Gå til innhold

Er disse dukkene verdt noe?


lady90

Anbefalte innlegg

Min far reiste masse i hele verden på 70-,80-,og 90-tallet og kjøpte med seg nye dukker til meg fra hvert sted han reiste. Disse har stått i et glasskap siden, de er ikke rørt, og noen har fremdeles eska på. Mange har prislapper på med opprinnelse. Kikka kjapt på noen av de og de var fra Italia, Portugal, Israel, Kina, Japan, Russland, men er fra mange flere land. Hva er evt disse verdt? Jeg har ikke peiling så aner ikke om de er verdt noe som helst? Tenkte å selge de, men vet ikke for hvor mye. 

20231105_144433.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De i boks kan kanskje være verdt noe for samlere, hvis du er heldig. Ellers kan du ha flaks at noe er verdt noe for noen. Hvis du er uheldig er dette bare turistnips, i såfall er verdien mest sentimental.

Prøv facebooksider for dukkesamlere, gjerne internasjonale.

Anonymkode: 67f6b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De i boks kan kanskje være verdt noe for samlere, hvis du er heldig. Ellers kan du ha flaks at noe er verdt noe for noen. Hvis du er uheldig er dette bare turistnips, i såfall er verdien mest sentimental.

Prøv facebooksider for dukkesamlere, gjerne internasjonale.

Anonymkode: 67f6b...5cf

Ja tenkte det, men er så usikker på hva jeg skal legge det ut for 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdien av dukkene kan variere avhengig av flere faktorer, inkludert sjeldenhet, tilstand og etterspørsel. For å få en bedre idé om verdien, kan du prøve å kontakte en antikvitetshandler eller en dukkesamler for en vurdering. De kan gi deg mer spesifikk informasjon om hver dukke og hva de kan være verdt

Anonymkode: 84f81...696

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (18 timer siden):

Ja tenkte det, men er så usikker på hva jeg skal legge det ut for 

Du kan starte med å spørre om noen vet om noen av de er verdt noe, slik du gjorde her. Jeg ville ihvertfall ikke solgt om de var omtrent verdiløse, da ville jeg heller gitt dem bort til barn som kunne leke med dem.

Anonymkode: 67f6b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lady90 skrev (På 5.11.2023 den 18.27):

Ja tenkte det, men er så usikker på hva jeg skal legge det ut for 

Spør på dukkegruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg zooma inn på bildet ditt, og jeg synes IKKE dette ser ut som noe turist nips eller søppel leker, dette ser ut som høy kvalitet saker, bare se på klærne til mange av de, ansiktene og utseende. 

Jeg ville snakket med noen som kan antikviteter, si at du har de dukkene og du leter etter noen fagfolk som kan fortelle deg om dette har verdi. Hold deg unna facebook grupper

Anonymkode: 4c5fc...b0e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...