AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #41 Skrevet 17. september 2024 Sønnen min var en urolig baby som brukte lang tid på å roe seg og likte ikke fremmede steder. Fra halvannet år så vi hvordan lek ute ble et fast system som han gjentok og gjentok. Men han var fornøyd uansett. Likte ikke at fremmede kom på besøk hjemme. Lite språk, men mye sitering av sanger og filmer. Likte faste gode rutiner ved leggetid, det har han alltid likt. Han fikk diagnosen autisme da han var 3, er nå 14 år og har fått svært god oppfølging av barnehage, skole og ellers ☺️❤️ Anbefaler Tøndergård skole og ressurssenter i Molde på det varmeste ☺️ Anonymkode: 22633...b16
tussi84 Skrevet 17. september 2024 #42 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvordan har det gått med deres barn? Anonymkode: 86adf...369 Vel, ikke så mye framgang. Han har økt ordforråd til rundt 50 ord, men han sier samme ordet for flere ting. Feks så er iss= is, fisk, tiss.. Han kan sette sammen to ord, feks mamma gå, og kan 3 ord av og til som: der er mamma. Ppt mener det er bare treg språkutvikling, men han nærmer seg jo 4 år nå. Har hatt spesial pedagogikk opplegg i bhg ca et år nå. Men han hører visst greit nå. Derimot har det vært mange ørebetennelse siste året. Er egentlig ikke noe mindre bekymret... 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #43 Skrevet 17. september 2024 tussi84 skrev (3 timer siden): Vel, ikke så mye framgang. Han har økt ordforråd til rundt 50 ord, men han sier samme ordet for flere ting. Feks så er iss= is, fisk, tiss.. Han kan sette sammen to ord, feks mamma gå, og kan 3 ord av og til som: der er mamma. Ppt mener det er bare treg språkutvikling, men han nærmer seg jo 4 år nå. Har hatt spesial pedagogikk opplegg i bhg ca et år nå. Men han hører visst greit nå. Derimot har det vært mange ørebetennelse siste året. Er egentlig ikke noe mindre bekymret... Skjønner deg godt, hvordan leker han da, har han noe repeterende atferd? Anonymkode: 86adf...369
Habiba Skrevet 17. september 2024 #44 Skrevet 17. september 2024 Jeg sa i fra på 6 mnd kontroll at det var noe som ikke stemte med gutten min, helsestasjonen ville vente og se. På 12 mnd kontroll var helsestasjonen enig i at han hang etter og vi ble henvist til Riksen og habiliteringen for utredning. Når han var tre år fikk vi diagnosen a-typisk autisme og lettere psykisk utviklingshemming. Det var trist samtidig var det godt å få ting endelig bekreftet.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #45 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig opphengt i alt som snurret. Satt og snurret hjulet på lekebilen i monotone bevegelser. Samme hjullet, samme håndbevegelse, øyne bare på hjullet i mange minutter. Tror han var 1,5-2 år. Anonymkode: 97417...9cc Min sønn var også svært opptatt av alt med hjul da han var barn. Dette gikk over etter hvert som han vokste opp, men som liten var han helt opphengt i det. Fikk ikke diagnosen Asperger før han var 22. Da var det sjefen på jobben hans som foreslo lege, og at en utredning kunne være noe. Vi foreldre var så vant til at sønnen vår "bare var sånn" at vi ikke tenkte det kunne være autisme i det hele tatt. Han var bare litt "rar", men ikke noe alvorlig liksom. Jeg tenkte i alle fall aldri det. Men faren hans, som hadde ny samboer, sa i etterkant (da diagnosen var et faktum) at hans samboer hadde ymtet frempå om det for noen år siden, at det kunne være noe sånt. Anonymkode: 1d06e...11a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå