AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Jeg jobber i IA-bedrift og var syk i seks dager. Imidlertid hadde jeg bare jobb tre av dagene, men fridagene var mellom sykedagene. Jeg var altså syk torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag, tirsdag, onsdag, men hadde kun jobb de uthevede dagene. Hvor mange egenmeldingsdager bruker jeg? Anonymkode: 51193...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 De andre dagene var altså mine fridager. Anonymkode: 51193...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Du blir trukket for 6 dager, dessverre Anonymkode: 7ecfd...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Alle dagene teller. Anonymkode: 84bcf...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Rettelse: ikke onsdagen med mindre du har fravær også dagene etterpå. Anonymkode: 84bcf...1fc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du blir trukket for 6 dager, dessverre Anonymkode: 7ecfd...ea1 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alle dagene teller. Anonymkode: 84bcf...1fc Takk. Så da har det egentlig ikke noe å si at man er ia-bedrift? Synes det er veldig rart at man må telle med fridager. Men da bruker jeg heller sykemeldingen jeg fikk av legen. Anonymkode: 51193...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 Så lenge du er syk både før og etter fridager, altså en sammenhengende periode, regnes alle dagene ja. Anonymkode: 59da3...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge du er syk både før og etter fridager, altså en sammenhengende periode, regnes alle dagene ja. Anonymkode: 59da3...ecd Jeg skjønner. Jeg synes det er kjipt, jeg får jo ikke disse fridagene igjen seinere, men må likevel trekke dem fra egenmeldingskvoten. Det burde vært som ved sykt barn, at man kun bruker enkeltdager. Anonymkode: 51193...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner. Jeg synes det er kjipt, jeg får jo ikke disse fridagene igjen seinere, men må likevel trekke dem fra egenmeldingskvoten. Det burde vært som ved sykt barn, at man kun bruker enkeltdager. Anonymkode: 51193...6bd Det er jo fordi det fremstår som ikke sannsynlig at du er frisk når du har fri , men syk på hver side av fridagene. Anonymkode: 6292d...06c 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo fordi det fremstår som ikke sannsynlig at du er frisk når du har fri , men syk på hver side av fridagene. Anonymkode: 6292d...06c Jeg er selvsagt syk på fridagene også, men da kan jeg jo bare bli hjemme uten å gjøre noe særlig. Jeg leverer jo ikke sykemelding til sjefen om jeg er syk i helga når jeg ikke jobber helg. Anonymkode: 51193...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk. Så da har det egentlig ikke noe å si at man er ia-bedrift? Synes det er veldig rart at man må telle med fridager. Men da bruker jeg heller sykemeldingen jeg fikk av legen. Anonymkode: 51193...6bd Jo, det har absolutt noe å si at man er ia-bedrift. For hvis ikke det var det måtte du hatt sykemelding allerede mandag. Anonymkode: 7ec2c...a9f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Du har 8 dagers egenmelding i IA bedrift, det har du ikke i alle andre bedrifter. Egenmeldingsdager er ikke en kvote du skal bruke opp, det er vanlig å ha inntil 4 egenmeldingsperioder å spre dagene på. Ikke kunne bruke dagene som du vil. Anonymkode: 20be7...24b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå