Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #1 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har hatt denne rollen i litt over 6 mnd i et ganske stort nordisk IT firma. Jeg er ansvarlig for alt som har med denne ene produsenten å gjøre, være seg tall, salg, rapporter, kampanjer ja alt som rører seg. Nå skal vi snart ha lønnforhandlinger. Og jeg vet at jeg er ganske underbetalt for å si det sånn. Avdelingen min er en ren produktavdelign og alle har samme rolle som meg, men på andre produsenter. Nå vet jeg ikke hva alle har, men det er ca 120.000 mer enn meg i året. Jeg har mine tvil om at de kommer til å tilby meg dette. Derfor vil jeg vite som er vanlig å tjene i denne stillingen. Jeg jobber nesten 12 timer i døgnet, og kunne sikkert ha jobbet enda mer også. Begynner å bli ganske frustrende, og jeg har også fått to telefoner fra forskjellige rekrutteringsbyråer. Den ene ringte i går, så der har jeg takket ja til en samtale. Den andre var helt uaktuell. Dette kan jo såklart brukes i en lønnsforhandlingssamtale. Noen som har noen bra tips når det kommer til å forhandle lønn? For det er jeg ikke god på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #2 Del Skrevet 27. januar 2006 Tenk over argumentene dine for hvorfor du bør få høyere lønn. Sette deg et øvre og nedre tak/grense, som du ikke kan gå under. Start samtalen med å spørre motparten om de er enige i prinsippene dine. Hvsi de sier ja til det og synes det høres rimelig ut, har du et godt utgangspunkt for å få dem med videre. Hvis de er enig i prinsippet men sier nei til høyere lønn, så er de amatør-forhandlere. Legg fram saken slik du mener det ligger an, og enten kjøper de det eller ikke. Gjør de ikke det, finn deg en annen jobb fort som bare det. Og da husker du på å forhandle om din lønn før du takker ja til jobben, og ikke etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå