AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #21 Skrevet 6. november 2023 Nei. Vårt premature barn fikk også tilbud om noen ekstra, vi sa nei. Anonymkode: 2ecd7...692 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #22 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, heller to uker nedsauset i høy feber, vondt i hele kroppen og dundrende hodepine, etterfulgt av bronkitt/lungebetennelse som sekundærinfeksjon, enn en dag eller to med lett hodepine og litt øm i musklene (som heller ikke er vanlig å oppleve). Anonymkode: 240d6...b1e Tror ikke sykdomsforløpet du beskriver er særlig normalt heller Anonymkode: 055c4...ca1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #23 Skrevet 6. november 2023 Aldri i livet. Men nå er ikke barnet mitt i risikogruppen heller, heldigvis, så det valget slipper jeg å ta. Anonymkode: 8663b...306 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #24 Skrevet 6. november 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke sykdomsforløpet du beskriver er særlig normalt heller Anonymkode: 055c4...ca1 Det er helt normalt for influensa. Veldig mange kaller feilaktig forkjølelse for influensa, men forkjølelse er et helt annet virus, som gir en mye mildere sykdom. Anonymkode: 240d6...b1e 2
Helt uperfekt Skrevet 6. november 2023 #25 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tror ikke sykdomsforløpet du beskriver er særlig normalt heller Anonymkode: 055c4...ca1 Mitt eneste møte med influensa hittil i livet førte til at jeg var fullstendig sengeliggende ei uke(orket knapt sitte oppreist lenge nok til å få i meg litt mat), måtte være hjemme til sammen 2 uker fra skolen, jeg var frisk 18-åring med godt immunforsvar, og slapp følgesykdommer, utover at kroppen min ble syk av den minste virusinfeksjon de neste månedene. folk dør faktisk av det selv om de fleste friske mennesker med fungerende immunforsvar ikke blir alvorlig syke, og det er derfor det vaksineres. 1
BobbySocks Skrevet 6. november 2023 #26 Skrevet 6. november 2023 (endret) Det er helt vanlig å dø av influensa. Man trenger ikke være gammel engang, men vanlig å ha noen sykdommer i bunnen. Som astma, KOLS osv. Det er en grunn til at man har vaksinert i utrolig mange år. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 7. november 2023 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #27 Skrevet 6. november 2023 Nei jeg ville ikke gitt det. Jeg ville derimot gitt sunn kost og bl.a d vitamin for å styrke immunforsvar mer naturlig. Men det er meg, og du må gjøre det som er rett for deg. Anonymkode: 2401e...8c0 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #28 Skrevet 6. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei jeg ville ikke gitt det. Jeg ville derimot gitt sunn kost og bl.a d vitamin for å styrke immunforsvar mer naturlig. Men det er meg, og du må gjøre det som er rett for deg. Anonymkode: 2401e...8c0 Vaksiner styrker ikke immunforsvaret - det spesialiserer det. Trener det opp. Se på det som soldater som skal ut i krig. Vil du gi dem våpentrening og kjennskap til fienden de skal skyte på før de drar, eller vil du at de skal oppdage hva som er hva når de når slagmarken? Og er det noe man ikke ønsker, er det å styrke immunforsvaret sitt ut over slik det skal være når man er frisk. Et alt for sterkt immunforsvar medfører gjerne at det løper løpsk og angriper seg selv. Da kan man få sykdommer som lupus og MS. Heldigvis er det god balanse i et normalt immunsystem, så man ikke uten videre bare kan "styrke" det med vitaminpreparater. Og godt er det. Anonymkode: 240d6...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #29 Skrevet 6. november 2023 Kanskje mange har nytte av å lese denne: https://nrvs.info/faqs/vaccines-and-toxins/ Artikkelen sammenligner på en forståelig måte innholdet i vaksiner mot innholdet i frukt og grønt. Samtidig forklarer den om terskelverdier før mengder/konsentrasjoner blir skadelige. Anonymkode: 240d6...b1e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #30 Skrevet 6. november 2023 Legger ved denne også. Den er veldig fin og informativ: https://time.com/4058511/vaccine-ingredients-inserts/ Anonymkode: 240d6...b1e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #31 Skrevet 6. november 2023 Jeg ville fulgt anbefalingen dere får av helsepersonell. Du må ikke tro på antivaxxere eller konspirasjonsteoretikerne her inne.... De vet ikke hva en vaksine er eller hensikten med en vaksine. Bare det at enkelte her tror man blir immun mot influensa av å få det naturlig eller at det ikke er farlig sier vel sitt.... Vaksiner har nesten utryddet helt forferdelige sykdommer, spesielt når det kommer til barn. Anonymkode: 35970...c0e 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #32 Skrevet 6. november 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Vaksiner styrker ikke immunforsvaret - det spesialiserer det. Trener det opp. Se på det som soldater som skal ut i krig. Vil du gi dem våpentrening og kjennskap til fienden de skal skyte på før de drar, eller vil du at de skal oppdage hva som er hva når de når slagmarken? Og er det noe man ikke ønsker, er det å styrke immunforsvaret sitt ut over slik det skal være når man er frisk. Et alt for sterkt immunforsvar medfører gjerne at det løper løpsk og angriper seg selv. Da kan man få sykdommer som lupus og MS. Heldigvis er det god balanse i et normalt immunsystem, så man ikke uten videre bare kan "styrke" det med vitaminpreparater. Og godt er det. Anonymkode: 240d6...b1e Altså herregud for noe tull. Man får sterkere immunforsvar med godt kosthold osv - man får vitterlig ikke MS fordi man ikke spiser ultraprosessert mat og mye grønt. Anonymkode: 2401e...8c0 2
minister-mio Skrevet 6. november 2023 #33 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde ikke gjort det, du kan ikke vaksinere barnet mot alle sykdommer og det er viktig å bygge opp et immunforsvar når de er så små. Anonymkode: 055c4...ca1 Logisk
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #34 Skrevet 6. november 2023 Det er for lite å drive med i Norge når tullinger begynner å slutte å vaksinere seg. Vi får tilbake sykdommer dom egentlig har vært utryddet fordi folk gir faen i å vaksinere seg. Blir så irritert. Anonymkode: 0106a...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #35 Skrevet 7. november 2023 Mitt barn har astma og hun fikk sin første influensavaksine i fjor. Da var han tre år. Når alle voksne og barn i barnehagen lå lamslått i en til to uker med influensa i januar, hadde vi ikke antydning til et host en gang. Han får den igjen i år også. Som anbefalt fra helsevesenet. Anonymkode: 337d7...e72 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #36 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mitt barn har astma og hun fikk sin første influensavaksine i fjor. Da var han tre år. Når alle voksne og barn i barnehagen lå lamslått i en til to uker med influensa i januar, hadde vi ikke antydning til et host en gang. Han får den igjen i år også. Som anbefalt fra helsevesenet. Anonymkode: 337d7...e72 Vet ikke hvorfor jeg skrev hun i starten, det er en sønn altså 😅 Anonymkode: 337d7...e72
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #37 Skrevet 7. november 2023 Nå vet jeg ikke hvor alvorlig barneastma det er snakk om her, men jeg fikk aldri anbefaling om det til mine, selv etter en innleggelse på grunn av luftveisinfeksjon (da var de i tidlig barnehagealder). Varierer det litt med anbefalinger rundt om i landet? Jeg hadde ikke automatisk gitt til mine, av frykt for bivirkninger (noen få får alvorlige bivirkninger av influensavaksinen, som med andre vaksiner). Anonymkode: 0a984...eb0
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #38 Skrevet 7. november 2023 Helt uperfekt skrev (16 timer siden): Mitt eneste møte med influensa hittil i livet førte til at jeg var fullstendig sengeliggende ei uke(orket knapt sitte oppreist lenge nok til å få i meg litt mat), måtte være hjemme til sammen 2 uker fra skolen, jeg var frisk 18-åring med godt immunforsvar, og slapp følgesykdommer, utover at kroppen min ble syk av den minste virusinfeksjon de neste månedene. folk dør faktisk av det selv om de fleste friske mennesker med fungerende immunforsvar ikke blir alvorlig syke, og det er derfor det vaksineres. Eneste møte med influensa som du vet om, ja. Rundt 10% av befolkningen smittes årlig, en del av disse er til og med symptomfrie. Anonymkode: 0a984...eb0
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #39 Skrevet 7. november 2023 BobbySocks skrev (16 timer siden): Det er helt vanlig å dø av influensa. Man trenger ikke være gammel engang, men vanlig å ha noen sykdommer i bunnen. Som astma, KOLS osv. Det er en grunn til at man har vaksinert i utrolig mange år. Nei, det er IKKE vanlig. De færreste blir alvorlig syke av influensa. De fleste blir (kraftig) forkjølet, og en viss andel er til og med symptomfrie. Anonymkode: 0a984...eb0
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #40 Skrevet 7. november 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er IKKE vanlig. De færreste blir alvorlig syke av influensa. De fleste blir (kraftig) forkjølet, og en viss andel er til og med symptomfrie. Anonymkode: 0a984...eb0 Forkjølelse er en helt annen sykdom. Man blir ikke forkjølet av å få influensa. Og det er heller ikke uvanlig å få sekundærinfeksjoner, som bronkitt og lungebetennelse (og dét er ikke behagelig - jeg fikk det etter at jeg hadde influensa som helt frisk 26-åring). Jeg bare forstår ikke hvorfor det ikke frister å slippe unna dette. Men det velger man jo selv når man er voksen. At folk velger å risikere dette for sine barn, synes jeg derimot er vanskelig å svelge. Og i dette tilfellet har vi et barn med underliggende luftveissykdom, som dermed er ekstra utsatt. Så jeg håper at foreldrene ikke lar seg skremme av all feilaktig informasjon som ukritisk legges ut her av folk som mener veldig sterkt at de vet, men som ikke vet noenting. Anonymkode: 240d6...b1e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå