horsey Skrevet 7. november 2023 #1 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) Oppdaterer denne til å bli en slags logg/dagbok fremover. Fra i går, altså uke 45 og uke 46 skal jeg ha en treningsøkt hver dag. Fortrinnsvis løpeøkter men har noen dager jeg knappt rekker noe pga jobb og noe annet så da er planen å legge inn noen styrkeøkter hjemme. Dørstokkmila kommer til å være lang noen dager (sikkert de dagene jeg ikke har tid til lang dørstokkmil 🤣) Hvis planen fungerer kommer jeg til å prøve på det samme flere uker. Kommer til å prøve å oppdatere tråden. Endret 20. november 2023 av horsey 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 7. november 2023 Forfatter #2 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) uke 45: 1/14: løpetur flatt/asfalt 36 min 2/14: gå/løpetur skog 30 min 3/14: løpeøkt på stier/flatt 43 min 4/14: løpetur 37 min 5/14: styrkeøkt hjemme 25 min 6/14: ble ingen økt, rett å slett tidsklemma. 7/14: løpe/gåtur i terreng, bratt. 63 min (skikkelig tungt dagen derpå) uke 46: 8/14: løpetur flatt/asfalt 38 min 9/14: styrkeøkt, fokus knebøy m 10 kg vekt 10/14: løpetur grus/asfalt 33 min. Litt styrke etterpå 10 min Endret 15. november 2023 av horsey Oppdatert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Del Skrevet 7. november 2023 Hver dag?! Du trenger jo dager med ro og restitusjon. Jeg trener mye, og det å starte hardt og trene hver dag er en rask måte til å gå drittlei og til strekker og skader. Legg deg heller på et nivå du ser for deg å holde fremover så jevnt som mulig, hele kroppen fordelt på en 2-3 aktive økter i uka? Anonymkode: 07298...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 7. november 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hver dag?! Du trenger jo dager med ro og restitusjon. Jeg trener mye, og det å starte hardt og trene hver dag er en rask måte til å gå drittlei og til strekker og skader. Legg deg heller på et nivå du ser for deg å holde fremover så jevnt som mulig, hele kroppen fordelt på en 2-3 aktive økter i uka? Anonymkode: 07298...382 Jeg er godt trent altså, ingen nybegynner i verken løping eller annet. Trenger en motivasjonsboost og et push på å gjøre noe selv om jeg er litt sliten å lei. Kommer ikke til å trene masse hardt, det skal være to relativt rolige uker egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Del Skrevet 7. november 2023 horsey skrev (29 minutter siden): Jeg er godt trent altså, ingen nybegynner i verken løping eller annet. Trenger en motivasjonsboost og et push på å gjøre noe selv om jeg er litt sliten å lei. Kommer ikke til å trene masse hardt, det skal være to relativt rolige uker egentlig. Skjønner! Lykke til, sender styrke og motivasjon 😃 Anonymkode: 07298...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Del Skrevet 8. november 2023 Inspirerende! Følger. Vil prøve å trene hver dag selv mest fordi jeg merker at det løfter meg psykisk. Bare en kort økt øker stemningsnivå minst et døgn etterpå. Så jeg tenker relativt korte økte men hver dag. Fin vane også. Tenker du at vanen med daglig økt kan senke dørstokkmila for deg etterhvert? Anonymkode: 10ff6...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Inspirerende! Følger. Vil prøve å trene hver dag selv mest fordi jeg merker at det løfter meg psykisk. Bare en kort økt øker stemningsnivå minst et døgn etterpå. Så jeg tenker relativt korte økte men hver dag. Fin vane også. Tenker du at vanen med daglig økt kan senke dørstokkmila for deg etterhvert? Anonymkode: 10ff6...b63 Jeg vet at jo mer jeg trener jo mer vil jeg trene så ja, ganske sikker på at å få inn vanen med daglig økt vil hjelpe på dørstokkmila utover vinteren. Det vil nok være dager utover vinteren at jeg ikke får løpt pga været (og rare jobbtider) rett å slett men da skal jeg være flinkere til å få inn styrkeøkter. Jeg klatrer/buldrer også en dag i uken å tenker at det skal telle som en økt iallefall dager hvor jeg jobber i tillegg. Fikk løpt i dag også så 3/14 ✅ Anonymkode: ac7a3...b0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 8. november 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet at jo mer jeg trener jo mer vil jeg trene så ja, ganske sikker på at å få inn vanen med daglig økt vil hjelpe på dørstokkmila utover vinteren. Det vil nok være dager utover vinteren at jeg ikke får løpt pga været (og rare jobbtider) rett å slett men da skal jeg være flinkere til å få inn styrkeøkter. Jeg klatrer/buldrer også en dag i uken å tenker at det skal telle som en økt iallefall dager hvor jeg jobber i tillegg. Fikk løpt i dag også så 3/14 ✅ Anonymkode: ac7a3...b0d Klarte å trykke Anonym da 😂🤷♀️men var meg som skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 10. november 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 10. november 2023 Ble løping i stedet for klatring på økt 4/14 i går pga tidsklemma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 13. november 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 13. november 2023 Ny uke, motivasjonen er for all del ikke super men jeg jobber med å justere hodet. -bare gjør det- 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #11 Del Skrevet 13. november 2023 Dette klarer du helt fint! Jeg har trent hver dag i 3 år (noe av trening er rolige joggeturer, og lett styrketrening), og når jeg har stemmene i hodet til folk som syns det er hysteriske å trene hver dag så tenker jeg alltid på ultraløpere og hva kroppene deres klarer: https://www.nrk.no/sport/vil-setje-verdsrekord-pa-48-timarslop_-_-har-aldri-gjort-noko-sa-crazy-1.16630744 Og tenker videre at de er de som er inaktive som driver ekstremsport 😄 De bruker ikke den kroppen de har fått tildelt, en kropp som er skapt for aktivitet. Anonymkode: 891b1...25e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 14. november 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette klarer du helt fint! Jeg har trent hver dag i 3 år (noe av trening er rolige joggeturer, og lett styrketrening), og når jeg har stemmene i hodet til folk som syns det er hysteriske å trene hver dag så tenker jeg alltid på ultraløpere og hva kroppene deres klarer: https://www.nrk.no/sport/vil-setje-verdsrekord-pa-48-timarslop_-_-har-aldri-gjort-noko-sa-crazy-1.16630744 Og tenker videre at de er de som er inaktive som driver ekstremsport 😄 De bruker ikke den kroppen de har fått tildelt, en kropp som er skapt for aktivitet. Anonymkode: 891b1...25e Ja jeg klarer det nok, eller jeg har jo allerede mista en dag 😂 (jeg har et par tunge jobber også, særlig den ene som periodevis føles som tunge konstante treningsøkter) For å nå løpemålene mine for 2024 må jeg ha en god grunntrening gjennom vinteren sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalikalinka Skrevet 14. november 2023 #13 Del Skrevet 14. november 2023 Heier på deg! 🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #14 Del Skrevet 15. november 2023 Overtrening er ikke imponerende. Løping er jo det som gir mest skader også.. Anonymkode: d5502...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 15. november 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Overtrening er ikke imponerende. Løping er jo det som gir mest skader også.. Anonymkode: d5502...aa3 Kommer vel ann på hvor langt/fort man løper også da. Jeg har klart å crunche ankelen på sykkeltur, få en skikkelig strekk i låret i bilen og briste ribbein på buldring men har ingen løperelaterte skader. Har ikke løpt langt pr økt disse dagene samt fått inn litt styrke. Jeg har noen 21k mål i skog og fjell neste år, jeg MÅ løpe. Kommer ikke til å løpe hver dag hele vinteren uansett, men litt løperelatert styrke de andre dagene blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #16 Del Skrevet 19. november 2023 Ble ingen trening i helgen utenom litt ridning i dag. Besøk,jobb og sosiale happenings tok for mye tid. Hadde disse 14dagenes fineste løpetur fredag kveld, 6 lette km. Kunne løpt litt lenger men ga meg mens det enda var lett. Gjennomsnittstempo 6:11. Gleder meg til å fortsette prosjektet. Anonymkode: ac7a3...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 19. november 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 19. november 2023 Selvsagt Horsey som klabber til å skriver som anonym 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 21. november 2023 Forfatter #18 Del Skrevet 21. november 2023 Uke 47: mandag: løpetur kveld. tirsdag: løpetur formiddag, dagslys og sol ! (Kjente mandagens tur i beina, men måtte utnytte sola) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 1. desember 2023 Forfatter #19 Del Skrevet 1. desember 2023 Uke 48: Fredag: Etter over en uke uten løping pga mye jobb, hodepine, fatigue og ned mot 16 minus ble det 6 km i 13 minus i dagslys i dag. Kaldt og friskt men fint, godt kledd med ull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå