Gå til innhold

Hvilken sunne rutiner har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sover nok, drikker nok vann, unngår godteri i ukedagene, trener fire ganger i uken, fokus på hverdagsaktivitet - ikke sitte lenge av gangen, prøver å lære noe nytt de fleste dagene i uka, leser bøker, spiser for det meste lite prosessert mat, og lager mye fra bunnen av, snakker med psykolog om traumer, er noe sosial flere ganger i uka, tar blodprøve en gang i året for å se om jeg mangler noe (og tar tilskudd deretter), drikker sjelden kalorier og koffein, kjøper økologisk når jeg kan, koser meg med egentid og sjokolade i helgene, hverken røyker, snuser eller drikker alkohol. Unngår folk jeg kjenner når de er syke med noe smittsomt. God ventilasjon i huset. God hygiene, men ikke for hysterisk. Unngår folk som stresser meg. Jeg er ganske opptatt av å holde meg frisk og sunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener mye og holder meg slank, liker heldig vis ikke sukker (godteri, kaker og sjokolade), drikker veldig lite kaffe, sover nok. Drikker alkohol men i begrensede mengder. For mentalhygienen sin del prøver jeg å ikke komme i konflikt med noen eller involvere meg alt for mye i andres problemer. Viktigst er få hente seg inn helt alene hvis jeg kjenner meg tappet for energi. 👌🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å skjerpe meg, etter en tøff periode grunnet barn med diagnose og brudd. Ting har sklidd veldig ut, levd på dårlig mat og godis, gått ned i vekt fra slank til undervekt. Gjør per nå dette 

Prioriteter søvn (trenger 8-9 timer per natt)

Lager sunn, næringsrik matpakke med masse bra mat hver kveld til dagen etter

Trener når jeg har mulighet 

Hverdagsaktivitet med barna

Tilskudd av omega 3, vitaminer og mineraler

 

Anonymkode: 1d051...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunne vaner:

Drikker ikke alkohol overhode

Går 1,5 - 2 t med hund hver dag

Oppholder meg mye i naturen

Relativt sunt kosthold

Tar trankapsler

 

Usunne vaner jeg har planer om å kutte ut:

Snus

Godteri

Anonymkode: 2ca9e...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg ikke påvirke av tusen råd om vekt og trening. Spiser meg mett og liker å bevege meg, men henger meg ikke opp i moter innenfor dette. Har tror på at man kommer langt med sunn fornuft. 


 

 

Anonymkode: 2b880...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...