AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #21 Skrevet 8. november 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men aldri mer! Har tre barn i barnehagen og jeg har blitt like mye skuffet hver gang vi har dratt på «fest» i barnehagen. Sist gang sto vi alene å pratet med et par som var like utilpass som oss, og barnehagepersonalet hadde heller ikke tid så det ble en ugrei opplevelse. Barnehagen skulle vise fram kunst barna hadde lagd, men kunsten fantes ikke. De hadde ikke prøvd å få til noe mer, eller prøvd å skape litt mer «show» rundt at alle foreldrene kom. Ja, vi ble skuffet fordi vi trodde det var litt som skulle skje men det var et veldig dårlig arrangement uten innhold. Trondheim kommune spanderte kalde pølser, og det smakte forferdelig! Man kommer som regel stressende rett fra jobb og blir stående enten alene, eller i en klynge å small talke med andre foreldre om vær og vind. De andre foreldrene har enten sin gjeng, eller er like klein som jeg er. Man har som regel ingenting til felles med de annet enn at barnet deres går i samme barnehage.. Vi får som regel servert kalde pølser og saft, ble forøvrig matforgiftet sist når jeg spiste i barnehagen og jeg satt på dass i tre dager etterpå. Når man endelig har kommet seg avgårde så lurer man litt på hvorfor man orket. Min fritid er dyrebar og jeg har ingen interesse av å prøve å bli venn med noen andre foreldre, og blir man det så skjer det naturlig. Veldig mange foreldre er over ivrige og det er flaut å se på. Er generelt dritt lei av «perfekte foreldre» som prøver alt for hardt å skal være med på alt samt skryter av barnet sitt i alle anledninger. Har flere slike i barnehagen til barna mine, og de forstår ikke hvordan jeg klarer å ha tre barn.. Jo det kan jeg fortelle dem, at det får helt fint men jeg prøver ikke å være perfekt på alt! Nei takk! Jeg blir nok ikke med noe mer. Barna mine er i barnehagen for avlastning slik at jeg kan dra på jobb, samt at de kan være med andre barn. Jeg derimot har ingen interesse av å bli venner med andres foreldre, og fest i barnehagen er terningkast 1! Anonymkode: 2ae2b...1ea Det der er jo noe helt annet Anonymkode: 8f4fc...251 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #22 Skrevet 8. november 2023 Jeg har absolutt ingen interesse av å "feste" med noen foreldregrupper verken i bhg eller skole. Vil jeg treffe dem på en slik arena så er det fordi jeg har lyst og kjenner dem, ikke fordi det blir arrangert noe. Finner slike ting skikkelig kleint. Knytter jeg vennskap til barnas foreldre så er det via barna over tid, ikke på et slik arrangement. Anonymkode: a504d...e63 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #23 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, men aldri mer! Har tre barn i barnehagen og jeg har blitt like mye skuffet hver gang vi har dratt på «fest» i barnehagen. Sist gang sto vi alene å pratet med et par som var like utilpass som oss, og barnehagepersonalet hadde heller ikke tid så det ble en ugrei opplevelse. Barnehagen skulle vise fram kunst barna hadde lagd, men kunsten fantes ikke. De hadde ikke prøvd å få til noe mer, eller prøvd å skape litt mer «show» rundt at alle foreldrene kom. Ja, vi ble skuffet fordi vi trodde det var litt som skulle skje men det var et veldig dårlig arrangement uten innhold. Trondheim kommune spanderte kalde pølser, og det smakte forferdelig! Man kommer som regel stressende rett fra jobb og blir stående enten alene, eller i en klynge å small talke med andre foreldre om vær og vind. De andre foreldrene har enten sin gjeng, eller er like klein som jeg er. Man har som regel ingenting til felles med de annet enn at barnet deres går i samme barnehage.. Vi får som regel servert kalde pølser og saft, ble forøvrig matforgiftet sist når jeg spiste i barnehagen og jeg satt på dass i tre dager etterpå. Når man endelig har kommet seg avgårde så lurer man litt på hvorfor man orket. Min fritid er dyrebar og jeg har ingen interesse av å prøve å bli venn med noen andre foreldre, og blir man det så skjer det naturlig. Veldig mange foreldre er over ivrige og det er flaut å se på. Er generelt dritt lei av «perfekte foreldre» som prøver alt for hardt å skal være med på alt samt skryter av barnet sitt i alle anledninger. Har flere slike i barnehagen til barna mine, og de forstår ikke hvordan jeg klarer å ha tre barn.. Jo det kan jeg fortelle dem, at det får helt fint men jeg prøver ikke å være perfekt på alt! Nei takk! Jeg blir nok ikke med noe mer. Barna mine er i barnehagen for avlastning slik at jeg kan dra på jobb, samt at de kan være med andre barn. Jeg derimot har ingen interesse av å bli venner med andres foreldre, og fest i barnehagen er terningkast 1! Anonymkode: 2ae2b...1ea Dette er jo noe helt annet enn det som skisseres i hi. Hi snakker om en fest uten barna, med alkohol på kveldstid. Det du har vært med på er en tilstelning med barn og saft på ettermiddagstid. Utrolig trist fir ungen din om du ikke gidder å stille opp for barnet, som sikkert gleder seg masse til å vise frem ting til deg. Anonymkode: d8a48...b7f 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #24 Skrevet 8. november 2023 Ja både som mor og som ansatt! Viktig å kjenne de andre foreldrene ohså Anonymkode: 22c62...db2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #25 Skrevet 8. november 2023 Ja, det ville jeg. For barnets skyld. Det er ikke det at jeg har kjempeinteresse av å bli venner med de andre foreldrene. MEN: det er veldig viktig å ha nogenlunde kjennskap til de andre foreldre mtp barnas sosiale omgang. Det er mye enklere å avtale besøk og ting utenom bhg nå rman kjenner foreldrene litt. Det er lettere å ta kontakt for å avtale besøk/treff. Det er lettere å sende barna til noen du vet litt hvem er, så du både stoler på at de tar vare på ungen, og at ungen din ikke kommer til å sjokkere dem med oppførselen sin Det er lettere å HA besøk av barn når du har snakket med foreldrene deres og gjerne fått litt mer info om ungen, hva den trenger, liker, ikke liker, osv. Jeg er ekstrem-introvert, men går likevel på alt av foreldremøter, arrangement i bhg, er med i FAU - og ser stor verdi i det å bli ihvertfall bittelitt kjent med foreldrene og de ansatte i bhg. Anonymkode: fc5a8...e20 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #26 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har absolutt ingen interesse av å "feste" med noen foreldregrupper verken i bhg eller skole. Vil jeg treffe dem på en slik arena så er det fordi jeg har lyst og kjenner dem, ikke fordi det blir arrangert noe. Finner slike ting skikkelig kleint. Knytter jeg vennskap til barnas foreldre så er det via barna over tid, ikke på et slik arrangement. Anonymkode: a504d...e63 Det er ikke for at du skal "knytte vennskap". Og hvordan tenker du deg at du skal få kontakt med de foreldrene som henter/leverer på helt andre tider enn deg? Her er det mange foreldre jeg KUN treffer når det er FORUT og Lucia. Og da er det fullt kaos med at alle skal passe på ungene sine som løper her og der og alle veier, og ikke så god anledning å faktisk få pratet med andre voksne. Anonymkode: fc5a8...e20 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #27 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hadde du blitt med på det? Evt. hvorfor ikke? En fest i barnehagen etter stengetid med foreldre og barnehageansatte. Litt underholdning, mat og drikke (med måte). Anonymkode: 52c7f...476 Nei, grøss! det hadde ikke stått høyt på min ønskeliste. Hva er formålet med dette? Spesielt at foreldre skal drikke alkohol sammen med de ansatte. Man møter andre foreldre til tilstelninger med barna, som Høst- og Sommerfest, Luciafeiring osv... I tillegg treffes man gjennom FAU og i de utallige barnebursdager som det inviteres til i løpet av barnehageårene. Det holder. Anonymkode: 79188...f41 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #28 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er jo noe helt annet enn det som skisseres i hi. Hi snakker om en fest uten barna, med alkohol på kveldstid. Det du har vært med på er en tilstelning med barn og saft på ettermiddagstid. Utrolig trist fir ungen din om du ikke gidder å stille opp for barnet, som sikkert gleder seg masse til å vise frem ting til deg. Anonymkode: d8a48...b7f Jeg kan fortelle deg at barna kan få anledning til å vise frem sin kunst på SÅ mange andre - og mer hyggelige måter at jeg orker ikke begynne å ramse de opp engang! Å anklage brukeren for å ikke stille opp for barnet er så totalt skivebom som det kan bli! Personlig inviterer vi innimellom hele familiene til våre barns venner hjem til oss med middag eller litt snacks i helgene, eller vi drar på museum,kino eller dyreparken sammen. Det er da vi blir kjent med folk. Ikke ved å stå stappet inn i et lokale med alkohol i glasset sammen med barnehageansatte, der alle er margslitne etter jobb. Noe så kleint har jeg ikke hørt om på lenge! Er dette virkelig vanlig?? Anonymkode: 79188...f41
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #29 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan fortelle deg at barna kan få anledning til å vise frem sin kunst på SÅ mange andre - og mer hyggelige måter at jeg orker ikke begynne å ramse de opp engang! Å anklage brukeren for å ikke stille opp for barnet er så totalt skivebom som det kan bli! Personlig inviterer vi innimellom hele familiene til våre barns venner hjem til oss med middag eller litt snacks i helgene, eller vi drar på museum,kino eller dyreparken sammen. Det er da vi blir kjent med folk. Ikke ved å stå stappet inn i et lokale med alkohol i glasset sammen med barnehageansatte, der alle er margslitne etter jobb. Noe så kleint har jeg ikke hørt om på lenge! Er dette virkelig vanlig?? Anonymkode: 79188...f41 Please fortell meg om andre måter barnet barnet får vist frem tingene/sangene/dansene/teaterforestillingene o barnehagen uten at foreldrene kommer og ser på. det er ikke skivebom når ts snakker så stygt om å møte opp på helt vanlige fellesarrangementer i barnehagen. Da biter man tenna sammen og gjør det for ungen sin! nå var det ikke det den du siterte snakket om. Hun snakket om arrangementer i barnehagetiden MED barna, og selv det gadd hun ikke😬 Anonymkode: d8a48...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #30 Skrevet 8. november 2023 Som pedagogisk leder, hadde jeg ALDRI blitt med på noe sånt. Hvis jeg er ute på byen og det dukker opp noen foreldre, skygger jeg banen. Som forelder hadde jeg stilt men bare fordi jeg tenker at det hadde vært viktig ikke fordi jeg hadde hatt lyst. Anonymkode: bfa75...4e7 2
mereo Skrevet 8. november 2023 #31 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som pedagogisk leder, hadde jeg ALDRI blitt med på noe sånt. Hvis jeg er ute på byen og det dukker opp noen foreldre, skygger jeg banen. Som forelder hadde jeg stilt men bare fordi jeg tenker at det hadde vært viktig ikke fordi jeg hadde hatt lyst. Anonymkode: bfa75...4e7 Hadde jeg møtt noen av de ansatte ute på byen så hadde jeg sagt hei og gått videre. Hadde ikke møtt opp. Hadde føltes helt feil!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #32 Skrevet 8. november 2023 Jeg kunne ikke tenke meg noe verre 🙈 Dette gjør man da med venner mener jeg Barnehagen er ikke en arena hvor alkohol og fest skal inkluderes. Selv om barna selvsagt er hjemme. Anonymkode: 0febc...e96 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #33 Skrevet 8. november 2023 Hadde aldri blitt med på det verken som ansatt eller forelder, og jeg er begge deler i samme barnehage... Anonymkode: ec6ee...fd8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #34 Skrevet 8. november 2023 Som ansatt i bhg hadde jeg aldri blitt med på en slik fest. Fordi jeg sjal ha et profesjonelt forhold til foresatte i bhg. Nå er ikke jeg den som drikker meg helt bort og gjør masse teit og dumt. Men grøss om jeg hadde vært det. Hva hadde foreldrene tenkt da? Og andre veien, om noen av foreldrene hadde drukket seg kanon, og gjort masse dumt. Hvordan skulle jeg da greid å møte forelderen i bhg 2-3 dager etterpå? Stor frykt for at jeg hadde fått et nytt syn på barnet og deres foreldre. Og frykten for at foreldre hadde fått feil syn på meg. Synes virkelig ikke festligheter hører hjemme mellom ansatte og foreldre i en bhg. Men er med på julebord osv som arrangerer mellom oss ansatte, uten andre tilstede. Som forelder, så kunne jeg vært med om det kun var foreldre som samlet seg, uten ansatte. For å bli litt kjent med de andre foreldrene eventuelt. Men det er ikke sikkert alkohol og å bli kjent med foreldre er det beste trikset. Da tenker jeg andre tilstelninger hadde vært bedre, hvor ikke alkohol er en del av det. Anonymkode: bd060...9dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #35 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 17.51): Hadde du blitt med på det? Evt. hvorfor ikke? En fest i barnehagen etter stengetid med foreldre og barnehageansatte. Litt underholdning, mat og drikke (med måte). Anonymkode: 52c7f...476 Ugh, nei! I vår barnehage har styreren en tendens til å prøve seg på andre ansatte og også foreldre, og det vil jeg altså ikke være vitne til på noen måte. Grøss. Anonymkode: b9a3a...269
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #36 Skrevet 9. november 2023 Kunne fint ha truffet de andre foreldrene på kafé eller en pub. Ville ikke vært med på fest og drukket alkohol i selve barnehagen. Ville heller ikke festet med de ansatte. Det forholdet syns jeg skal være profesjonelt. Anonymkode: bd94a...fd3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #37 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Please fortell meg om andre måter barnet barnet får vist frem tingene/sangene/dansene/teaterforestillingene o barnehagen uten at foreldrene kommer og ser på. det er ikke skivebom når ts snakker så stygt om å møte opp på helt vanlige fellesarrangementer i barnehagen. Da biter man tenna sammen og gjør det for ungen sin! nå var det ikke det den du siterte snakket om. Hun snakket om arrangementer i barnehagetiden MED barna, og selv det gadd hun ikke😬 Anonymkode: d8a48...b7f Det kan barna vise frem gjennom tilstelninger der barn og foreldre møtes sammen. I vår barnehage har de laget en kunstutstilling som alle foreldre kan se på. Ut i fra svarene i tråden ser du at de fleste ikke liker et opplegg som det TS beskriver, inkludert bhg ansatte. Anonymkode: 79188...f41
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #38 Skrevet 9. november 2023 Nei bare nei. Mange ansatte har mer enn nok å gjøre på fritida om de ikke skal sosialisere med foreldre i tillegg. Og alkohol? Tidenes dårligste ide. Barnehageansatte skal ha et profesjonelt forhold til foreldre, de skal ikke bli venner. Anonymkode: ce0f5...dfc
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #39 Skrevet 9. november 2023 Nei! Nei! nei! Anonymkode: 3d2b8...a62
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #40 Skrevet 9. november 2023 Ja vi hadde antageligvis blitt med for å bli bedre kjent med foreldrene men jeg er alltid så rar når jeg drikker 😜 Anonymkode: e48f3...85b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå