Rosa Sløyfe Skrevet 6. november 2023 #1 Del Skrevet 6. november 2023 jeg og min forlovede har lyst til og finne noen morsomme aktivitetervi kan gjøre sammen som ikke koster penger ☺️ så da håper jeg får mange gode forslag her 🎀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 6. november 2023 #2 Del Skrevet 6. november 2023 Gå tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 7. november 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 7. november 2023 noen flere forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. november 2023 #4 Del Skrevet 7. november 2023 Geocaching Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Del Skrevet 8. november 2023 Alle de morsomme telle-trådene her på Kvinneguiden! Anonymkode: 15a6c...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Del Skrevet 8. november 2023 Låne turutstyr eller annet utstyr på nærmeste bua og teste det? Ski om vinteren, SUP om sommeren, telt og turutstyr hele året. Anonymkode: 5dab8...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Del Skrevet 8. november 2023 Pokémon Anonymkode: 9271c...62d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Del Skrevet 9. november 2023 Lære å spille musikk, og lage nye sanger sammen; ABBA viste at det er mulig for partnere å kombinere samliv og musikk. Et instrument kan man få tak i gratis eller uten at dette koster all verden, lærebøker og YouTube-videoer finner man gratis på nett, og opplæringen er også gratis når man lærer på egen hånd. Anonymkode: 3440e...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Del Skrevet 9. november 2023 Lage mat sammen. Koster litt, men det er utgifter dere ville hatt uansett. Gjør det til en felles greie. Veldig koselig. Anonymkode: 3c941...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Del Skrevet 9. november 2023 nå mente jeg mer en form for trening som er gøy og gjøre Anonymkode: d782f...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 9. november 2023 #11 Del Skrevet 9. november 2023 Se på noen youtube filmer om hvordan lære seg å danse, og ha noen gøye timer selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): nå mente jeg mer en form for trening som er gøy og gjøre Anonymkode: d782f...560 Stolpejakt (trenger telefon) og discgolf (trenger discer). Endel steder er det satt opp styrkeapparater i parker. Anonymkode: d7af4...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #13 Del Skrevet 13. november 2023 Tabris skrev (På 7.11.2023 den 22.09): Geocaching Er kanskje den dyreste hobbyen jeg (og mange jeg kjenner) har hatt. Det baller på seg med klatreutstyr, båter/kajakker, km på bil, bomutgifter, elsykler++… Anonymkode: 217c6...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 13. november 2023 #14 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 9.29): Alle de morsomme telle-trådene her på Kvinneguiden! Anonymkode: 15a6c...a2f Er det en paraktivitet? 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Del Skrevet 13. november 2023 Hensatt skrev (Akkurat nå): Er det en paraktivitet? 😛 Kan telle hver sin gang i alle fall. Anonymkode: 15a6c...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 13. november 2023 #16 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 12.58): nå mente jeg mer en form for trening som er gøy og gjøre Anonymkode: d782f...560 Utstyr kan lånes gratis på BUA eller tilsvarende ordninger i kommunene, så da setter bare fantasien grenser. Kajakk, kano, fisking, fjelltur, skisport, ballsport, sykkel osb osb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #17 Del Skrevet 13. november 2023 - Gå tur. Dette forslaget er nesten uendelig i seg selv: dere kan lese turforslag på nett eller bibliotek, laste ned stolpejakt-appen (kan også gjennomføres som konkurranse), lån gratis utstyr på BUA for litt lengre turer. - Jogging utendørs og hjemmetrening via YouTube er helt gratis og krever minimalt med utstyr! - Brettspill og puslespill. Ikke gratis i seg selv, men kan lånes fra bekjente, byttes eller kjøpes på loppemarked. Vi har fått såå mye kvalitetstid sammen bare av enkle spill som scrabble. - Sjekk museer med gratis inngang nær dere. Er det litt reisevei kan man jo også smøre matpakker og lage en dagstur ut av det. - Lag middag sammen eller for hverandre. Vi hadde nylig en challenge der vi valgte hver vår kveld til å lage en treretters meny for den andre, der kokken serverer. Veldig koselige hjemmekvelder som føltes litt «ekstra» uten at det ble så mye dyrere enn en vanlig middag uansett. Kan også lage drikkemeny, med coctails eller mocktails. - Lag en hjemmekino-opplevelse. Vi ser ikke så mye film sammen, men når vi først gjør det sørger vi for å dempe belysningen, poppe popcorn og ellers gjøre litt ekstra for å få stemning (fyrer i peisen, stearinlys etc.). - Lær noe nytt på YouTube sammen. Finnes informerende og instruerende videoer om nesten alt. Kanskje dere vil prøve dere på et felles DIY-prosjekt til hjemmet, lære å strikke eller rett og slett se en forelesningsrekke om kunsthistorie? Synes det er veldig gøy om man velger et tema begge er blanke på i forkant, for da kan man virkelig utvide horisonten. - Ta en test sammen. På nett finnes det flere par-tester/quizer. Enten kunnskapsquiz der man kan konkurrer i alt fra geografi til historie/sport osv. til, eller personlighetstester der man blir litt kjent med seg selv og den andre. Finnes også egne lister med spørsmål man kan stille for å skape nye samtaler om hverandre. - Bokklubb! Les den samme boka og diskuter den sammen. Hvis boka er filmatisert kan man også se filmen sammen etterpå. - Finn en sport eller et lag som dere kan se på. Jeg og typen heier på samme fotball-lag, og det er en fin interesse som gir mye kvalitetstid. Strømmeabonnement for kamper er riktignok litt dyrt, men jeg synes likevel at det gir mer underholdning for pengene enn mye annet. Vi arrangerer «kampkveld» sammen, med både «oppvarming» og avsluttende diskusjon, hører på podcasts om laget vårt og drar innimellom på pub sammen og ser kamper. Anonymkode: a75ba...23b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. november 2023 #18 Del Skrevet 13. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Er kanskje den dyreste hobbyen jeg (og mange jeg kjenner) har hatt. Det baller på seg med klatreutstyr, båter/kajakker, km på bil, bomutgifter, elsykler++… Anonymkode: 217c6...85e Det bestemmer man da helt selv. Jeg har drevet med dette i mange år og har da aldri brukt penger på klatreustyr, kajakker eller elsykler. De fleste cacher jeg har tatt har jeg gått til. Og de jeg har kjørt til har som regel vært fordi jeg skal i det området av en annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #19 Del Skrevet 14. november 2023 Tabris skrev (16 timer siden): Det bestemmer man da helt selv. Jeg har drevet med dette i mange år og har da aldri brukt penger på klatreustyr, kajakker eller elsykler. De fleste cacher jeg har tatt har jeg gått til. Og de jeg har kjørt til har som regel vært fordi jeg skal i det området av en annen grunn. Vi tømte nærområdet etter en stund, og så vil en gjerne ha tak i det en klarer rundt seg. I vårt område krever det ofte spesialutstyr. Det finnes flere tur-gps’er her også. Ikke alle steder har mobildekning og når vi starta med caching fantes det ikke app som var noe særlig. Så caching kan være ca gratis og det kan bli veldig dyrt. Anonymkode: 217c6...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #20 Del Skrevet 20. november 2023 Rosa Sløyfe skrev (På 6.11.2023 den 22.45): jeg og min forlovede har lyst til og finne noen morsomme aktivitetervi kan gjøre sammen som ikke koster penger ☺️ så da håper jeg får mange gode forslag her 🎀 I min region inkluderer aktiviteter jeg med enkelhet gratis kan låne utstyr til: fridykking, snorkling, svømming, padling, sup, vindsurfing, kajakk, diskgolf, vanlig golf (jeg har dog ikke tilgang gratis til en bane), frisbee, tennis, badminton, ethvert ballspill, sykling, skateboard, skøyter, langrenn, slalåm, randone, snowboard, fjelltur, telting, gåtur, trugetur, hengekøye-tur, elsykling, elsparkesykkel, buldring (dog begrenset tilgang til innendørs arena), fjellklatring etc. Om du inkluderer en minimal kost til innkjøp av materialer på bruktmarkedet kan ting som hekling, strikking, snekring, dyrking av hage eller inneplanter, tegning, maling etc også være aktuelt. Det er vesentlig lettere å finne aktiviteter du kan gjøre gratis enn de du ikke kan gjøre gratis. Når folk betaler penger for hobbyene sine er det som oftest fordi de ønsker kjøpe ting, ikke fordi de må. Når man sier «jeg må» så mener man som oftest egentlig «jeg ønsker å kjøpe dette, og lager meg en beleilig men dårlig bortforklaring». Der beste er å si «jeg ønsker». Anonymkode: 10107...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå