AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #1 Skrevet 10. november 2023 Jeg har flyttet inn i min egen leilighet, og jeg har rett og slett ikke lært å vaske ordentlig. 1. Hvordan vasker dere fliser i dusjen? Og hvor ofte? 2. hvordan vasker dere glassvegg i dusj? Og hvor ofte? 3. hvordan vasker dere fliser på vegger ellers på badet? Og hvor ofte? 4. hvordan vasker dere fliser på gulv på badet? Og hvor ofte? 5. Hvor ofte rengjør dere sluket i dusjen? Og hvordan? Det begynte å lukte litt på badet, og jeg åpnet sluket. Der var det en del hår, og fettlag på den greia nedi sluket (vannlås?). Dette er jo utrolig ekkelt, jeg skylte med varmt vann og gnikket bort fettet. Men vet ikke hvordan jeg skal rengjøre ordentlig. Det var vann nedi sluket, så fikk ikke sett hvordan det så ut der. 6. Er det andre ting på et bad man må være obs på å rengjøre og vedlikeholde? Vaskemaskin f.eks? Hvordan skal man rengjøre den? Og hvor ofte? Setter pris på alle svar Anonymkode: 5748d...0db 1
Sitronterte Skrevet 10. november 2023 #2 Skrevet 10. november 2023 1. Hvordan vasker dere fliser i dusjen? Og hvor ofte? Jeg sprayer med den lilla Plumbo flasken. Lar den virke en stund. Et par ganger i uken. Skyller med varmt vann som jeg spyler fra dusjen. 2. hvordan vasker dere glassvegg i dusj? Og hvor ofte? Sprayer den med samme sprayen som over, bruker klut og gnikker før jeg spyler av med varmeste vannet på dusjen. Nå har jeg ikke glassvegg, men sånn gjorde jeg før. 3. hvordan vasker dere fliser på vegger ellers på badet? Og hvor ofte? Bruker enten Jif spray for bad og tørker av med klut. Eller så lager jeg blanding i bøtte og vrir kluten i bøtten når jeg vasker. Kan bruke feks litt Salmiakk i vannet. Eller den lilla Plumbo`en. Noen ganger går jeg raskt over med Pink spray og klut. Veggene tar jeg lett over, men ofte. 4. hvordan vasker dere fliser på gulv på badet? Og hvor ofte?Vasker dem som andre gulv, med mopp. I dusjen så sprayker jeg med den lilla Plumboen. Jeg vasker gulvet på badet ganske ofte. Slutter som oftest med gulvet, når jeg har vasket andre steder i huset. Så tilsammen blir det flere ganger i uken. Det finnes en sykt god Cilit Bang spray også, som jeg bruker både i vasken, doen og på selve dusjstangen/stativet osv.Da skinner det Nå selger de en Pink spray som er veldig god og lukter godt. Den går an å bruke til både gulv og overflater.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå