AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 (endret) Kommentaren under er skrevet av en AB i tråden "Endelig bevist av forskning: single menn er for dårlige!", og ønsker å lage en egen tråd med den, fordi tipsene er så gode: Sitat Er du en singel mann som ønsker deg en kjæreste, så vær den beste utgaven av deg selv, og let etter den rette. Gode råd er å omgås mange mennesker, få seg venner og bekjente og gå ut, bli kjent med folk i virkeligheten og på nett, ha hobbier og interesser som inkluderer andre. Be venner med hjem, ha kompiskvelder og middager. Bruk gjerne datingsapper også, men først og fremst vær en ok kar som trives med seg selv og livet sitt. Det du ikke skal gjøre er å være "offer" og å kalle deg selv "dårlig", lese slik "forskning" og klage over kvinner, menn, samfunnsutvikling, likestilling og what not. På kvinneguiden av alle steder. Det er turn off, det. Stikk ut og ta deg en treningstur nå, hvis du ikke er på jobb i dag. Og avtal å treffe en kamerat i kveld, og rydd huset slik at det blir hyggelig. Mens du er ute, lån en bok på biblioteket slik at du har noe å snakke om, begynn å se den nrk-serien "makta", og les avisa hver dag. Anonymkode: 2c593...d92 Anonymkode: d2dae...3dd Endret 16. november 2023 av Rhodiola for å lenke til tråden sitatet er hentet fra 2 9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 Kvinner i dag kan forsørge seg selv, og trenger ikke en mann med god økonomi for å forsørge seg (i Norge, vel å merke). De fleste vil ha en noenlunde aktiv type, men han skal helst ikke være en superfit bodybuilder. Les gode bøker, se gode filmer, les Morgenbladet og andre gode avise. Lær deg å lage mat eller finn en eller annen hobby. Min opplevelse er at menn som sliter, sikter feil. De tror de må ha dyre klokker og biler og ha en "alfa-attitude". Og det er ganske andre type faktorer som er viktige når jeg ser hva venninnene mine leter etter i en partner. Man ønsker først og fremst en real type, som er snill, smart og oppegående, som ikke tar seg selv så høytidelig, som ønsker å oppleve ting og som man han ha gode samtaler med. Anonymkode: d2dae...3dd 5 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #3 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 12.23): Kommentaren under er skrevet av en AB i tråden "Endelig bevist av forskning: single menn er for dårlige!", og ønsker å lage en egen tråd med den, fordi tipsene er så gode: Anonymkode: d2dae...3dd Beste rådene jeg har lest! Anonymkode: 7a0ac...9ac 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Beste rådene jeg har lest! Anonymkode: 7a0ac...9ac Ikke sant! Anonymkode: d2dae...3dd
TB1895 Skrevet 10. november 2023 #5 Skrevet 10. november 2023 Men hva om man ønsker å være sammen med en som er introvert, beskjeden osv da? En jente som ikke går på byn og sånt? Som er litt rart siden jeg har planer om å dra på festivaler rundt om i verden nå 🤣
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 TB1895 skrev (1 time siden): Men hva om man ønsker å være sammen med en som er introvert, beskjeden osv da? En jente som ikke går på byn og sånt? Som er litt rart siden jeg har planer om å dra på festivaler rundt om i verden nå 🤣 Må du ha ei som skal sitte hjemme da? Jeg gjør det, og hadde følt meg lei meg over å være som jeg er, om jeg var med en mann som levde i verdens navle av sosialt liv og spenning. Anonymkode: 9a121...f68 2
TB1895 Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Må du ha ei som skal sitte hjemme da? Jeg gjør det, og hadde følt meg lei meg over å være som jeg er, om jeg var med en mann som levde i verdens navle av sosialt liv og spenning. Anonymkode: 9a121...f68 Nei, men vil ha en som er mer rolig enn ute og fester. Spesielt om hun fester uten meg. Jeg hadde selvfølgelig gjerne tatt med kjæresten på de festivalene hvis hun ville det. Nå er jeg ikke den som går på byn, går på fest hver helg og sånt altså. Og dw festivalene skjer med noen måneder imellom seg. Endret 10. november 2023 av TB1895
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 TB1895 skrev (7 minutter siden): Nei, men vil ha en som er mer rolig enn ute og fester. Spesielt om hun fester uten meg. Jeg hadde selvfølgelig gjerne tatt med kjæresten på de festivalene hvis hun ville det. Nå er jeg ikke den som går på byn, går på fest hver helg og sånt altså. Og dw festivalene skjer med noen måneder imellom seg. Åja, da er det forståelig 😊 Anonymkode: 9a121...f68
TB1895 Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Åja, da er det forståelig 😊 Anonymkode: 9a121...f68 Du er en dame? Som sitter mye hjemme men som egentlig har lyst til å komme seg mer ut? Send en pm til meg da.
herzeleid Skrevet 11. november 2023 #10 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 12.23): Kommentaren under er skrevet av en AB i tråden "Endelig bevist av forskning: single menn er for dårlige!", og ønsker å lage en egen tråd med den, fordi tipsene er så gode: Anonymkode: d2dae...3dd Å "bli den beste versjonen av seg selv" er alltid bra, og det ligger nok mye i å åpne seg, være aktiv og sosial og ikke grave seg ned i det som ikke fungerer. Samtidig beskriver en jo her på mange måter det som fremstår som en allerede utadvent person med en kompisgjeng som har tid til kompiskvelder og middager, som både er komfortabel med og har arenaer for å omgås mange mennesker. Er man denne personen, og mot formodning enslig, er nok forutsetningen svært gode for å finne en partner om en ønsker det. Utfordringen er vel at mange av de som er ufrivillig enslige ikke er slike personer, har kanskje ikke en kompisgjeng som har tid til å henge jevnlig, har ikke arenaene for å omgås mange mennesker og er ikke en person som er komfortabel med å gå ut i verden og "date" for å finne nye venner. Så selv om rådene på mange måter er gode blir de kanskje til dels litt i samme gate som å be fattige "bare ta en utdannelse" eller "ta seg sammen". 3
Fjellmannover190 Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 Veldig gode råd, og selv om man ikkje har kompisgjengen eller utadventheten som kanskje kreves over, så vil dette kunne jobbes med, både med å utsette seg selv for sosiale treff og ved å lære hva som kreves. Du bør også gi deg god tid, det kan gå på 5 treff å møte den rette, men belag deg på at det tar lenger tid! Fokuser på treff og ikke kun chatting! M46 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #12 Skrevet 11. november 2023 15 hours ago, TB1895 said: Men hva om man ønsker å være sammen med en som er introvert, beskjeden osv da? En jente som ikke går på byn og sånt? Disse rådene er gode uavhengig om man liker å feste eller ikke. Det handler om å ha et liv som er noenlunde stimulerende uten en partner (men så blir det jo ofte BEDRE med en partner, er jo en grunn til at man faktisk vil ha kjæreste). Men man trenger ikke å visne bort i et hjørne i påvente av en partner. Og disse rådene legger ikke opp til en vill festkultur. Det å invitere en kompis på middag her jo ikke tidenes villeste aktivitet… Anonymkode: d2dae...3dd 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 herzeleid skrev (6 timer siden): Samtidig beskriver en jo her på mange måter det som fremstår som en allerede utadvent person med en kompisgjeng som har tid til kompiskvelder og middager, som både er komfortabel med og har arenaer for å omgås mange mennesker. Er man denne personen, og mot formodning enslig, er nok forutsetningen svært gode for å finne en partner om en ønsker det. Utfordringen er vel at mange av de som er ufrivillig enslige ikke er slike personer.... Jeg skulle til å si det samme. Jeg synes egentlig slike "fasitsvar" som denne tråden er bullshit. En approach som fungerer for en person funker ikke nødvendigvis for andre. Man må rett og slett finne ut av det på egenhånd og arrangere en rute som passer en selv Anonymkode: 5fbc4...13a 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skulle til å si det samme. Jeg synes egentlig slike "fasitsvar" som denne tråden er bullshit. En approach som fungerer for en person funker ikke nødvendigvis for andre. Man må rett og slett finne ut av det på egenhånd og arrangere en rute som passer en selv Anonymkode: 5fbc4...13a Forstår hva du mener. Men disse rådene trenger man ikke ta helt bokstavelig heller. Man kan dra ut essensen, som er at man bør jobbe med å komme seg mer ut blandt folk, gjøre seg selv tilgjengelig for andre og prøve å bryte ut av isolasjonen som mange er i. Selv om jeg er dame, er jeg introvert og har slitt mye med angst. Jeg forsøkte å bryte ut av det, og utvikle meg og vokse som person, være mer åpen i møte med andre mennesker. Jeg gikk på flere tinderdater også for å øve meg sosialt med det motsatte kjønn. Det fungerte og jeg fikk min første, og hittil eneste kjæreste som 23-åring. Jeg har hatt sex med én annen person, da jeg var 22. Anonymkode: dd800...2af 1
Gjest ti10 Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 Men det er vel ikke noe nytt, det gjelder jo begge veier. Man er mer attraktiv som partner hvis man har det godt med seg selv. Det er vel ikke så mange som vil ha en sur, bitter eller sutrete partner.
Fjellmannover190 Skrevet 11. november 2023 #16 Skrevet 11. november 2023 (endret) 54 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skulle til å si det samme. Jeg synes egentlig slike "fasitsvar" som denne tråden er bullshit. En approach som fungerer for en person funker ikke nødvendigvis for andre. Man må rett og slett finne ut av det på egenhånd og arrangere en rute som passer en selv Anonymkode: 5fbc4...13a Det er vel ofte det som er problemet for en del, at de lager ruten selv og ikke aner hvor de starter eller hvor de skal. Som Benjamin Franklin sa: "By failing to prepare, you are preparing to fail". Jeg har en plan, som passer inn i denne approachen, og når jeg oppnår målene med denne, selv uten en kjæreste, så har jeg uansett et mye bedre liv en før jeg startet! Endret 11. november 2023 av Fjellmannover190
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #17 Skrevet 15. november 2023 On 11/11/2023 at 9:16 AM, Fjellmannover190 said: Det er vel ofte det som er problemet for en del, at de lager ruten selv og ikke aner hvor de starter eller hvor de skal. Som Benjamin Franklin sa: "By failing to prepare, you are preparing to fail". Jeg har en plan, som passer inn i denne approachen, og når jeg oppnår målene med denne, selv uten en kjæreste, så har jeg uansett et mye bedre liv en før jeg startet! Lurt! Anonymkode: d2dae...3dd
Traktor Skrevet 15. november 2023 #18 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 16.39): Ikke sant! Anonymkode: d2dae...3dd Hva er du uenig i?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #19 Skrevet 15. november 2023 Det er bare en regel når det gjelder menn: IKKE VÆR UATTRAKTIV. Er du CHAD har du sjangs på alle damer. Så lett er det :) Anonymkode: 8a1b1...5c7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #20 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er bare en regel når det gjelder menn: IKKE VÆR UATTRAKTIV. Er du CHAD har du sjangs på alle damer. Så lett er det Anonymkode: 8a1b1...5c7 Haha bs. Jenten jeg var sammen med likte ikke sånne menn med 6 pack og lignende, likte ikke de der kjekkasene. Hun syntes at jeg er kjekk. Og jeg er så absolutt ikke en Chad. Det hun likte ved meg var at jeg så rolig ut, voksen, og all around god person. Noe jeg forsåvidt er. Men at kjæresten syns du er kjekk betyr jo ikke at alle andre jenter gjør det. Som mange usikre jenter tror dessverre. Og pga den forestillingen om at når de synes det, så synes alle det kan ødelegge et forhold. Wt tips til gutta som har en sånn kjæreste, IKKE bry deg om at andre jenter synes det og. Si til kjæresten din at hennes mening om deg er den eneste som betyr noe. Og ikke se ut som at du blir glad for at andre jenter synes det og. Gjør du ikke som jeg sier så kommer den type kjæreste til å bli usikker og tro at du egentlig ikke er så forelsket i henne som du sier og at det ikke er nøye hvem du er samme med. Å nøye seg med det man får er ikke bra for deg eller kjæresten. Anonymkode: a977f...3a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå