Gå til innhold

Hva er det med mennesker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta en titt på samfunnet. Det er krig, folk behandler hverandre dårlig og ser ned på andre mennesker.

Vet ikke om det alltid har vært så ille, eller om det bare er jeg som har blitt eldre og ser det på en annen måte.

Hva er grunnen til at vi mennesker lager så mye vanskeligheter og elendighet både for oss selv og andre? Hvis vi ser på dyr så er de mye mer ærlige og handlinger har alltid en real grunn. Ikke si at det liksom er fordi vi er så intelligente og derfor blir mer kompliserte. Intelligente vesener er ikke sånn, de lager ikke problemer på den måten.

Og ser vi dyr som er mishandlet, så er det mennesker som ligger bak da også.

Anonymkode: 9c8ef...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Menelaos
  AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 0.34):

Ta en titt på samfunnet. Det er krig, folk behandler hverandre dårlig og ser ned på andre mennesker.

Vet ikke om det alltid har vært så ille, eller om det bare er jeg som har blitt eldre og ser det på en annen måte.

Hva er grunnen til at vi mennesker lager så mye vanskeligheter og elendighet både for oss selv og andre? Hvis vi ser på dyr så er de mye mer ærlige og handlinger har alltid en real grunn. Ikke si at det liksom er fordi vi er så intelligente og derfor blir mer kompliserte. Intelligente vesener er ikke sånn, de lager ikke problemer på den måten.

Og ser vi dyr som er mishandlet, så er det mennesker som ligger bak da også.

Ekspander  

Det er virkelig folk som trenger og lære seg historie.

Om du tror det er ille nå, det var mye mye verre før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menelaos skrev (På 5.11.2023 den 0.38):

Det er virkelig folk som trenger og lære seg historie.

Om du tror det er ille nå, det var mye mye verre før.

Ekspander  

Ja men det spiller egentlig ingen rolle. Mange mennesker er jevnt over ikke bra, og det ser vi fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menelaos
  AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 0.44):

Ingen grunn til å være nedlatende, for da kan man diskutere skriveferdighetene dine! Mulig folk alltid har vært jævlige, men jævlig er det fortsatt! 

Anonymkode: a84b5...dc7

Ekspander  

Jeg var ikke nedlatende

Om du vil diskutere hvor elendig jeg skriver og hvor dårlig grammatikken min er, Så start en tråd om det. Jeg er fullstendig klar over at mine skriveferdigheter er elendige, selv om jeg mener jeg staver ordene riktig, men grammatikken min er helt elendig.

Du kan starte en tråd om det du vil, det er meg totalt likegyldig om du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligent er ikke det samme som empatisk og god. Vi mennesker har stort sett vert de samme i tusenvis av år. Evnen og viljen til dumskap og ondskap er den samme som før. 

Selv velferd og overflod er ingen garanti for gode mennesker. Vi er bare dyr, smarte dyr, men dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har egentlig alltid vært sånn. Det er bare slik at i vesten har vi vært heldige i noen tiår med demokrati, og funnet ut at det (selvfølgelig) er det vi foretrekker. Sånn har det ikke vært mange andre steder i verden. 

Anonymkode: 6a8a2...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...