det var for pinlig å innrømme det og sa at jeg var syk. Jeg vågde ikke å bare stille til det jeg hadde råd til. Anonymkode: 3deb4...267 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #29 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det at folk er syke, er dessverre ikke noe å gjøre med.. Sykebarn, der tenker jeg at det ofte er en annen forelder eller lignende som kan stille opp, med mindre det er døden dør da. men utrolige dårlige venninner da, som melder avbud så kort tid til. Enten må man haste innkalle noen andre, eller gjøre hele utdrikningslaget mer luksus tenker jeg. Altså noe må jo skje når det er så få folk som dukker opp... Da kunne man jo reist på luksusspa og virkelig fyllekule. Anonymkode: 5ba62...4a4 Luksus spa. Ikke alle har råd til det. Har lest flere steder her på kvinneguiden om folk som kvier seg til utdrikningslag fordi det er på på luksushotell inkludert reisevei med spa eller svindyrt dags spa. Det er en gjenganger i mange tråder. Og så må noen av de med dårligst råd jobbe mer eller ta ekstravakter for å få råd betale det ned uten å si noe om det for å ikke virke kjip. Ikke må du ut med endel lapper selv, men de fire resterende må betale brudens spa opphold også. Så nei, man kan ha det like fint på en litt fancy restaurant som koster en brøkdel. Eller slik kollegaen min hadde det med bålpanne, grillmat, litt champagne, øl og musikk. Anonymkode: 9257f...859 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #30 Del Skrevet 11. november 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Hvis hun ikke samler folk til vanlig, så har de kanskje ikke høyeste prioritet hos henne. Nære venner ville nok prioritert. Er alle 12 nære? Anonymkode: da216...25c Jeg bemerket også den setningen, og tenkte det nok er med til å gjøre utdrikningslaget lite attraktivt hvis de 12 gjester er mer eller mindre ukjente for hverandre. Søsteren sa hun aldri hadde truffet forloveren. (Lite attraktivt = ikke så stor terskel for å melde avbud). 22 hours ago, AnonymBruker said: Enten må man haste innkalle noen andre, eller gjøre hele utdrikningslaget mer luksus tenker jeg. Altså noe må jo skje når det er så få folk som dukker opp... Da kunne man jo reist på luksusspa og virkelig fyllekule. Anonymkode: 5ba62...4a4 Man kan ikke endre så omfattende på et arrangement eller mangedoble prisen uten å høre med de tilmeldte. Anonymkode: 9e562...f29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #31 Del Skrevet 11. november 2023 Veldig dumt å melde avbud så kort tid før, men pub deretter og ut på klubb for å danse høres ut som et mareritt spør du meg😂 Anonymkode: 711cf...1bd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #32 Del Skrevet 16. november 2023 Forstår ikke helt. Du er søster og har selv invitert? Det pleier vel å være forlover som arrangerer? Alle rundt meg er syk nå. Mannen blir ganske stresset hvis baby er syk. Baby har vært ganske dårlig et par ganger. Jeg jobber på barneavdeling og blir hjemme hvis baby trenger meg. Forstår godt at far ikke vil være alene om baby er ordentlig tett, slapp og feber. Bare for å få sagt at det er ulike grunner for at noen ikke kan delta selv om partner kan være hjemme. Jeg blir også sliten når baby og/eller mannen er syk. Da blir det ofte mindre søvn, mer oppgaver som faller på meg og jeg blir rett og slett sliten og vil legge meg når baby legger seg. Ikke gøy å dra på byen da. Julebordsesongen har også startet. Jeg hadde nok prioritert utdrikningslag. Jeg bruker å ha 5 ferieuke i november da det er en "kjip" måned. Drar ofte på tur billig via restplasser. Da får vi ofte kort tid på oss. Ofte er dette eneste reise da vi ikke tar oss råd i fellesferien. Om utdrikningslaget er for dyrt, dårlig kjemi mellom deltakerne, dårlige aktiviteter (for flaut, for fysisk, kjedelig, dyr, langtekkelig osv) så kan folk falle fra. Noen tør kanskje ikke gi beskjed på forhånd fordi de ikke vil ødelegge opplegget. Så tar de en hvit løgn nærmere. Det er ofte lurt å involvere alle i utdrikningslaget på forhånd. F.eks forslag til aktiviteter, evt. aktiviteter noen ikke kan delta på (gravide, personer som er avholds og ikke vil på rølpefest, sykdom) og ca pris. Anonymkode: 906f5...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #33 Del Skrevet 16. november 2023 Ville nok tatt det opp med forlover og se med alle på lista om man kan få til en annen dag om det er viktig. Ellers tror jeg 4 kan være hyggelig det også, er jo ikke sånn at 12 mennesker får snakket så dypt sammen på en kveld føler jeg. Det er mye sykdom ute nå. Er fader meg utsolgt for papirlommetørkler flere steder rundt meg og det er det aldri ellers. Har selv vært skikkelig syk i 2 uker med forkjølelse drit, hangler fortsatt noe jævlig og føler meg fortsatt drit med snørring og hosting 3+uker etterpå, føler jeg aldri blir ferdig, men jeg var like vel i en bursdag forrige helg for det følte jeg jeg måtte siden så få skulle komme. Jeg bare tok det mer rolig. Anonymkode: 9d377...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #34 Del Skrevet 16. november 2023 Hvordan gikk det? Anonymkode: ec55e...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #35 Del Skrevet 16. november 2023 Brunello skrev (På 10.11.2023 den 13.10): Barnet har en far. Og sikkert også besteforeldre. Hvordan vet du det? Anonymkode: 6aa49...e51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #36 Del Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 13.02): Tviler på at alle har så syke barn at de er behov for at mor må være hjemme de timene🙄 Her hadde jeg glatt dratt på utdrikningslag og latt mannen være hjemme med barna. Jeg tenker jo at de i utgangspunktet måtte hatt barnevakt likevel?🙄 Virker som prioriteringene er litt feil. Hadde vært noe annerledes om det var en vanlig fest eller bursdag, men dette er noe man (forhåpentligvis) bare skal gjøre en gang i livet. Ta det opp med forlover å spør? Anonymkode: a404a...054 Jeg prioriterer barna mine foran ett utdrikkningslag. Jeg hater slike ting, både festing, masse greier osv. om barna er syke er det helt naturlig at man blir hjemme med de. Jeg hadde ikke overlatt syke barn til barnevakt. Anonymkode: 441a9...3be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #37 Del Skrevet 18. november 2023 On 11/10/2023 at 12:55 PM, AnonymBruker said: søster skal gifte seg om en måned, og er utdrikningslag i morgen. Hun har nok gledet seg ( vet om det) til festligheten, og være sammen med venner å feire med hurramegrundt. hun er ikke av typen som samler alle til vanlig, så dette var nok ekstra stas og spesielt for henne. Dessverre har det nå kommet 8 avlysninger, av 12 inviterte enten sykdom, syke barn, eller folk som er reist bort. jeg får litt vondt av at det bare kommer 4 stykker. Det er veldig kort varsel på å sette opp en ny dato, men jeg selv er villig til å avslyse en burdsag eller annen fest for å kunne være med å gjøre dagen hennes minneverdig. Forlover har ikke meldt noe om endringer, eller sagt noe ytterligere.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, om det er noe jeg kan gjøre ? vil ikke overkjøre forlover heller, har aldri møtt henne faktisk. men det frister å gripe inn på en eller annen måte. 4 av 12 er jo usedvanlig dårlig oppmøte.. Anonymkode: 9378b...03b Hvordan gikk det?? Anonymkode: d283a...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #38 Del Skrevet 18. november 2023 Brunello skrev (På 10.11.2023 den 13.10): Barnet har en far. Og sikkert også besteforeldre. Jada. Besteforeldre i andre deler av landet og en far som jobber i utlandet, og uansett vil små syke barn helst ha mor i min erfaring. Anonymkode: bcc08...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #39 Del Skrevet 18. november 2023 Mange har trangere økonomi nå, og det er mange utgifter før jul. Det går også mye sykdom rundt omkring, da prioriterer man ikke festing, som gjerne koster en del i tillegg. De er nok glade i henne fordi, det viktigste er at de kommer i bryllupet ♥️ Anonymkode: f8590...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #40 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 18.15): En ting er at det går mye sykdom for tiden, en annen ting er at mange faktisk har veldig dårlig råd. Vi måtte avlyse julebordet med jobb fordi folk syns det ble for dyrt og ikke kunne prioritere det slik ting er. 1000 kr for en pubtur er veldig mye penger, å være gjest i bryllup er i seg selv en dyr affære, så jeg kan forstå at folk ikke prioriterer utdrikningslag en måned før jul når man skal i brylllup (dyrt med klær, gave, transport og evt overnatting) og allerede teller på kronene. Jeg var invitert i utdrikningslag for noen år siden der forlover slet med å få folk til å delta, rett og slett fordi opplegget var alt for dyrt. Når ambisjonene ble senket og kostnaden likeså ble folk med. Og det endre opp med å være langt rimeligere enn 1000 kr. Sikkert lurt å få forlover til å gi en heads opp på frafall, men ellers får dere jo bare stille dere som kan og gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 36010...a45 Men de har ikke takket nei. De har takket ja, og deretter meldt avbud. Hvis det er pga dårlig råd, er det dårlig gjort. Da må de jo takke nei med en gang! Anonymkode: b2686...cae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå