Gå til innhold

Foreldrefest i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du blitt med på det? Evt. hvorfor ikke? En fest i barnehagen etter stengetid med foreldre og barnehageansatte. Litt underholdning, mat og drikke (med måte). 

Anonymkode: 52c7f...476

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det framstår som en meget dårlig idè. Det er altfor mange som ikke drikker alkohol med måtehold, så det hadde blitt en klein fyllafest.

Anonymkode: f7689...d4c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Som ansatt ville jeg i hvertfall ikke blitt med på det, i hvertfall om jeg ikke kunne skrevet overtid på det. Jobber nok som det er, vi har sosiale tilstelninger i åpningstid, og jeg ser rett og slett ingen grunn til å ofre enda mer av fritiden min på jobb.

Som forelder så nei. Bhg arrangerer ting i åpningstid, det holder. Allerede altfor mye som skal følges opp.

Anonymkode: 59cb8...fa2

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det framstår som en meget dårlig idè. Det er altfor mange som ikke drikker alkohol med måtehold, så det hadde blitt en klein fyllafest.

Anonymkode: f7689...d4c

Nei. Syntes sånn ofte blir kleint. Men største grunnen er kanskje at jeg ikke vil være på en sånn gøyal samling med barnefar og eksen. 

Anonymkode: 03a04...2e0

Skrevet

Altså mente barnefar, som er min eks. Samme person. 

Anonymkode: 03a04...2e0

Skrevet

Ja! Vi har fast tradisjon for det i barnehagen vår. Veldig hyggelig. Det gjør noe med hele miljøet. Nå kjenner jeg de andre foreldrene på en helt annen måte, og det gjør terskelen lavere for å snakke med de i garderoben, be med andre hjem og la mitt barn dra på besøk. 

veldig positiv til det😊

Anonymkode: d8a48...b7f

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror nok jeg ville vært veldig positiv til det. Har stor interesse av å bli kjent med de andre foreldrene , men ikke så lett å bli kjent ved levering /henting 

Anonymkode: d7783...c19

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det ville jeg. I barnehagen vår arrangeres det foreldrekro på en pub i nabolaget, det er veldig hyggelig! Syns kanskje det er litt rart å skulle sitte i barnehagen og nippe til et glass vin på en sånn bitteliten barnehagestol, og ser ikke helt hvorfor de ansatte skal være med. Men å møte de andre foreldrene i en hyggelig setting og bli litt kjent uten ungene til stede, er veldig fint.

Anonymkode: cf2bd...b1a

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Jeg har ikke behov for å feste eller være sosial uten barna med de andre foreldrene i barnehagen eller i skolen. 

Anonymkode: 10628...689

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det ville jeg. I barnehagen vår arrangeres det foreldrekro på en pub i nabolaget, det er veldig hyggelig! Syns kanskje det er litt rart å skulle sitte i barnehagen og nippe til et glass vin på en sånn bitteliten barnehagestol, og ser ikke helt hvorfor de ansatte skal være med. Men å møte de andre foreldrene i en hyggelig setting og bli litt kjent uten ungene til stede, er veldig fint.

Anonymkode: cf2bd...b1a

Dette kunne jeg vurdert å være med på 😊 å feste og konsumere alkohol på barnas arena i bhg blir nesten litt blasfemisk (i mangel på bedre ord) synes jeg. Kunne ikke falt meg inn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig hyggelig, blir bedre kjent med mange som danner grunnlaget for gode relasjoner ut ut hele barne og ungdomstiden. Har fortsatt best kontakt med alle foreldrene fra barnas barnehage.

Anonymkode: 10bcb...95f

• Liker 1
Skrevet

Kunne godt vært med på noe sosialt med foreldrene i barnehagen etter stengetid ja. Barnet begynte nå i høst og jeg synes det er vanskelig å bli kjent med foreldrene. Trenger ikke bli mine nye bestevenner men hadde vært hyggelig å kjenne dem litt. Jeg fikk ikke dratt på foreldremøte og det ene arrangementet som har vært i barnehagens åpningstid var litt kaotisk og jeg måtte passe på barnet og var litt for sjenert til å snakke med så mange.. 

Anonymkode: cb31e...148

• Liker 1
Skrevet

Herregud nei..

Anonymkode: 8109e...8a1

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som et mareritt😂

Anonymkode: a5e21...39e

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Som ansatt ville jeg i hvertfall ikke blitt med på det, i hvertfall om jeg ikke kunne skrevet overtid på det. Jobber nok som det er, vi har sosiale tilstelninger i åpningstid, og jeg ser rett og slett ingen grunn til å ofre enda mer av fritiden min på jobb.

Som forelder så nei. Bhg arrangerer ting i åpningstid, det holder. Allerede altfor mye som skal følges opp.

Anonymkode: 59cb8...fa2

Vet ikke hvor god ide det er å ha fest med foreldre + barnehageansatte spesifikt. Men det er ganske vanlig i en del jobber at man har sosiale arrangementer med kunder, samarbeidspartnere, leverandører og slikt utenom arbeidstid. Som man ikke får lønn for. Har vært med på masse sånt selv. Men vi har alltid fått god mat og drikke da og det er såklart frivillig å delta selv om det iblant pushes litt på at folk bør bli med :) (Jobber som konsulent)

Anonymkode: cb31e...148

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde du blitt med på det? Evt. hvorfor ikke? En fest i barnehagen etter stengetid med foreldre og barnehageansatte. Litt underholdning, mat og drikke (med måte). 

kanskje. Føler kanskke det hadde vært positivt da jeg kjenner de andre foreldrene svært lite. på hils med de fleste Noen gidder ikke å hilse i det hele tatt...

Skrevet

ja, det høre veldig hyggelug ut. VI har hatt både med og uten barna, 

Kjempe koselig, og en god grunn til å bi kjent med noen, 

Anonymkode: a93d6...6e5

• Liker 1
Skrevet

Som barnehage ansatt hadde jeg aldri i verden blitt med på det. 

Anonymkode: c18bc...76b

• Liker 2
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Vi hadde sånne samlinger da mitt barn gikk i barnehagen. Man blir godt kjent med foreldrene som er bra for barna. 

Barnet går i 6 klasse nå og 3/4 av barna på det trinnet kommer fra samme barnehage. Vi har en veldig sammensveiset foreldregruppe som har vært helt fantastisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, men aldri mer! Har tre barn i barnehagen og jeg har blitt like mye skuffet hver gang vi har dratt på «fest» i barnehagen. Sist gang sto vi alene å pratet med et par som var like utilpass som oss, og barnehagepersonalet hadde heller ikke tid så det ble en ugrei opplevelse. Barnehagen skulle vise fram kunst barna hadde lagd, men kunsten fantes ikke. De hadde ikke prøvd å få til noe mer, eller prøvd å skape litt mer «show» rundt at alle foreldrene kom. Ja, vi ble skuffet fordi vi trodde det var litt som skulle skje men det var et veldig dårlig arrangement uten innhold. Trondheim kommune spanderte kalde pølser, og det smakte forferdelig!

Man kommer som regel stressende rett fra jobb og blir stående enten alene, eller i en klynge å small talke med andre foreldre om vær og vind. De andre foreldrene har enten sin gjeng, eller er like klein som jeg er. Man har som regel ingenting til felles med de annet enn at barnet deres går i samme barnehage.. 

Vi får som regel servert kalde pølser og saft, ble forøvrig matforgiftet sist når jeg spiste i barnehagen og jeg satt på dass i tre dager etterpå. 

Når man endelig har kommet seg avgårde så lurer man litt på hvorfor man orket. Min fritid er dyrebar og jeg har ingen interesse av å prøve å bli venn med noen andre foreldre, og blir man det så skjer det naturlig. Veldig mange foreldre er over ivrige og det er flaut å se på. Er generelt dritt lei av «perfekte foreldre» som prøver alt for hardt å skal være med på alt samt skryter av barnet sitt i alle anledninger. Har flere slike i barnehagen til barna mine, og de forstår ikke hvordan jeg klarer å ha tre barn.. Jo det kan jeg fortelle dem, at det får helt fint men jeg prøver ikke å være perfekt på alt! 

Nei takk! Jeg blir nok ikke med noe mer. Barna mine er i barnehagen for avlastning slik at jeg kan dra på jobb, samt at de kan være med andre barn. Jeg derimot har ingen interesse av å bli venner med andres foreldre, og fest i barnehagen er terningkast 1! 

Anonymkode: 2ae2b...1ea

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...