Gå til innhold

Hjelp, jeg blir stemor!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har fått meg ny kjæreste. Han er fra før far til 3 barn. Vi er rett rundt de 30 begge to.

Forholdet vårt er nytt, men vi føler oss sikre på at det blir "oss". Jeg har selvfølgelig ikke møtt ungene hans enda, og vi kommer til å drøye det enda en stund.

MEN: den tid kommer jo før eller senere. Spørsmålet mitt er: Hvordan kan vi gjøre dette best mulig for ungene? De er i dag 2, 3 og 6 år. Og hvordan kan vi gjøre det best mulig i forhold til barnas mor?

Jeg er utdannet og jobber til daglig tett med barn, så jeg er veldig vant til å omgås dem. Trives med barn. Men jeg har aldri vært i denne situasjonen selv før.

Kan dere dele erfaringer med meg? Både positive og negative, og både i forhold til barna og til moren??

På forhånd tusen takk fra ei som vil gjøre dette så bra som mulig for ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer som stemor :)

Først må du være deg selv og la barnas behov komme først når dere er sammen,bli kjent med de og la de forstå at du ikke "stjeler" pappaen deres men at du også er der for de.

Hva du kan gjøre med barnas mor er å være deg selv,der har jeg ikke mange råd egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan

tillykke med stemortitlen

jeg er nu selv stemor til en gutt på 11, jeg og samboeren fik ham fuldtid da han var 5 og vi har ikke haft nogen problemer overhoved som stemor, det vigtigste efter min mening er at man skal bare være sig selv, behandl børnene som var det dine egne, så er jeg sikker på at der ikke vil være noget problem.

ønsker dere lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

hvis far og mor har et ok samarbeide så synes jeg du skal snakke litt med moren på forhånd, høre litt hva hun tenker og føler rundt dette. Din plass hos barna er å være en ressursperson......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær deg selv. :)

La barna få ta den tiden de trenger til å bli kjent med deg. Vær i nærheten, men ikke stress med å bli kjent.

Når det gjelder moren til barna, så er det ikke alle som er interessert i å bli kjent med "stemoren". Så jeg hadde ikke villet stresset med å bli kjent med henne i første omgang...

Det er også forskjell på unger, hvor imøtekommende de er. Om du får god kontakt med en, er det ikke sikkert du får like god kontakt med resten.

Jeg er selv stemor til 2 barn, og selv om jeg ikke har vært det mer enn en 6 måneders tid, så har vi et alle tiders forhold i dag.

Gutten jeg er stemor til, var litt mer reservert enn jenta, men etter at vi fant ut at vi delte interessen for fotball, så ble jeg "godkjent" med en gang. :lol:

Har moren deres ny partner? Hvis hun har det, vet nok ungene fra før av hva et nytt familiemedlem innebærer.

Lykke til. Det går nok bra skal du se! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...