AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Jeg har siden jeg var liten slitt med angst, ikke hele tiden men periodevis. Jeg er nå 30 år og har i en periode over et halvt år nå hatt mye angst, som har utviklet seg til en depresjon. Har ikke erfaring med depresjon fra tidligere. Som angsten bestandig har gjort, så har den nå etter et halvt år begynt å gradvis gi/ jeg har blitt flinkere til å kontrollere den. Det jeg sliter med å forstå er hvorfor jeg føler depresjonen bare blir værre, nå som angsten begynner å bli bedre. Burde ikke da depresjonen også bli bedre, i og med at jeg nå slipper mye av belastningen angst fører med seg? Føler jeg blir utrolig motløs å er redd dette aldri vil gå over 😪 Anonymkode: 26d0f...be2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Jeg tror det er fordi når kroppen din begynner å slippe taket og slappe av, først da setter depresjon inn. Eller mulig at kroppen tvinger deg inn i hvile ved å starte depresjon og at den kraftløse følelsen overtar etter anspentheten. Jeg har kjent på det selv og er like fortvilet hver gang av å «stå og se på» at depresjonens mørke sky kommer over meg, selv om jeg prøver å kjempe imot, være sosial, trene og alt sånt. Det føles som om den må komme. Og det må den kanskje fordi ellers lytter jeg ikke til kroppen. Kroppen greier ikke stå i en fight/flight på ubestemt tid. Så selv om du har endret alt og gjort godt, så er det så urettferdig som at du må «gjøre opp» for tidligere påkjenninger. Føles nedslående og urettferdig! Anonymkode: f666c...13b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Det er ikke sikkert at det ligger noen åpenbar logikk bak det, det kan være litt tilfeldigheter. Har du fått noen behandling for angsten og depresjonen din? Anonymkode: 536a0...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå