Gå til innhold

ELFA garderoben bare faller sammen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så fornøyd med at jeg endelig fikk kjøpt Elfa kurver og vegghengt stativ. Kvalitet..

Dessverre faller kurvene ned hele tiden, det er til å bli sprø av. Jeg har selvfølgelig sjekket at de er i sporet.

Noen som har erfaringer med dette?

Anonymkode: 78bc9...892

Skrevet

Har hatt våre i mer enn 30 år, komplettert noe. Aldri hatt dette problemet. Legg kurvene opp ned på flatt bord/golv og sjekke at de ikke er bøyd. Hvis de er bøyd blir bredden for smal og de faller ut.

Anonymkode: 127a1...8fc

Skrevet (endret)

Har dere sjekket at knekten er skikkelig festet i veggskinnen? Vi hadde samme problem til vi festet de ordentlig (et lite knepp av lyd lages når den sitter godt). Da skal det ikke være skranglete lengre.

Endret av sisini
  • Liker 2
Skrevet

Har du montert de riktig vei? Og satt dem skikkelig inn i sporet så de klikker på plass? 

Skal jo være umulig at de faller ned slik de er designet 

• Liker 1
Skrevet

Ja, faller ned hele tiden. Jeg har gulvstående stativer med trådkurver, da.

Ville mye heller hatt IKEA Pax. 

Anonymkode: 32d35...8d4

Skrevet

Våre faller også ned.

Anonymkode: 4850d...46e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var så fornøyd med at jeg endelig fikk kjøpt Elfa kurver og vegghengt stativ. Kvalitet..

Dessverre faller kurvene ned hele tiden, det er til å bli sprø av. Jeg har selvfølgelig sjekket at de er i sporet.

Noen som har erfaringer med dette?

Det høres veldig rart ut. Som andre sier skal det omtrent ikke være mulig, om de er montert riktig. Har du mulighet til å ta noen bilder? Gjerne nærbilder av alle sammenføyninger - der knektene festes i veggskinnen, der kurvene festes i knektene etc. 

Anonymkode: 125c6...dc0

• Liker 1
Skrevet

De kan falle ned om de ikke er riktig montert. Riktig montering = de kan ikke falle ned. Hvordan har dere montert dem? 

Anonymkode: d6d85...8c5

Skrevet

TS: Takk for svar! Jeg har brukt mye tid på at dette skal være riktig men får sjekke enda en gang.. Kommer tilbake 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 17.36):

TS: Takk for svar! Jeg har brukt mye tid på at dette skal være riktig men får sjekke enda en gang.. Kommer tilbake 🙂

Vi har også gulvstående stativ med elfa-kurver, de passer akkurat inn i et stort pax-skap. Veldig solid og de har aldri ramlet ned. Men de er nok 10-15 år gamle, minst. Jeg monterte dem selv, skjønner ikke at det skal gå an å montere dem feil? 

Anonymkode: 96579...a9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har også gulvstående stativ med elfa-kurver, de passer akkurat inn i et stort pax-skap. Veldig solid og de har aldri ramlet ned. Men de er nok 10-15 år gamle, minst. Jeg monterte dem selv, skjønner ikke at det skal gå an å montere dem feil? 

Hvis det er gulvstativ med kurver er det nok umulig å montere feil. Dersom det er det gulvstående klikk-inn-systemet eller det som henger på veggen er det mulig å montere feil dersom de ikke klikker helt på plass. På skuffene må man ta litt i for å klikke på plass den faste delen. Samt ikke montere den opp ned. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis det er gulvstativ med kurver er det nok umulig å montere feil. Dersom det er det gulvstående klikk-inn-systemet eller det som henger på veggen er det mulig å montere feil dersom de ikke klikker helt på plass. På skuffene må man ta litt i for å klikke på plass den faste delen. Samt ikke montere den opp ned. 

aha, ok, tusen takk for info! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...