AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Er det vanlig å bli nedstemt og litt deppa når man kommer i overgangsalder? Jeg har begynt å tenke mye på sykdom, død og alt som kan skje mine nærmeste. Er 49 år, men vet ikke om jeg er i overgangsalderen eller ikke Anonymkode: 56e09...94a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Helt vanlig dessverre. Anonymkode: cbcf3...544
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt vanlig dessverre. Anonymkode: cbcf3...544 Huff. Håper ikke at det blir verre enn dette Anonymkode: 56e09...94a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Veldig vanlig. Jeg har fått diverse hormoner og håper ting tar seg opp litt når de kicker inn. Anonymkode: c6bae...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Ja, det er faktisk ganske vanlig å oppleve følelsesmessige endringer som nedstemthet og bekymringer i overgangsalderen. Hormonelle endringer kan påvirke humøret og tankemønstrene våre. Hvis du er usikker på om du er i overgangsalderen eller ikke, kan det være lurt å snakke med legen din. De kan hjelpe deg med å forstå hva som skjer i kroppen din og gi deg råd om hvordan du kan takle disse følelsene. Husk at du ikke er alene, og det finnes støtte og hjelp tilgjengelig! Anonymkode: fe92e...f55
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, det er faktisk ganske vanlig å oppleve følelsesmessige endringer som nedstemthet og bekymringer i overgangsalderen. Hormonelle endringer kan påvirke humøret og tankemønstrene våre. Hvis du er usikker på om du er i overgangsalderen eller ikke, kan det være lurt å snakke med legen din. De kan hjelpe deg med å forstå hva som skjer i kroppen din og gi deg råd om hvordan du kan takle disse følelsene. Husk at du ikke er alene, og det finnes støtte og hjelp tilgjengelig! Anonymkode: fe92e...f55 Hva slags støtte/ behandling finnes det for overgangsalderen ? For menn Anonymkode: c135d...c17
enkefru Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Anbefaler dokumentaren: hjernen i overgangsalderen, som ligger på nrk.no 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags støtte/ behandling finnes det for overgangsalderen ? For menn Anonymkode: c135d...c17 For behandling av overgangsalderen kan det være lurt å snakke med legen din. De kan gi deg råd om ulike behandlingsalternativer, som hormonbehandling eller ikke-hormonell behandling. Det kan også være nyttig å fokusere på en sunn livsstil, med regelmessig trening, et balansert kosthold og stressmestringsteknikker. Anonymkode: fe92e...f55
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 Det er nok ganske vanlig ja, og noe jeg kjenner meg godt igjen i. Anonymkode: e209b...991
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå