AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #1 Del Skrevet 5. november 2023 Hei! Jeg er litt fortvilet, kjøpte en brukt bil hos forhandler før sommerferien. Dette er en volkswagen up 2014 modell. Har fremdeles garanti gjennom Fragus.. For noen uker siden ville ikke bilen lade, prøvde på min ladestasjon, hurtiglading og mine foreldre sine uten hell. Prøvde også alle triks på nett men ingen fungerte, det lyste rødt og bilen ville ikke lade. Forhandleren ble kontaktet og tok inn bilen, de opplevde ingen problemer med å lade den sa de. Når jeg hentet bilen tilbake fungerte ladingen plutselig optimalt igjen noen uker. Men nå er samme problemet tilbake, bilen vil igjen ikke lade. Jeg har denne gangen filmet at jeg prøver to ulike ladeenheter uten hell.. Jeg er alene mamma til to små og ganske avhengig av denne bilen. Må igjen sende den inn, men noen som har noen gode råd? Jeg har lite peiling på bil og ønsker å få stått på mine krav. Anonymkode: 6fee0...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 5. november 2023 #2 Del Skrevet 5. november 2023 Møller må nok se på den igjen for å finne årsak, men det høres ut som det enten er feil på ombordlader eller i ladekontakten på bilen. Håper du har bruktbilgaranti som dekker dette, evnt kasko+ dekning, for en ombordlader er dyre saker å få byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Del Skrevet 5. november 2023 Låses kabelen fast i ladekontakta, eller kan du dra den ut, når det lyser rødt, uten å låse opp bilen? Vanligste feilen er at stillelementet som låser fast ladekontakten feiler. Anonymkode: c6697...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malinbre Skrevet 5. november 2023 #4 Del Skrevet 5. november 2023 (endret) C-girl skrev (43 minutter siden): Møller må nok se på den igjen for å finne årsak, men det høres ut som det enten er feil på ombordlader eller i ladekontakten på bilen. Håper du har bruktbilgaranti som dekker dette, evnt kasko+ dekning, for en ombordlader er dyre saker å få byttet. Brukt flere forskjellige ladekontakter uten at bilen vil lade så tror ikke det kan være kontakten det er noe galt med🙁 Kan høre med dem om det kan være noe med ombordladeren da:) Endret 5. november 2023 av Malinbre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Del Skrevet 5. november 2023 Hev kjøpet. Anonymkode: 2fac4...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Låses kabelen fast i ladekontakta, eller kan du dra den ut, når det lyser rødt, uten å låse opp bilen? Vanligste feilen er at stillelementet som låser fast ladekontakten feiler. Anonymkode: c6697...c33 Den sitter fast når det lyser rødt ja, men takk for tips! Kan sjekke det en gang til:) Anonymkode: 6fee0...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hev kjøpet. Anonymkode: 2fac4...ed1 Vet du om man har rett til å gjøre det? Kan forhandler kreve at de utbedrer feilen først? Er jo litt skeptisk på dem siden de har hadd inn bilen før uten at den vil lade men når den kom til dem var det ingen problem og de sier de ikke fant noen feil.. men så kommer feilen tilbake bare uker etter😳 Anonymkode: 6fee0...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5. november 2023 #8 Del Skrevet 5. november 2023 Ladekabler til hurtiglading er ofte litt tunge. Prøv å presse kabelen litt oppover frem til handshake er gjennomført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 5. november 2023 #9 Del Skrevet 5. november 2023 Malinbre skrev (1 time siden): Brukt flere forskjellige ladekontakter uten at bilen vil lade så tror ikke det kan være kontakten det er noe galt med🙁 Kan høre med dem om det kan være noe med ombordladeren da:) Mente ladekontakten på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Del Skrevet 6. november 2023 En elbil med 9 år gammelt batteri - må ganske raskt ha et nytt batteri. Tviler på at det finnes dekning på dette i garantier. Anonymkode: 5e2f6...c10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Del Skrevet 7. november 2023 Ikke hør på AB over. Batteriet kan vare i mange år til. Men forhandler må finne ut av problemet nå. Du kan heve kjøpet om bilen har hatt samme problem tre ganger uten at selger har klart å rette på det. Det er mulig at de bare slettet en feilmelding, som tyder på at hva det enn er som skaper trøbbel fortsatt fungerer sånn noenlunde. Neste gang du kjøper bil, unngå Volkswagen og alt annet fra Europa. Kjøp gode østasiatiske merker som Toyota, Honda, Kia og Hyundai. Da får du mye færre feil. Anonymkode: a7eaa...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå