Gå til innhold

Er DPS uinteressert i alvorlig flyskrekk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får man ikke behandling ved DPS for alvorlig flysrekk?

Anonymkode: 58822...3d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. For å få hjelp i spesialisthelsetjenesten må du ha en alvorlig psykisk lidelse. Man kan leve greit med flyskrekk. Kjipt, men det er langt fra rett til helsehjelp.

Anonymkode: 14e4c...4f8

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det tviler jeg på, da man strengt tatt ikke MÅ fly. På DPS er de nødt til å prioritere det som gir mest funksjonssvikt. 

Anonymkode: 8d905...d6b

• Liker 12
Skrevet

Folk som har opplevd omsorgssvikt, vold, overgrep mm sliter med å få plass der. Så ja. Flyskrekk bryr de seg heldigvis ikke om. 

Anonymkode: 70cd6...d48

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er ikke noe for DPS nei. En slik type fobi er ikke en alvorlig lidelse. Du får heller søke hos privat. 

Anonymkode: 3a5a6...c2b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Dps har viktigere ting å drive med. Behandle potensielle mordere f.eks. Om du ikke får dratt på ferie blir liksom litt irrelevant.

Anonymkode: 6e80b...f93

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk som har opplevd omsorgssvikt, vold, overgrep mm sliter med å få plass der. Så ja. Flyskrekk bryr de seg heldigvis ikke om. 

Her på DPS får stort sett alle som trenger det plass. Jeg var på dps pga angst, flere andre var der samtidig for mindre alvorlige ting enn overgrep eller vold.

Anonymkode: 67ae6...859

Skrevet

Det er stor pågang hos DPS, så de må virkelig prioritere de alvorligste sakene. Flyskrekk blir nok automatisk avslag. 

Anonymkode: 94fc6...cae

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt ærlig er jeg ikke sikker på om en fastlege hadde skrevet en henvisning for flyskrekk engang

Anonymkode: 94fc6...cae

• Liker 10
Skrevet

Tankefeltterapi funker, du trenger ikke behandler for det heller. Kjøp noen bøker og se videoer på yt.

Anonymkode: d773d...63a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her på DPS får stort sett alle som trenger det plass. Jeg var på dps pga angst, flere andre var der samtidig for mindre alvorlige ting enn overgrep eller vold.

Anonymkode: 67ae6...859

Da er dere heldige. Har flere kjente som ikke har fått plass selv med store traumer. For det er fylt til randen her med lange ventelister. 

Skrevet

Jeg har ekstrem flyskrekk. Har gått på kurs men det er 30 år siden så det er nok mye som er forandret siden den gang. Jeg flyr nå men ikke så ofte. Det har gått bra. Jeg får tabletter av legen som hjelper litt men man må jobbe med seg sjøl. Kurset er nok dyrt men der får man jo veldig god gjennomgang hva som skjer med kroppen når man blir redd. Deter nok ikke så mye DPS kan gjøre for deg uansett. Det er mer proffe folk på disse kursene, dette jobber de jo med hele tiden. Sist jeg fløy var i sommer og det gikk overraskende bra uten de store panikk anfallene og redsel. Sovna til og med. 

Anonymkode: a0373...fa0

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor kan ikke du bare melde deg på et angst kurs i kommunen? 

Anonymkode: 7319b...a0d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Får man ikke behandling ved DPS for alvorlig flysrekk?

Anonymkode: 58822...3d6

Selvfølgelig ikke.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo, det er mulig å få behandling ved DPS (Distriktspsykiatrisk senter) for alvorlig flyskrekk. De kan tilby terapi og ulike metoder for å håndtere og redusere flyskrekken din. Det kan være lurt å ta kontakt med DPS i ditt område for å få mer informasjon og diskutere mulighetene for behandling. Husk at det finnes hjelp tilgjengelig, og du trenger ikke å takle flyskrekken alene!

Anonymkode: 07566...654

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei. For å få hjelp i spesialisthelsetjenesten må du ha en alvorlig psykisk lidelse. Man kan leve greit med flyskrekk. Kjipt, men det er langt fra rett til helsehjelp.

Anonymkode: 14e4c...4f8

Du må ikke ha en alvorlig psykisk lidelse. Du må ha en psykisk lidelse som er referert i priortoeringsveilederen eller symptom på disse sånn st utredning er behøvd.  

Anonymkode: b6b1c...08c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da er dere heldige. Har flere kjente som ikke har fått plass selv med store traumer. For det er fylt til randen her med lange ventelister. 

Hvor er dette? Jan Mayen eller?

Anonymkode: b6b1c...08c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo, det er mulig å få behandling ved DPS (Distriktspsykiatrisk senter) for alvorlig flyskrekk. De kan tilby terapi og ulike metoder for å håndtere og redusere flyskrekken din. Det kan være lurt å ta kontakt med DPS i ditt område for å få mer informasjon og diskutere mulighetene for behandling. Husk at det finnes hjelp tilgjengelig, og du trenger ikke å takle flyskrekken alene!

Anonymkode: 07566...654

😂  AI

Anonymkode: ddbd9...27c

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

DPS er kun interessert i å skrive ut sobril

Anonymkode: cc57b...431

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...